Aankoop "gaming" laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

wakmen

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
3 jun 2011
Beste leden,

Mijn broer wilt volgende week een een nieuwe laptop kopen.
Hij wilt het vooral gebruiken voor Office (kantoor job) en om te kunnen gamen (dat laatste geld vooral voor mij) :D. Zware Adobe applicaties (zoals Photoshop, Premier, After Effects) worden niet gebruikt.
Scherm resolutie moet niet full hd zijn, want voor gamen ga ik hem aansluiten op tv of monitor.
Harde schijf moet niet 1 TB zijn, 500 Gb is al genoeg. Verlichting toetsenbord is niet nodig. Het mag ook een beetje zwaar zijn en moet ook niet ultra dun zijn.
Ik weet niet of ssd nodig is, wij kunnen gerust 10 seconden langer wachten.
Ik weet niet of i7 processor nodig is voor de meeste games. Tijdens spelen van spelletjes mag het laptop wel wat geluid maken. Wij spelen meestal spelletjes zoals fifa 14, Need For speed Rivals, Simcity, Assassins creed Black Flag of de toekomstige versie (Assassins creed moet niet op high setting, medium is voldoende).
Bijgeleverde programma's zoals office moet er niet opstaan, Wij hebben al een abonnement.
Optische drive is niet nodig, meeste spelletjes worden online gedownload.

Ik heb niet echte een voorkeur voor een bepaalde merk. Maar Asus zou goed zijn.
De prijs moet rond 850 euro zijn, max. 920 euro.

Wat vinden jullie van deze Acer?:
http://www.laptopshop.be/product/40...k&ref=135161&gclid=CKTmr6mxyb0CFTHItAodpQIAVQ

Of deze MSI:
http://www.laptopshop.be/product/391482/category-212077-msi-ge60/msi-ge60-2oc-226be-azerty.html

Kennen jullie ook een laptop.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Ik weet het wat duurder maar om het even bij de zelfde winkel te houden zou deze een veel beter optie zijn dan de Acer Qua merk alleen al en videokaart is ook veel beter.
En als het een nederlandse site mag zijn dan zou deze een goede optie zijn nog beter als de Asus qua specificaties

Laatst bewerkt:
Full HD is geen probleem, via hdmi sluit je 'm aan op tv. De ext. vga van de laptop past zich aan de resolutie van je monitor aan.
Ik denk aan een i5 of i7; snelle graphics (niet onboard); 6 of 8 GB ram;
Je kunt ook later een ssd kopen.
Kijk ook eens voor een MSI.

*** edit
wil je problemen en slechte support, kies dan voor prijsstunter Ac**

Laatst bewerkt:
Het mag een Nederlandse website zijn.
Het die Lenovo is beter dan die Asus voor gamen?
Grafische kaart van Asus (4096 MB) heeft dubbel zoveel geheugen als die Lenovo 2 GB.
Het zou kunnen dat ik mis ben want ik heb niet zoveel verstand van grafische kaarten.

Laatst bewerkt:
Die Lenovo valt mee wel. Maar in België kost die 949 euro, en de reactie van de mensen over het klantenservies van die website valt ook tegen.
Via die Nederlandse website kan ik niet bestellen, zij verzenden alleen binnen België maar dat is niet zo een groot probleem want ik heb een vriend in Nederland ik kan het naar hem sturen, en toetsenbord is QZERTY en plaats van AZERTY.
Nog meer suggesties?

Laatst bewerkt:
Hoi,

Oke valt af dus de lenovo merk zelf wel een goede service,ik heb dus ook een lenovo net een tweetal maanden oud en daar had ik een ongelukje mee was wat op de alu deksel gevallen een deuk dus opgestuurd en gratis gemaakt wat ik dus niet verwacht had.
maar nu naar jou probleem:D de Msi waar je later mee kwam daar koop je ook geen miskoop aan dus is dat een betere optie nog dan de Asus maar de asus is ook niet verkeerd hoor

Kijk naar de chip van de graphics. Die bepaalt de performance. Het geheugen is een verkooppraatje, 2 GB is meer dan genoeg voor een laptop binnen je budget.
http://www.videocardbenchmark.net/high_end_gpus.html
MSI en Asus staan beter bekend om hun gaming series dan Lenovo denk ik.

Hoi,

Asus is tegenover msi wat durder met zijn echte gamers notebooks

Ik bedoel niet het klantenservice van Paradigit maar van Belgische webshops die Lenovo Y510P verkopen met AZERTY toetsenbord.
Kennen jullie nog andere laptops?
En trouwens het mag ook op BOL.COM :)

Laatst bewerkt:
Hoi,

Wil je het bij de betere merken houden dan blijf je toch rond asus msi lenovo en Toshiba hangen ,dan zal het om ingebouwde hardware gaan en gezien je budget denk ik dat genoemde notebooks goed aan je budget en eisen voldoen.

1 van onze lappies komt van 4launch. Wat betreft de webshop(service) kijk ik altijd even op tweakers en kieskeurig.

Het het word een MSI?
Wat vinden jullie van een Acer?

Hoi,

Acer is een budget merk ooit de fout gemaakt en driemaal een nieuw moederbord gehad nee niet echt een degelijk merk

Hoi,

Prima staat een kleiner broertje hier te draaien wat oudere hardware maar prima:thumb:

Welke hardware is wat ouder?
Het maakt niet uit maar is het een Haswell processor?
En je krijgt hier een subwoofer erbij, waarvoor dient dat? Ik weet dat het voor geluid is maar wat doet dat precies?

Hoi,

Het is geen haswell processor en de subwoofer geeft het geluid inderdaad een flinke boost klinkt goed maar 1 nadeel je vergeet hem gauw dat hij er aan hangt en dat komt niet ten goede van de aansluiting

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan