Aankoop nieuw moederbord en CPU verstandig?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Muppelaar

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 mei 2015
Beste beste forummers,

Ik wil mijn huidige systeem opwaarderen met een nieuw mobo en cpu.
Ik denk bv. aan een Intel Core i5-4670K - 3.4GHz - Socket 1150 - Unlocked samen met een MSI Z97 GAMING 3 mobo.

Mijn dilemma is dat mijn systeem eigenlijk nog alles aankan wat ik er tegenaan gooi.

Zelfs GTA V draai ik moeiteloos op 1080p met hogere settings dan aanbevolen door Rockstar.

Volgens systemrequirementslab.com is mijn Intel I7 960 CPU de bottleneck en dus niet in staat om GTA V op de aanbevolen settings te draaien... (niets is minder waar)

Mijn vraag is eigenlijk simpel:

Is de bovengenoemde upgrade de honderden Euro's waard of is het verschil slechts marginaal en kan ik beter investeren in een videokaart als de Geforce GTX 970 met 4 GBt vram om GTA V (en toekomstige games) te spelen?

Indien jullie alternatieven hebben dan hoor ik dat graag.

Zie voor al mijn huidige systeem specs. onder mijn gebruikersnaam.

Mvg.

Laatst bewerkt:
Een gouden regel is: als alles goed werkt, laat het dan lekker zo en verander niets.
Ook t.a.v. de andere videokaart: waarom nu al een andere aanschaffen (voor eventuele toekomstige games?) als de huidige het goed doet.
Ten eerste is het maar afwachten of de bestaande videokaart die nieuwe games aan kan of niet; misschien wel.
Ten tweede is het 100% zeker dat de prijs van een nieuwe videokaart NU over 6 maanden lager is (of er is al weer een nieuwer type verschenen).
Dus gewoon lekker doorgaan met de huidige configuratie en rustig afwachten wat er gaat gebeuren.

Ben het volledig eens met bovenstaande reactie. Waarom nu upgraden van socket 1366 naar 1150 terwijl socket 2011 al uit is.
Deze is nu nog behoorlijk prijzig, evenals de moederborden en DDR4 maar volgend jaar zijn deze alweer een stuk goedkoper.
Van videokaarten verschijnen elke 2-3 maanden nieuwere / snellere types, dat ga je nooit bijhouden.
Maar ik denk dat een upgrade volgend jaar wat hardware betreft interessanter is en ook toekomst bestendiger...
Zelf zat ik er ook over te denken aangezien ik hier een Core i7 870 heb draaien maar ik ga volgend jaar voor een socket 2011 setup.:thumb:

Upgraden nog niet nodig

Bedankt voor jullie adviezen,

Ik heb eens gekeken naar een waardige opvolger van mijn Asus sabertooth X58 mobo (de Sabertooth X99) en dat bordje is idd. behoorlijk aan de prijs....

Ik wacht nog een jaartje met upgraden.

Nogmaals bedankt voor jullie adviezen... jullie hebben me honderden Euro's bespaard. :cool:

@ TS,zoals je zelf al aangaf,is de GPU upgrade de interessantste optie voor jouw systeem...de CPU kan nog een tijdje mee,en kan je desnoods nog wat overklokken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan