Aankoop nieuw systeem Verjaardag.

Status
Niet open voor verdere reacties.

zerotje09

Gebruiker
Lid geworden
10 jan 2011
Hallo Helpmij-ers.

Ik ben bijna jarig en krijg van mijn ouders een nieuwe computer :d
Ik zou graag een computer willen samenstellen, omdat ik daar op internet veel goede dingen over lees, het is goedkoper en je haalt het maximum uit je PC.
Mijn Vader en Moeder zijn daar eigenlijk niet zo voorstander van. Ze hebben er geen goede ervaring mee en willen liever dat ik een kant-en-klaar koop bij bijv. Mediamarkt.

Mijn budget: 1000,-
Eisen: Ik wil er erg goed mee kunnen gamen, dat is mijn belangrijkste eis.
Ik heb nu een Acer Aspire X1200 http://reviews.cnet.com/desktops/acer-aspire-x1200-u1520a/4505-3118_7-33229227.html#reviewPage1 << zoals die.
Die kan wel games spelen, maar bijv. Black ops trekt hij niet meer en met andere games lagg ik doordat het beeld hapert. Hij moet de nieuwste games dus op hoge kwaliteit kunnen afspelen. Misschien doe ik soms wat aan video bewerking maar ik neem aan dat een game pc dat ook wel aankan? en anders hoef ik daar niet perce dure hardware voor.
Voor de rest wil ik een beetje SNEL internetten, hw maken en dat was het zo'n beetje wel.

Ik zou er ook graag een Beeldscherm bij willen en muis en toetsenbord.
Ik heb deze nog wel staan: http://www.gamersdailynews.com/story-3466-New-Aspire-X1200-SFF-Desktop.html (1e plaatje) maar ik weet niet of dat beeldscherm dan goed kan functioneren met mijn PC, want als de slechte kwaliteit alleen aan mijn beeldscherm ligt kan ik beter een nieuw beeldscherm kopen.
Als mijn oude beeldscherm dus goed op de Pc werkt liever de oude anders liever een nieuwe.

Geen enkele software nodig, ik ga Windows 7 draaien op mijn PC.
Ik wil ook geen touchPC ofzo.

Hopelijk kunnen jullie me helpen en als ik nog wat informatie moet geven moet je het maar zeggen :) Alvast bedankt!:thumb:

Het systeem hierboven is heel goed. Ik zou je ouders toch overhalen. Als je bijvoorbeeld een HP pc koopt voor dat geld heb je amper een videokaart er in, en een i3 processor van de vorige generatie. En met het systeem hier boven heb je een hele goede game pc. Je monitor ondersteund HDMI en het lijkt me dat die niet vervangen hoeft te worden. Als je daar op bespaart kan je misschien een SSD er in doen/iets betere processor(de een na beste videokaart, en een van de beste processoren), ook heb je bij de meeste zogenaamde merk PC's gammele moederborden. . Ook de muis en toetsenbord, heb je dat echt nodig? Je heb die toch al? Hoe meer budget hoe beter het systeem:thumb:

Laatst bewerkt:
Wow snelle reply :D DANKU!

1euro over budget van 1000 nee dat gaat te ver :P

PC type corectie dit is hem: http://www.topproduct.nl/hardware/desktopcomputers/13034-acer/134505-acer-aspire-x1700/

Monitor: http://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=N82E16883103152
(en dan ff zoeken naar monitor :))

Toetsenbord heb ik dan eigenlijk niet nodig, gaming muis wil ik wel en hij moet beetje lekker in je hand liggen.

De Pc die nu is samengesteld fuctioneerd alles dan wel goed met elkaar, want dat was dus wat mijn vader van iemand had gehoord; dat verschillende hardware bij elkaar mischien niet goed functioneerd.

En als ik zo'n goede processor en videokaart heb kan ik ook wel video bewerking doen toch? en de beste games op hoge kwaliteit afspelen?

Bedankt voor de moeite ;)

Ja, dit systeem past helemaal in elkaar, anders zou Azerty je ook nog waarschuwen dat het niet kan. Je kan alles op ultra high spelen natuurlijk :thumb: De 2e samenstelling van marcell96 is dan nog het beste/snelste. Op de SSD kan windows 7 en de programma's worden geïnstalleerd en op de harde schijf kan je al je data op hebben. Tevens kan je voor een vertex 2 of agility nemen, volgens mij zijn deze sneller.

Dus dit is ook nog altijd nog een optie (SSD: Vertex 2 60GB HDD: 2TB) :
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...[70197]=1&product[280465]=1&product[319838]=1

Laatst bewerkt:
van ssd weet ik niet zoveel af maar mij lijkt 60 gb voor windows weinig? of valt dat mee?
want windows 7 neemt volgens mij bij een schone installatie al 40 gb in beslag...

en ja natuurlijk zul je alle games kunnen spelen,
misschien is een sterkere voeding ook wel handig voor later om up te graden?

Laatst bewerkt:
Ik weet niet veel van SSD af.. :S maar zoals ik lees heb je een hardeschijf met het meeste GB en daarnaast een SSD om andere dingen op te slaan die je vaak nodig hebt ofzo? (kan iemand een paar voorbeelden noemen dankU);D

Ik hoef geen 2TB, ik heb een externe harde schijf van 1TB die ik ga gebruiken, alleen de games en video's etc komen op de PC dus 1TB intern lijkt met voldoende.

Ik denk trouwens dat ik met zo'n PC nog wel ff doorkan, dus zou ik wel of geen beter voeding nemen..

Duurdere kast niet nodig denk ik maar mischien wel vet ;)
Touchscreen fan :S? wt is da XD

BEdankt weer iedereen!

Trouwens, ik zou graag willen dat de PC wel een beetje stil is.
Ik weet niet of er dan nog wat anders in moet

Een SSD (solid state drive) is een alternatief voor een Harde schijf, ze zijn een stuk sneller en kunnen kapot gaan (maar veel minder snel dan een harde schijf) Op de SSD kun je dus bijvoorbeeld je besturingssysteem installeren (windows 7) en je programma's om die razen snel op te starten, op de harde schijf kan je dan bijvoorbeeld je data zetten (want de ssd is maar 60GB) En de fancontroller kan je de fans harder en zachter mee zetten, beetje onnodig :D Hoe stil moet hij zijn? Dan zal je misschien een andere processor koeler nodig hebben, maar dat kost ook weer :(

P.S de 600 watt voeding kost niet meer dan de 500 watt voeding.

Laatst bewerkt:
Doe dan de 600W Maar ;P als ze toch hetzelfde zijn.

Stilheid; Bij het opstarten of laden van iets mag hij wel geluid maken, maar ik wil niet dat hij constant aan het zoemen is.

is dit misschien een goede Game PC hij is in de aanbieding

Processor; AMD x4 955 Black edition
Videokaart; Ati HD5770
Harde schijf; 500Gb Samsung Spinpoint F3
Geheugen; 4Gb Kingston VelueRAM
Voeding; CoolerMaster 620 Watt
Schijfstation; Sony Optiarc Lightscribe
Kast; Cooler Master Gladiator 600
Scherm; Samsung SyncMaster P2450H 24 inch
Moederbord; Asus M4A79XTD EVO
CPU koeler; Cooler master hyper 212 plus
Toetsenbord; Logitech MX3200
Muis; Logitech VX nano
Speakers; Logitech X530 5.1 surround

Oke :) dan denk ik dat dat hem gaat worden :D

Maar nu nog ff wat anders.. me ouders willen dus niet 1000,- gaan betalen.
Hoeveel zou ik ongeveer nog voor m'n oude PC kunnen krijgen.

Ayyy :confused: daar had ik niet op gerekent :S

En als ik wat geld van mijn budget afhaal, houd ik er dan wel gewoon nog een goede Game PC aan over die nog steeds aan mijn eisen voldoet?

870Euro, dat is al beter;)
Maar zou het nog wat minder kunnen (srry)
Zodat hij nog wel aan mijn eisen voldoet.
Laten we zeggen terug naar zo'n 700?
Of gewoon het minumum voor mijn eisen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan