aankoop gamerspc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Christel2809

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2014
Hallo

Ik heb een 14 jarige dochter die graag minecraft speelt. Wij hebben haar nu beloofd dat als haar rapport in orde is, ze een nieuwe game pc krijgt want de onze is volgens haar teveel lagg op en ze wil er ook in het spel mods toepassen, en dat mag ze niet op onze pc.

Ik ben een grote leek hierin, en weet dus niet wat ik zou moeten kopen. Weet wel dat ze liefst een i7 heeft en dat er ook een ssd moet inzitten, dus mijn vraag is eigenlijk
wat doen we het beste :

een volledig kant en klare pc kopen of
er zelf een ineen laten steken (ken wel iemand die dat zou kunnen doen, maar hij weet ook niet wat er nodig is voor zo een game pc)

En wat heb je allemaal nodig qua geheugen, harddisk, etc... , rekening houdend dat zij naar de toekomst toe hier ook
voor school moet op kunnen werken, en ze wil ook zwaardere spelletjes spelen (world of warcraft, battlefield, shooters, etc.. ze is meer een jongen dan een meisje wat spelletjes betreft ;))

prijs dacht ik iets van maximum 1500 euro (is dit voldoende)
operating system heb ik nog een windows 7 met licentie liggen dus dat is niet nodig

bedankt op voorhand voor jullie hulp

Christel

als je zelf een pc maakt heb je voor dezelfde prijs toch bijna altijd een betere pc dus ik zou er zelf één in elkaar zetten
ik dacht aan zoiets ---> link
hiermee gaat ze alles op ultra kunnen spelen
er zit waterkoeling bij als dat een probleem zou kunnen zijn kan ik het nog vervangen voor een gewone koeling

1500 euro is meer dan voldoende (exclusief randapparatuur is 800 a 900 eurowaarschijnlijk genoeg).

Neem een 120 gb SSD en een 1 of 2 tb HDD (zet windows/programmas/games op de ssd en films enzovoort op de hdd). Vrijwel iedereen doet dit omdat het de beste optie is qua prijs/prestatie/opslagruimte.

Een goede grafische kaart is vaak het belangrijkste voor gaming.

Heeft ze al een kast gekozen? Let op dat het geen mini formaat is; voor een grafische kaart en eventueel een nieuwe cpu fan is de ruimte hard nodig.

Webshops geven vaak ook de mogelijkheid om te pc te laten bouwen.

Qua randapparatuur is het aan te raden om goede (misschien 'gaming') toetsenbord en muis te kopen (dus niet de goedkoopste van de mediamarkt..).
Eventueel een 1080p of 1440p beeldscherm.

hallo,

die waterkoeling, is dat nodig, wordt dat ding dan zo warm dat een gewone ventilator niet volstaat ? Want ik zie dat er op die grafische kaart ook ventilators staan.

Die grafische kaart vind ik wel heel duur, is die dan zoveel beter dan een 770, want scheelt hem toch snel 300 euro ? Is die echt die meerprijs waard ?

Christel

De stock koeler die bij de cpu meegeleverd wordt is in principe goed genoeg om te koelen als je niet overklokt.

Laatst bewerkt door een moderator:
Nou als je er niks opdoet kan de temperatuur oplopen tot zo'n 300 graden celcius en grote kans dat alles in de fik vliegt :p
Maar de stock koeler is wel goed genoeg maar is wel iets luidruchtiger ik had sowieso een andere koeler voor je gekozen als de stock koeler maar over het algemeen presteert water koeling wat beter en dan mag je dat ook wel als je zoveel wilt besteden aan een pc

Laatst bewerkt:
Dit lijstje is een stukje goedkoper maar zal volgens mij de games die worden beschreven nog steeds op de hoogste setting spelen. http://azerty.nl/winkelmandje/winke...634347]=1&product[455750]=1&product[635255]=1

Deze heeft een I5 sinds de I7 het qua prestaties niet waard is om 80 euro meer aan te betalen. Maar als ze echt graag een I7 wil kan dit: http://azerty.nl/winkelmandje/winke...455750]=1&product[635255]=1&product[683538]=1 (dit veranderd letterlijk alleen de processor)

@granitk7 Je hebt geen gtx 780 ti nodig om wow en minecraft te spelen. ;)

Laatst bewerkt:
In het begin dacht ik ook dat hij echt geen 1500,- hoeft te besteden als ze alleen minecraft wil spelen maar als je wat verder leest zie je ook dat ze de wat zwaardere games wilt spelen zoals battlefield enz.

In het begin dacht ik ook datbhij echt 1500 hoeft te besteden als ze alleen minecraft wil spelen maar als je wat verder leest zie je ook dat ze de wat zwaardere games wilt spelen zoals battlefield enz.
Maar eigenlijk vind ik zelf dat het ook allemaal een beetje overkill is
Als hij voor jou lijstje gaat kiezen dan zou ik i.p.v. een gtx 760 met i7 een gtx 770 met een i5 nemen

Laatst bewerkt:
Ja een I5 met een gtx 770 is een goede keus. Maar als ze echt graag een I7 wil... Het heeft niet heel veel verschil. (15% schat ik) maar het past in het budget.

ok, even een samenvatting,

als ik het goed begrijp zijn volgende dingen nodig

ssd (wat is het verschil tussen die 840 evo basic en die pro versie)
waterkoeling (beter dan enkel gewone koeling)
8 gb geheugen ( 2 x 4 latjes)
i5 of i7 ( haar voorkeur gaat uit naar i7, denk ook dat dit interessanter is naar de toekomst toe ?)
motherboard zie ik verschillende versies staan, heeft dit ook belang om vlot spelletjes te spelen of niet ?
voeding zie ik er van 500 W staan en van 600 W (wat is hier echt nodig ?)
en dan die grafische kaart, het prijsverschil tussen de gtx 780 en die gtx 770 of de gtx 760 is tamelijk veel ? is die die 300 euro extra waard ?
De tower niet te klein kopen, dat er zeker ruimte genoeg is
seagate barracuda harde schijf

en dan natuurlijk dvd lezer/schrijver, toetsenbord, gamermuis ...

ben ik nog iets vergeten ?

bedankt
Christel

Ssd: er word gespeculeerd over de pro en de evo, maar omdat de evo even snel of nog sneller is dan de pro maar wel goedkoper zou ik daar voor gaan.

Waterkoeling: niet doen, dat is puur voor overklokken. Er zijn ook andere luchtkoelers die wel beter zijn als de standaard intel koeler maar niet zo extreem.

I5 of I7 ja als zij dat graag wil dan kan het, de I7 is wel sneller dan de I5 het ging er gewoon om of je voor 15% prestatie winst 80 euro wilt betalen.
Vergelijking:
Crysis 3 High
I5= 64,3 fps
I7= 65,4 fps

Hitman: Absolution High
I5= 65,2 fps
I7= 68,5 fps

TombRaider High
I5= 138 fps
I7= 138,5 fps

Bronnen:
I7: http://nl.hardware.info/productinfo/215521/intel-core-i7-4790#tab:testresultaten
I5: http://nl.hardware.info/productinfo/215522/intel-core-i5-4690#tab:testresultaten

Moederbord: maakt helemaal niks uit qua snelheid, we hebben gewoon een andere gepakt omdat er zoveel keus is in die dingen maar maar heel weinig verschil vaak.

Voeding: Dit heeft te maken met de videokaart. De gtx 760 heeft maximaal een 500 watt voeding nodig en de gtx 780 ti vraagt dan weer wat meer dus dan voldoet een 600 watt.

Videokaart: de gtx 760 is genoeg om games zoals wow and minecraft op de hoogste settings te spelen maar als je dan begint met de zwaardere spellen schiet hij op de hoogste settings tekort. Daarom is de gtx 770 een goede keuze. Ja hij is die prijs waard. De gtx 780 ti is teveel van het goede.

Kast: De kasten die ik en granitk7 op dit moment hebben in onze lijstjes zijn tamelijk groot.

Laatst bewerkt:
hallo,

heb de bestellijst van thebopemmonkey een beetje aangepast naar dit en zou graag jullie mening hierover hebben :
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...683538]=1&product[626550]=1&product[582389]=1

,heb toch nog een vraag :

onze huidige pc moeten we regelmatig uitblazen (stofvrij maken) , dus is mijn vraag, daar dit toch geen goedkope pc is en er veel ventilatie nodig is , bestaan er dan modellen van kasten waar je gemakkelijk een filter kan inzetten en schoon maken, zonder direct het volledige systeem te moeten demonteren. Bestaan er dus systemen waar je kan vermijden dat er veel stof aan de binnenkant van die systeemkasten komt

Bedankt alvast voor al jullie hulp, weet nu wat er nodig is, zal nu van de dochter haar rapport afhangen of ze dit toestel krijgt of niet ....

Christel

Het lijstje is een prima lijstje.

Over het stof: De Cooler Master 690 III heeft stoffilters voor de plekken waar de ventilators zitten dus hetgeen dat er aan stof inkomt is minimaal, maar nog steeds zul je wel om het half jaar de kast even moeten uitblazen/uitzuigen.

hallo

bedankt allemaal voor de hulp, weet nu wat nodig is en ga dus status opgelost zetten.

bedankt
christel

Hoi,

Gezien je budget en je lijstje en dat de games alleen maar zwaarder worden zou een Gtx 780 misschien toch een overweging kunnen zijn zou zekers gezien keuze processor niet misstaan is wel 140 euro duurder maar wel waard denk ik.
Misschien een optie als dochter het nog beter heeft gedaan als verwacht qua rapport:D

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan