Aankoop laptop X•BOOK 15CL56

Status
Niet open voor verdere reacties.

phosporos

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 jan 2015
Berichten
1
Hallo allen,

ik ben van plan een laptop te kopen met volgende specificaties zie lijst. En ik vroeg mij af of ik hier niet wat veel voor betaal de prijs bedraagt 1900 euro en de functie van mijn laptop is hoofdzakelijk 3D design/CAD. Ik ken niet zoveel van laptops dus alle advies is welkom. Ik game ook regelmatig dus er mag zeker wat in geïnvesteerd worden. Mijn vorig laptop heeft zo'n 6 jaar goed gewerkt en is dus aan degelijke vervanger toe.


X•BOOK 15CL56 - GTX970 - GTX980 -

Videokaart
1 x 15CL56: 15.6 inch Full-HD NON-Glare (1920x1080) / NVIDIA GTX980M-8GB
Scherm
1 x 15.6 inch Full HD LED LCD Panel 95% GAMUT Glare
Processor
1 x Intel® Core™ i7-4710MQ (6M Cache, up to 3.50 GHz) - 47Watt - Quad Core
Koelpasta
1 x Koelpasta voor Processor en indien mogelijk de Videokaart
Geheugen slot 1
1 x 8GB DDR3L (1600MHz) Kingston HyperX geheugen module
Geheugen slot 2
1 x Geheugen slot 2 (optioneel)
Geheugen slot 3
1 x Geheugen slot 3 (optioneel)
Geheugen slot 4
1 x Geheugen slot 4 (optioneel)
Harddisk / Solid State
1 x 500GB Samsung 850 EVO Solid State Disk, 2.5 inch SSD
SSD Slot 1 (mSATA)
1 x Geen mSATA SSD Module in slot 1 (optioneel)
SSD Slot 2 (mSATA)
1 x Geen mSATA SSD Module in slot 2 (optioneel)
DVD / Bluray drive / Extra harddisk in Caddy
1 x DVDRW Drive 8x (DVD+/+RW / DVD-/-RW)
Wireless
1 x Intel Wireless-N 7260, single band (2.4GHz, 300 Mbps) + Bluetooth 4.0
Keyboard / Toetsenbord taal
1 x Keyboard België - Multi color Backlit X-Book (AZERTY)
Besturingssysteem
1 x Windows 7 Professional 64 bit NL (Windows DVD OEM pakket incl installatie)

Alvast bedankt!
 
Welkom bij de Helpmij!

Klik even op mijn naam en kijk wat je onder mijn systeem leest................ ;)
Wordt dat ook jouw leverancier of haal je 'm in België, of in Rotterdam, of misschien wel in Tilburg?

als het budget het toestaat, neem dan de SSD Samsung pro van 512 Gig ipv de EVO. In diverse testjes wordt de levensduur van de PRO versie geroemd.
Neem het BTO slected geheugen ipv het duurdere Kingston. Neem 16 ipv 8 gig intern, dat lijkt mij voor een deel van de toepassingen die jij hierboven noemt, geen overbodige luxe.
Waarom slechts 1 hdd en niet een 2e conventionele van 1 terra erbij?

Enne, ik vond / vind dat ik al een "monster" heb, maar door jouw videokaart wordt jouw "monster" nog monsterachtiger.
Overigens proficiat met je (slimme) keuze, want de 15 (17) CL56 serie heeft een dubbel koelsysteem.

En om tot slot je primaire vraag te beantwoorden : ja en nee! Ja, je betaalt voor een Build To Order machine verhoudingsgewijs meer dan voor een dozenschuifmachine en nee, als je alle pro's en cons wegstreept, dan betaal je voor je eigen samengestelde systeem nooit teveel.

Kijk bijvoorbeeld eens voor de grap op de website van MSI en dan naar de duurste laptop die ze hebben. Moet je daar eens proberen te vinden welke processor er in zit. Het staat er dus niet. Probeer ook eens te achterhalen welk merk SSD erin zit. Ook dat vind je niet. Tot slot het geheugen, ook daar lees je helemaal niets over. Wil dat dan zeggen dat het niet goed zou zijn? Nee, maar als je een Build To Order machientje koopt, dan weet je voor 99% uit welke stal de hardware komt en als sommige stallen je niet bevallen, dan kies je toch voor hardware uit een andere stal (als voorbeeld de ruime keuze aan hdd's).
 
Laatst bewerkt:
Ik zou iig kiezen voor een oplossing met dual-channel geheugen. dus 2x4 of 2x8. verder heb ik een laptop van hetzelfde merk en verder goede ervaringen mee en aftercare
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan