Aankoop nieuwe harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

noliko

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2012
In mijn PC zit een interne harde schijf van 977 GB , merk Samsung , HD103UJ ,ATA Device ( SATA ). Ik zou deze willen vervangen door een groter exemplaar en vooral omdat mijn huidige harde schijf een op en neer gaand zingend geluid maakt telkens ik bv. een website bezoek . Ik heb schrik dat deze schijf een van deze dagen het begeeft . Ik werk voor het moment nog met windows 7 maar overweeg de upgrade naar windows 10 te doen . Waar moet ik op letten bij de aankoop van een nieuwe harde schijf . Moet ik bij Samsung blijven of mag ik ook een ander merk van schijf aanschaffen ?

Met Youriwannet eens. Je zou kunnen gaan voor (is niet de goedkoopste, maar werkt bij mij heel goed): WD Black 2 TB

Tijs.

Nog even vermelden dat ik niet aan videobewerking en gaming doe , wel af en toe een bewerking in Adobe Photoshop . En WD heeft schijven van het type groen , blauw en nu ook al zwart . Ik ben een gematigd PC gebruiker .

Voor echte kwaliteid zou ik voor een WesterDigital gaan.

Mvg
Waarom is een WD beter dan bijv. een schijf van Hitachi? Ik gebruik al 2 jaar geen normale interne hdd's meer, dus volg ik de markt niet echt meer, maar bij mijn weten maakt zeker (ook) Hitachi uiterst betrouwbare hdd's en heeft WD zeker niet het monopolie op betrouwbare hdd's. Misschien kun je een linkje o.i.d. plaatsen naar een of meerdere tests en / of artikelen waaruit blijkt dat WD de beste schijven maakt?

waarom download je niet eerst een disk controle programma zoals hard disk sentinel of vergelijkbaar. als dit aangeeft dat de schijf beschadigd is of gaat crashen kun je nog altijd een andere kopen.

Dit heb ik al gedaan met het programma CrystalDiskInfo en de toestand van mijn harde schijf is goed en de temperatuur bedraagt 30° .

Je vermeldt niet op welke schijf de back-up staat. Maar als CDI aangeeft dat de schijf goed is zou ik elke dag een (incrementele) back-up maken en mocht de interne schijf het alsnog begeven dan investeren in een nieuwe.

Indien de lagers slijten dan krijg je zo'n hoge irri toon die van frequentie veranderd.

Windows 7 Home Premium 64- bit SP1
Moederbord Gigabyte PS5 UD3
PC Coolmaster

Voor het moment heb ik alleen de Samsung HD103UJ ATA Device ( SATA )in mijn PC zitten maar zo als ik al eerder vermeld hebt wil ik deze vervangen wegens verdacht geluid wat deze laatste maakt .

Eigenlijk heb ik nog geen antwoord gekregen of de schijf te koop bij Alternate geschikt is om mijn huidige harde schijf te vervangen ??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan