Aankoop Game PC - even goedkeuring AUB :)

Status
Niet open voor verdere reacties.

TwisT

Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2006
Hallo allemaal,

Ik ga eindelijk een nieuwe game pc kopen, waar ik de nieuwste games lekker mee wil kunnen draaien. Wil hier toch wel 3 jaar mee vooruit kunnen... Ik hoef niet het beste van het beste.. als het maar lekker gamed.

Ik had het volgende samengesteld, ik zou graag alleen nog van jullie wat opmerkingen willen (of niet natuurlijk) wat jullie anders zouden doen of wat niet helemaal klopt ofzo.. omdat mijn verstand hierover toch redelijk beperkt is.

ik weet niet wat beter is bijvoorbeeld AMD x4 3.4 of een X6 van 2.8?
en als ik echt bang for buck kijk; kan ik dan beter een 5830 voor 200 euro nemen, of heb ik een betere investering als ik de 5870 voor 380 euro koop? en zit er zoveel verschil in een kaart van sapphire of xfx?

Alvast bedankt:

http://azerty.nl/winkelmandje/winke...[80156]=1&product[225955]=1&product[252751]=1

verder heb ik windows vista hier zelf liggen... het is dus niet perce nodig om windows 7 te kopen. raden jullie mij dit aan? Krijg ik betere prestaties?.. is het de 100 euro waard? of kan ik beter vista houden?

dit is even een schetsje van wat ik wil hebben... de max is 850 euro... wat zouden jullie veranderen?

EDIT: ik zie dat ie 2 x assablage doet, kan ik niet veranderen :/

Laatst bewerkt:
winkel mand doet het niet.
Op direte link drukken en dan de link posten :)

hahaha ik dacht al, HEH gisteren kwam ik op 800 uit, hoe kan dit nou lol. nou ik dacht dus aan de AMD X6 2.8, of kan ik beter een X4 3.4 nemen?

maar dan moet ik die GTX460 wel in 1GB nemen denk ik he? maakt het dan uit als ik die van gigabyte neem, of kan ik beter voor een beter merk zoals XFX gaan?

Laatst bewerkt:
Als je er een tijd mee vooruit wilt, zou ik de X6 pakken.
Straks komen er vast games die alle core's goed kan benutten.

768 of 1GB maakt niet veel uit.
Maar bv deze van gigabyte is ook leuk. Goed merk en core speed loopt iets sneller als de normale
http://azerty.nl/0-971-288021/gigabyte-gv-n460oc-1gi-grafisc.html

Oke voor de rest is alles OKE? :)

Ik neem dan op jouw aanraden die kaart ipv de 5830.. is het moederboard die ik heb gekozen ook geschikt voor de X6 processor? en is die klaar voor crossfire / sli als ik er een kaart bij wil ooit?

Is 530 watt genoeg voor deze cofugiratie..?

bedankt voor je reacties!!

530 W moet genog zijn:

1.2. Minimum System Requirements
• Hardware
- 450-watt system power supply specification or above is recommended
- Intel® Pentium® 4 or AMD AthlonTM XP class
- 2GB system memory (4GB recommended)
- Optical drive for software installation (CD-ROM or DVD-ROM drive)

Bron:
http://download.gigabyte.cn/FileList/Manual/vga_manual_n460oc-1gi(768i)_e.pdf

Als ik voor 200,- een kaartje moest halen zou het de GTX460 worden. is gewoon sneller als de 5830.

Het bordje is crossfire ready (16x/4X) Dus SLI lukt niet.
Maar mocht je ooit sli / crossfire draaien heb je en zwaardere voeding nodig. => 700 / 750 geadviseerd
ALs je dit wilt moet je dus even een SLI bordje zoeken en een zwaardere voeding.

Maar dat is opzich nog niet nodig de komende 2 jaar met deze kaart.

en let even op je harde schijf, je heb er nu een met 5400 tpm uitgezocht.

zoek er een met 7200 tpm is even sneller.

Hey Ton, ik had dat inderdaad al opgemerkt, heb nu 1TB van samsung 7200 voor 60 euro ofzo. Koopje

Thx allemaal voor de tips, eindbedrag is 920 euro, heb er nog dat 22 inch scherm van 130 euro bijgedaan

Hey Ton, ik had dat inderdaad al opgemerkt, heb nu 1TB van samsung 7200 voor 60 euro ofzo. Koopje

Thx allemaal voor de tips, eindbedrag is 920 euro, heb er nog dat 22 inch scherm van 130 euro bijgedaan

Je kan het best een spinpoint f3 1tb nemen van samsung.

EDIT : clicky: betere prestaties, dubbel zoveel geheugen, goedkoper :p
EDIT2: dan wel in vergelijking met de eerste die je voosteld, en van dvd-writer neem je beter deze : clicky

Laatst bewerkt:
Ik BUMP dit even:

Reden, ik zat nu voor de grap is even te kijekn bij het moederboard, en bij ondersteunde processors staat NIET Phenom || X6, die ik dus bestelt heb. Dit klopt toch? Welk moederboard moet ik nu nemen die wel X6 ondersteunt? Ik hoop dat ik de bestelling nog kan wijzigen...

Processortje kan gewoon op het moederbord.
http://event.asus.com/mb/2010/m4_6cores/

Waarschijnlijk heb je een bios update nodig, maar aangezien je hem door Azerty in elkaar laat zetten, doen zij dat ;)
Dat is dus het voordeel van montage. Ze moeten een goed werkende pc afleveren.

pFieeewwwww.. mooi anders moest ik nog langer wachten. hehe zit pas sinds donderdag te wachten en t wordt me nu al te veel. IK WIL HEM NUUUUUUUU hoo... maar bedankt ;)

pFieeewwwww.. mooi anders moest ik nog langer wachten. hehe zit pas sinds donderdag te wachten en t wordt me nu al te veel. IK WIL HEM NUUUUUUUU hoo... maar bedankt ;)

Ik heb zelf goede ervaringen met het aanpassen of annuleren van de bestelling (mits je natuurlijk op tijd bent he ;)). Heb zelf beide ooit een email over gestuurd naar helpdesk@azerty.nl, en op dezelfde werkdag werd er een email teruggestuurd en bestelling gewijzigd/geannuleerd. Kreeg ook netjes al mijn geld terug.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan