Aankoop nieuwe laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wallievis

Gebruiker
Lid geworden
31 dec 2014
Mijn oude laptop valt (letterlijk) uit elkaar.
Het betreft een MSI CR700 MS1734. 17" scherm, Intel Pentium 2GHz, Dual Core, Cache 1Mb, Data Bus Speed 800 Mhz, 4Gb DDR2, 1600*900 en 320Gb HDD.
Deze specs voldoen ruim aan mijn computerbehoeften.
Maar nu, met al die nieuwe termen van processors enz, zie ik door het bos de bomen niet meer.
Dus : met welke huidige latop ( merk speelt geen rol ) kan ik bovenvermelde specs halen ?

Heel kort door de bocht? nagenoeg allemaal. Als je 17" en 1600x900 of beter wil houden voor je volgende laptop, eigenlijk allemaal.

Wanneer je een (richt) prijs noemt kunnen we misschien ergens wel een leuke machine (best buy for money) vinden en vooruitlopend op je antwoord is dit wel een erg leuke machine : Klik

Laatst bewerkt:
Ergens tussen de 700 a 800 euro BTW incl ( ik kan BTW recupereren via werkgever )

Dan ligt her er ook een beetje aan wat je eventueel extra wil. Een vervangend systeem met alleen SSD als extra heb je al voor 600. Tussen de 700/800 zou ik zeker kijken naar SSD + full HD resolutie (of een goedkope fullHD-17" en zelf een SSD los kopen.)

Dank u voor snelle respons. Nu weet ik in welke richting ik kan zoeken.

Overigens heb je ook full-HD schermen op 15" tegenwoordig (en zelfs kleiner). Als je geen 17" nodig hebt kun je dat ook nog overwegen.

Ik ben het volledig met je (Wampier) eens v.w.b. het full hd gebeuren, alleen ik keek ook erg naar de machine die TS 'achterlaat' en zijn opmerking dat 'ie nu eigenlijk best tevreden is. Dan ga je met het voorbeeldje dat ik postte, van de hel naar de hemel qua snelheid omdat er naast een conventionele hdd ook nog een leuke opstart SSD aanwezig is.

Op basis van o.m. gewicht en accu-duur zou ik voor een 15,6 inch full-HD scherm gaan.

Ok, na een zoektocht op het alles wetende internet, heb ik twee toestellen weerhouden.
Dell Inspiron 17 5000 of de Acer E5-774G 586B
Beiden hebben een I5 7200U processor, 8Gb DDR4, 1TB HDD en dezelfde prijs. Het enige verschil zit hem (volgens mij) in de grafische kaart.
Dell gebruikt de AMD Radeon R7 M445 en in de Acer zit de NVidia GeForce 940MX.
Na een en ander gelezen te hebben, komt de NVidia er iets beter uit. ==>> Juist of niet ?
zie : http://gpuboss.com/gpus/Radeon-R7-M445-vs-GeForce-940MX

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan