Aankoop nieuwe laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robertusje

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 nov 2007
Mijn vrouw moppert steeds over haar laptop omdat hij zo traag opstart enz.

Ze wil er niet teveel aan uitgeven en gebruikt hem alleen om te internetten zoals Facebook en foto's te bekijken enz. Geen werk of gamen dus.
Omdat ik zelf een BTO laptop heb met SSD keek ik even rond voor een goedkopere laptop voor haar met SSD.
Ze heeft nu een HP Compaq Presario CQ57-366SD van ruim 4 jaar oud.
Ik zag deze en deze zou graag vragen of dat wat zou zijn voor haar.
Is er iemand die ervaring heeft of er iets zinnigs over kan zeggen. 329 euro is toch een mooie prijs voor een dergelijke laptop denk ik.
Ik hoop van iemand te horen en bij voorbaat bedankt.

Haar HP van nu heeft:
Type: Notebook
Processor: Intel Core i3-370M
RAM: 4 GB RAM
Grafische kaart: Intel HD Graphics
Type Harde Schijf/ HDD
type:
Serial ATA-300
Processor merk: Intel
Processor model: Intel Core i3
Hard drive capacity: 320 GB
Processor nummer: I3-370M
Processor snelheid: 2,4 GHz
Aantal processorkernen: 2
Chipset: Intel HM55 Express
Geheugenssnelheid: 1333 MHz
Snelheid harde schijf: 5400 rpm
RAM configuratie: 1 x 4 GB
Beeldschermdiagonaal
(cm):
39.6 cm
15,6 inch

Laatst bewerkt:
Ik denk dat wanneer je die huidige laptop voorziet van een SSD en daarop een verse Windows installatie doet, ze haar laptop qua snelheid niet meer terug kent. Dan ben je voor een 250GB SSD schijfje voor nog geen 100 euro klaar.
https://azerty.nl/0-1990-794627/sam...e-drive-250-gb-intern-2-5-sata-600-6-8mm.html

Dat heb ik zelf al een aantal keren gedaan voor zowel mezelf als vrienden en collega's.
Het scheelt echt een slok op een borrel.

Bij sommige laptops was ook de DVD drive niet meer nodig die ik dan heb vervangen door een HDD caddy waarin de oude HD geplaatst is. Zo heb je dan ook alles nog dat er al op stond en als je dan de Windows en Program Files folders ervan verwijderd heb je ook weer extra opslagruimte.

Zo'n HDD caddy is er al voor nog geen 20 euro.
https://www.notebookcaddy.nl/hdd-caddy/hp-hdd-caddy-s.html

Laatst bewerkt:
Ja daar heb ik ook wel over gedacht Ed maar kan ik dat zelf? Ik had al eens een boxje aangeschaft zodat ik haar oude schijf kon gebruiken als externe schijf.
Maar heb je ook een linkje bijv. van welke harde schijf ik dan zou moeten nemen die erin past?

Het is even een precies werkje, maar moeilijk is het niet.
Post #1 aangepast met linkjes.

Ik zal alles eens goed lezen en nadenken of ik dat zou kunnen. De dvd gebruikt ze sowieso nooit.
Bedankt voor de tips en linkjes.

Bedankt ik zal het eens bekijken en ook vooral de filmpjes.
Maar als ik het niet zelf zou doen is er dan nog iets te zeggen over de mogelijke aankoop van de 2 laptops?

Voor wat je vrouw er mee wil doen is er niks mis met de laptops waar je naar verwees, maar je gaat er in opslagruimte wel flink op achteruit.

Dat is geen punt Ed want ze heeft altijd maar maximaal 45gb aan documenten, foto's en andere bestanden op haar laptop.

Die eerste zou ik ook niet kiezen om de processor.
Dan gaat ze terug van een Core i3 naar een Celeron...

Als ruimte geen probleem is zou ik sowieso gaan voor het plaatsen van een SSD en een verse Windows installatie. Dan ben je voor onder de 100 euro klaar.

De SSD die ik liet zien is compleet, daar heb je niks extra bij nodig.

O.k. bedankt Ed.
Maar dan kom ik bij mijn volgende probleem want ik heb haar Windows 7 destijds geüpgrade naar Windows 10 via de link van Windows maar hoe kom ik dan weer aan Windows 10 want daar heb ik uiteraard geen DVD van?

Laatst bewerkt:
Dat zal ik dan eens op gemakje bekijken want dat is allemaal in het Engels. Maar tot zover bedankt.
Ik heb wel die Media Creation Tool en daar zou ik Windows mee moeten kunnen downloaden op een dvd of op een usb stick die groot genoeg is.
Groet Rob

Succes! Het scheelt teveel geld om het niet te proberen :)

Ed ze weet niet wat ze meemaakt.
Geweldig bedankt het was een eitje van 4 minuten.
Gr Rob
Voor en na.webp

Zacht gekookt dus :P
Well done! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan