Aankoop nieuwe PC, kan hij nog verbeterd worden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Remi321

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2010
Berichten
179
Klikertjeee.

Even een beschrijving over mijn keuzes:
KastNZXT Tempest EvoMooi uiterlijk, volgens reviews goed in gebruik.
MoboASRock 870 Extreme3Best beoordeeld en goed verkocht product, en levert wat de rest van mijn pc vereist.
CPUAMD Phenom II X6 1090T6-core, flinke snelheid, en een stuk goedkoper dan i7.
RAMCorsair VengeanceHier ben ik niet zeker over. Dit product maakt een goede indruk op me, maar is dit wel zijn prijs waard?
GPUXFX HD5770 XXXZeer goede kaart voor zijn prijs, en de HD5850 is een stuk duurder is prijs/prestatie verhouding zover ik weet.
HDDSamsung HD103SJZelf heb ik een goede ervaring met Samsung, en deze harde schijf levert een hoop opslagruimte. Daarnaast, er komt nog een 500 GB andere Samsung schijf in deze PC, die niet vermeld is omdat ik deze al heb liggen.
PSUCoolerMaster Silent Pro M600Ik hoor goede dingen over CoolerMaster, en de producten die ik van ze hebben gehad werkten uitstekend. Daarnaast koos ik voor 600 Watt omdat mijn GPU rond de 500 Watt vraagt (450 volgens Azerty) en de CPU 125. Nou ben ik er niet zeker van of ik dat ook goed uitreken zo.
SchijfstationSamsung SH-B12LGekozen omdat deze Blu-Ray ondersteunt, en goed werd beoordeeld. Alleen, heb ik echt een Blu-Ray lezer nodig? Mijn beeldscherm ondersteunt een resolutie van 1680*1050, wat volgens mij minder dan Blu-Ray kwaliteit is. Sowieso komt er nog een andere drive in, die ik nog heb liggen.
WindowsHome Premium 64-Bit64-Bit ofcourse, anders is 4GB+ ram useless. En Home Premium levert genoeg, wat Professional en Ultimate aanbieden heb ik niet nodig, of heb ik software voor van een andere partij.
AssemblageVolledig Systeem (Zonder Windows) 2 Jaar GarantieZonder Windows omdat ik dat makkelijk zelf kan doen. En 2 jaar garantie lijkt me toch wel handig, voor 25 euro meer dan 1 jaar kost.

Nou is mijn voornaamste doel multitasking. Zowel programma's ontwikkelen, en deze compileren, als gamen. De nieuwste games moeten toch flink soepel kunnen draaien.
Daarnaast ben ik iemand die vaak een aantal programma's open heeft staan: Photosoep, iTunes, Visual C++, Google Chrome, MSN, een geminimalizeerd spel, soms nog even een videoeditor ernaast. En nog wel wat meer, kleinere programma's die het niet waard zijn om op te noemen.
 
Kun je er ook de prijzen bij geven?
De hardware opzich ziet er allemaal goed uit, maar of het het geld waard is kan ik nu niet zeggen.
 
Op de link erboven staat een link naar het pakket, daar staan gelijk alle prijzen bij :) Aangezien hardware prijzen vaak in prijs veranderen, heb ik het er niet bij gezet. Anders zit ik het elke dag te updaten :p
 
met je voeding zit je wel goed, je kan als je zelfde videokaart houd ook nog een 2e bij doen. Die 450 watt is bedoelde voor het gehele systeem. Met 500 zou je ook nog af kunnen.

Zeer goede kaart voor zijn prijs, en de HD5850 is een stuk duurder is prijs/prestatie verhouding zover ik weet.

Als je zo gaat redeneren kan je je onboard videokaart het beste gebruiken die is zo goed als gratis...

De HD5850 levert zeer goeie prestaties voor zn geld maar is ondertussen wat veouderd, de HD5770 is meer een budget gaming en zal het wel goed doen op jou resolutie. Iedere videokaart heeft zo zn eigen klasse, zo is de tegenhanger van de HD5770 de GTX460 van Nvidia


Edit : flink soepel draaiende games, dan moet je wel een zwaardere nemen
 
Laatst bewerkt:
Als je zo gaat redeneren kan je je onboard videokaart het beste gebruiken die is zo goed als gratis...
Haha :p Nja, als ik er maar fatsoenlijk mee kan gamen, zonder lagg op een mooie kwaliteit. Tienduizend FPS hoef ik niet.

En over de voeding: Op school leer je dat 125 + 450 575 is, wat dus duidelijk niet zo werkt voor computers. Hoe werkt het dan wel, dan weet ik het voor volgende keer :)
 
die 450 bedoelen ze voor het hele systeem, ik heb hier bijv een zwaardere kaart er in zitten, 2hdd 2odd , flink wat ventilatoren, licht en een overclockde quadcore en ik trek niet meer dan 380watt uit de muur, en daarvan gebruik je maar 85% van effecientie dus in theorie zou ik af kunnen met een 400watt voeding. En ik denk dat je moet kijken naar een andere videokaart als je mooie kwaliteit wil en soepel, met deze zal je op hoog/mid moeten gaat zitten.
 
Aha, dus eigenlijk gaat Azerty ervanuit dat je met een midkaart, een midpc neemt, en daardoor 450 voldoende moet zijn?
En daarnaast, ik pleur er maar een 450 Watt in ipv 600?
 
Met dat systeem zou ik liever een 500watt er in gooien, een voeding verlies vermogen naarmate die ouder word, en hardware vraag steeds meer vermogen in de toekomst
 
Oeps :p
Maar waarom heb je 8 GB geheugen? Lijkt me eerlijk gezegd niet heel zinvol aangezien je voorlopig nog wel genoeg hebt aan 4 GB RAM.
Kun je de 5 tientjes dat het scheelt gebruiken voor een snellere videokaart, zoals een nVidia GTX460 of AMD HD6850.

Qua voeding zou ik overigens ook voor 500 watt gaan (wel van een goed merk als coolermaster, corsair, ocz, antec), daar heb je wel genoeg aan.
 
Daarnaast ben ik iemand die vaak een aantal programma's open heeft staan: Photosoep, iTunes, Visual C++, Google Chrome, MSN, een geminimalizeerd spel, soms nog even een videoeditor ernaast.

lezen is een kunst , bovendien zijn nu ook de prijzen gunstig, een jaar geleden was je evenveel aan 4gb kwijt
 
Op een ander forum las ik dat 8 GB toch wel handig is voor als je zware editors gaat gebruiken, zoals video-editors, photoshop, flash, en dat soort dingen.
EDIT: Oh, je was me voor.

Maar, is het type geheugen uberhaupt wel een goede keuze? Dit is het onderdeel waar ik het minste verstand van heb, dus tja..

En dan heb ik voor deze voeding gekozen:
http://azerty.nl/0-1073-84028/coolermaster-silent-pro-m500-.html
 
je kan goedkoper kiezen scheelt iets maar persoonlijk zou ik dat werkgeheugen houden, het is sneller type dan het goedkopere en ziet er vet uit.
 
Het is wel CL-9, en ik zie een hoop CL-7. Is dat een verschil dat je gaat merken, of is dat echt minimaal? En inderdaad, vet ziet het eruit :p
Daarnaast heb ik ooit eens gehoord dat een dual channel ook anders werkt dan een single channel. Is 8 GB op een quad channel dan sneller dan een 8GB dual? Nee toch?
 
Quad channel bestaat niet ;)
Je hebt bij 9 van de 10 processoren/moederborden dual channel. Alleen de Intel i7 serie op socket 1366 heeft triple channel (dus 3 latjes van X gb geheugen).


En om eerlijk te zijn zou ik liever nu een latje werkgeheugen missen (4 GB is alsnog genoeg) en een betere videokaart kopen, en dan over een paar maanden eenzelfde latje werkgeheugen erbij zetten.
Een videokaart vervangen is nogal wat duurder dan een latje werkgeheugen bijkopen.

Overigens was de invloed van de hoeveelheid werkgeheugen op de snelheid van photoshop etc. niet noemenswaardig groot. Dacht ik... Maar kan ook aan mij liggen.
 
Laatst bewerkt:
Oh, ik dacht dat dat "channel" te maken had met het aantal strips aan geheugen. Mijn fout :p
Wat is trouwens een perfecte aanrader kwa videokaart voor die 50 euro meer?
 
Dan zou je aan een nVidia GTX460 of AMD Radeon HD6850 kunnen denken.
Maar als het toch vooral photoshop werk is in plaats van gamen (wat ik overigens nu pas lees :p), is de HD5770 ook voldoende.
Gewoon zo houden en bestellen dus!
 
Gamen doe ik ook veel, en dat speel ik liever zonder lagg dan een beetje traag photoshop.
Ik zat aan deze kaart te denken dan:
http://azerty.nl/0-970-353622/sapphire-toxic-hd-6850-.html
Deze vraagt 500 watt volgens Azerty, ga ik het dan redden met mijn 500 Watt voeding?

En over de blu-ray lezer, zal deze nodig zijn? Want daar had ik ook een vraag over. Aangezien ik niet het idee heb dat Blu-Ray erg populair is, en ik ook maar een lage resolutie heb, weet ik niet zeker of deze nodig is. Zoniet, kan ik deze weg laten en alsnog voor 8 GB ram gaan, of een nog betere videokaart.
 
als gamen inderdaad belangrijker voor je is, zou ik het zo doen:
- Koop nu 4 GB werkgeheugen en een betere videokaart zoals de HD6850.
- Als je weer budget vrij hebt koop je er hetzelfde latje werkgeheugen bij

Voor wat betreft dat blu-ray gebeuren... Ik wacht het nog even af. 80 euro neertellen voor een lezertje gaat me vrij ver, en met jouw resolutie is het het ook nog niet echt waard denk ik.
 
Okee, en dan is die 500 Watt voeding genoeg voor de HD6850?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan