Aankoop nieuwe laptop (budget €1600)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thomas VDB

Gebruiker
Lid geworden
1 nov 2009
Hallo,

Ik ben opzoek naar een nieuwe laptop. Ik heb 2 modellen op het oog, maar ik heb een paar vraagjes over de verschillende eigenschappen. De ene laptop kost €1799 en de andere €1499. Het is vooral vooral voor tekstverwerking, films, foto's, muziek en spelletjes zoals GTA4.

Ik heb die twee laptops gekozen: HP HDX X18-1300 (€1799) en nen HP Pavilion dv7-2190eb(€1499).

Nu het eerste vraagje over de processor. Ze hebben beiden een intel core 2 quad processor Q9000, 2GHZ, Level 2 cache, 6MB.
Standaardgeheugen van 4096MB (2 x 2048MB), en maximum geheugen gaat tot 8GB DDR 2-geheugen en bij de andere DDR3-geheugen.
Zijn dit krachtige processors die Quad processor Q9000? Wat is het verschil tussen een gewone Duo processor?
En wat is het verschil tussen DDR2 en DDR3?

Dan de snelheid van de vaste schijf is bij de ene 5400rpm en den andere 7200rpm.
Merk je dan goed het verschil op als je iets moet wegschrijven naar uw harde schijf?

Het is ook met Blu-ray.
De ene heeft LightScribe Blu-ray ROM met SuperMulti dvd+-r/rw dubbellaags en LightScribe: Haarscherpe disclabels maken vanaf de pc met LightScribe: Branden, omdraaien, branden.
De andere heeft enkel Blu-ray ROM met SuperMulti dvd+-r/rw dubbellaags.
Wat is het verschil met en zonder dat LightScribe ding erbij?

Weergaveresolutie: 1600 x 900 bij de ene (17.3 inch)
De andere is 1920 x 1080 (18,4 inch)
Is dat gewoon omdat ze een groter scherm hebben dat de resolutie anders is, of is uw beeld nog fijner?

Welk één is de beste grafische kaart: ATI Mobility Radeon HD 4650 of NVIDIA GeForce GT 130M??
Beiden hebben ze een video RAM van 2815MB videogeheugen, waarvan 1 GB gereserveerd.

Het bizzare is dat ze in prijs €300 verschillen van elkaar, maar er eigenlijk niet echt veel grote verschillen zijn in de hardware. Enkel het scherm is iets groter en de snelheid van de harde schijven.

Wil er mij iemand zo snel mogelijk een deftig woordje uitleggen willen geven?

Bedankt alvast!

Misschien kan je ff de specificaties van allebij de laptops plaatsen? Dat brengt meer duidelijkheid :)

Ze staan er toch bij. De ene heeft zon grafische kaart en de andere zo ene enzo...
Snap uw reactie niet zo goed.

Ik wil alleen de verschillen weten tussen de zaken die ik vraag...

HP Pavilion dv7-2190ebHP--------------------------------HDX X18-1300

Prijs: €1499,----------------------Prijs:€1799,-

Allebij Processor:
intel core 2 quad processor Q9000, 2GHZ, Level 2 cache, 6MB.

Geheugen: Standaardgeheugen van 4096MB--------------------------Geheugen: Zelfde maar met DDR 3
(2 x 2048MB), en maximum geheugen gaat
tot 8GB DDR 2-geheugen

Vaste schijf: 5400rpm-----------------------------Vaste schijf: 7200rpm

Blu-ray: Blu-ray ROM------------------------------Blu-ray: LightScribe Blu-ray ROM

Scherm: 1600 x 900 bij de ene (17.3 inch)-------------------------1920 x 1080 (18,4 inch)

Videokaart: ATI Mobility Radeon HD 4650------------------------NVIDIA GeForce GT 130M

Ff in een rijtje gezet. Zo zie ik het begrijp ik het goed?

Laatst bewerkt:
Inderdaad, zo is het. Kdacht da het duidelijk was, srry daarvoor.

En kan er mij iemand zeggen wat het verschil is tussen die zaken....

aan lightscribe heb je niet zoveel als je een speciale dvd/cd hebt kan je op en bovenkant met een lightscribe brander een plaatje branden, maarja of je dat echt nodig hebt ik heb het zelf ook en 1keertje gebruikt om te kijken wat het was:

hier dat cd'tje:
cd%20rom.bmp

in het echt zie je het beter

de schijf van 7200rpm is duidelijk sneller als de schijf van 5400rpm, de vraag van de videokaart en processor weet ik niet dus zal je moeten wachten op iemand anders

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan