Aankoop externe HDD

Status
Niet open voor verdere reacties.

bullsryver

Gebruiker
Lid geworden
27 dec 2002
Hoi, ik was ff aan het rondsurfen en ik zag dat je tegenwoordig voor een hele leuke prijs een externe HDD kunt krijgen met 250 gig capaciteit.

Mijn oog is op volgende 2 gevallen:

http://www.pixmania.be/be/nl/102880/art/teac/externe-harde-schijf-250.html

http://www.pixmania.be/be/nl/40863/art/lacie/hard-drive-design-by-f-a.html

Nu is mijn vraag: om backups mee te maken en CD's/dvds op te rippen (om dan recht van deze hdd af te spelen op laptop), is dit goed spul?
1 ding irriteert me wel: 2 Mb cache, wat wil dit zeggen (ik zag dat de meeste duurdere 8Mb hebben) en welk verschil in gebruik is er tussen 2 en 8?

En als dit geen goed spul is: ik heb een budget van rond de 130 euro, en wil daar zoveeeeel mogelijk capaciteit voor, wat raad je me aan?

thx,
Toni

Houd me ten goede, maar volgens mij is 2MB cache voldoende voor een externe HD, omdat de dataoverdrachtssnelheid (leuke voor galgje) via usb niet snel genoeg is om effect te behalen uit 8MB cache.

Maar wel handig voor backup's.

Backups is dan toch t zelfde als "data-overdracht"? dus maakt het eigentlijk niet uit of je 2 of (de veel duurdere) 8 Mb hebt?

En Lacie en Teak, zijn dat goede merken?

Raad je aan om een HDD via het internet te bestellen?

alvast bedankt!
Toni

Backup is niks meer dan een kopie van je data, als reserve. Je kan bijvoorbeeld een backup maken van een harddisk op een dvd (of meerdere), zodat als je harddisk crasht, je gegevens nog gebackupped staan op die dvd's, die je dan terug kan zetten.
Data overdracht is het verzenden van data van de ene naar de andere plek.

De twee merken die je noemt zeggen mij helemaal niks eerlijk gezegd en via internet iets bestellen gaat in het algemeen heel goed, zeker bij een goede computerwinkel.
Als je echt twijfelt, dan kan je altijd een zending onder rembours laten verzenden, dat betekent dat je (tegen een meerprijs van 5 á 10 euro) het te betalen bedrag aan de postbode betaalt en dan je pakketje krijgt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan