Aankoop nieuw moederbord.

Status
Niet open voor verdere reacties.

petje11

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2002
Hallo,

Ik zoek een moederbord socket 1155 welke 2x pci-e x16 heeft die dan ook werkelijk x 16 zijn.
Ik kan hem niet vinden.
Dus als ik er twee videokaarten in stop dat zo ook alletwee op x16 draaien en niet 2 x 8 wat vaak het geval is.

zou dit er 1 kunnen zijn.

ik vind het knap hoe je dat kunt zien.
Maar ik heb nog een link
Ben benieuwd of deze wel goed is ?

Moet je bij alternate ff naar beneden scrollen:

Slot 1 is met maximaal 16 lanes, slot 2 met maximaal 8 lanes en slot 3 met maximaal 4 lanes aangesloten.

Dit geld dan voor je laatste link.

Maar ik heb al wat gevonden. Wat ik eigenlijk wil heb je alleen bij moederborden met meer dan 4 pcie slots. Dat vind ik wat overdreven. De prijs ook trouwens.

Heb nu wat gevonden:
Deze word het.

De PCIe x16 sloten zijn met 20 lanes aangesloten en slot 1 en slot 2 zijn PCIe rev 3.0 Ready.
Slot 1 is met maximaal 16 lanes, slot 2 met maximaal 8 lanes en en slot 3 met 4 lanes aangesloten.

Dan zijn ze iig rev 3.0 alletwee.

Die met meer slots zijn wat mij betreft veel te duur. Dat loopt over de 300€

aha weer iets geleerd.
en die 300 euro was met cpu en ram enzovoort.

Ja, had ik gezien. Alleen dat heb ik allemaal al.

Mijn huidige mobo is kaduuk. Die moet terug voor garantie. Er is iets hardwarematigs kapot.
Haal nu met 2 x een hd7850 in crossfire met wot maar 50 fps. Dat kan de bedoeling niet zijn. En de onboard audio is kapot. Die denkt dat ik iets optisch heb aangesloten wat niet zo is.(sterker dat heb ik niet eens)

Ik wil mijn mobo pas opsturen als ik eerst een andere heb. Anders zit ik wel erg lang zonder pc.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan