aankoop nieuwe pc, wat is het beste

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb wat dichter bij huis gekeken en kwam bij paradigit bij dit systeem uit:

Home > Computers > Computers > Paradigit Enforcer-i7 2600-460 GTX460 1GB/M5 ...
Eis maximale prestatiekracht!

De Enforcer i7 2600-460 is uitgerust met de allernieuwste Intel Core i7 processor. Deze zit boordevol nieuwe technieken en alles wat er nodig is voor een spetterende en zichtbaar vloeiende beleving is nu ingebouwd op de processor. Op de harde schijf van 1TB kunt u heel wat data kwijt en de GeForce GTX460 grafische kaart zorgt voor mooie, levendige en vloeiende beelden op uw monitor of op de tv via de HDMI uitgang. Beschikbaarheid:
Internetmagazijn

Paradigit Eindhoven
Bekijk winkelvoorraden

Paradigit Enforcer-i7 2600-460 Overzicht Specificaties Specificaties
Productbeschrijving Paradigit Enforcer i7 2600-460 Processor Intel Core i7 2600 3.40 Ghz 8Mb RAM 4GB DDR3 geheugen Harde schijf 1TB Optisch station Dual Layer DVD±ReWriter Graphics controller NVIDIA GeForce 460GTX - 1GB - GDDR5 Geheugenkaartlezer 23:1 kaartlezer Netwerk 10/100/1000 Gigabit Ethernet Interfaces 10x USB 2.0, 2x DVI, 1x HDMI Audio 8 channel audio 7.1 Behuizing en voeding Paradigit M5 tower - 500 watt ATX 2.3 85plus Besturingssysteem Windows 7 Home Premium NL 64 bit Meegeleverde software Panda Antivirus Pro 2010 NL, Nero OEM Essentials

Dit systeem kost 999 euro.
Wat zijn volgens jullie de voor en nadelen van dit systeem?

mvg Peter

zijn niet echte nadelen

je kunt beter een I5 2500 + een goede vidoekaart nemen
een I7 = overkill die heb je niet nodig, een GTX570/HD6970 videokaart wel

Ja leuk zal ik ook een verhaaltje vertellen over mijn/ons samengesteld systeem....

De nieuwste processor generatie van intel, sandy bridge word gebruikt in dit systeem i7 2600, een van de krachtigste processoren op dit moment. Deze processor word ondersteund door 4GB RAM. De HD 6970 is de op 1 na beste kaart die er op de wereld bestaat, en die de GTX 460 rauw op eet. Ook zit er een snelle harde schijf in. En dat allemaal voor de zelfde prijs.

Ik ben geen schrijver maar weet wel dat dit systeem beter is :thumb:

Laatst bewerkt:
Bij het door jouw samen gesteld systeem zit nog geen windows 7, klopt dit?

Hallo lord 4163,

ik ga het door jouw samengesteld systeem bestellen.
Zou je voor mijn dochter misschien ook een laptop aankunnen wijzen of samenstellen, deze zal vooral voor te internetten (msn, internet e.d.) gebruikt gaan worden en voor opdrachten welke voor school gemaakt moeten worden, het liefst 15 inch 17 inch mag eventueel ook nog.
Het moet een goede en betrouwbare laptop zijn.

mvg Peter

Hallo Lord4163,

Al is het budget iets hoger dat is niet zo erg, ik heb liever dat het goed is en dat ik er een tijdje mee vooruit kan.
Zit er bij het systeem ook een toetsenbord en muis bij?

mvg Peter

Hallo Lord4163,

Ik heb het systeem zoals jij had samengesteld bij Azerty besteld, ik heb alleen geen windows 7 erbij genomen deze had ik nog een liggen en die kan ik zelf wel installeren.
Ik had bij mijn oude pc (Medion) een applicatie cd om de pc terug te kunnen brengen in kooptoestand zodat alles weer stond als toen ik hem gekocht had.
Nu is mijn vraag kun je onder windows 7 ook zoiets maken zodat ik hem altijd als het nodig is naar de beginstand terug kan brengen, of moet ik dan windows 7 helemaal opnieuw installeren en verder alles wat er op stond opnieuw installeren?

Verder wil ik nog iedereen bedanken die mij geholpen heeft met het samenstellen van het systeem, ik ben hier zeer mee geholpen.

mvg Peter

Laten we hopen dat je dat niet hoeft te doen. Ik zou je Acronis True Image aanraden. Dit programma maakt een image van jouw PC, dit betekend dat je een totale backup van je PC maakt, inclusief besturingssysteem. Maak een image, als alle programma's geïnstalleerd staan, en alles goed geconfigureerd. Als de PC of besturingssysteem ooit zal crashen of iets fout gaan kan je de acronis cd opstarten en je zet de image weer terug en je bent weer bij je oude situatie. Eventueel is hier nog een freeware programma die ongeveer het zelfde kan. http://www.macrium.com/reflectfree.asp En hier Acronis: http://www.acronis.com/homecomputing/products/trueimage/

Laatst bewerkt:
kan je ook niet gewoon op systeem-kopie klikken bij windows 7 zelf? (installeer windows 7 en de drivers voor je hardware, als je dan een systeem-kopie maakt kan je in de toekomst heel je harde schijf naar je instellingen/bestanden/os herstellen van toen je de kopie had gemaakt)

vele beter dan al die onnodige crap op je computer te instaleren!

kan je ook niet gewoon op systeem-kopie klikken bij windows 7 zelf? (installeer windows 7 en de drivers voor je hardware, als je dan een systeem-kopie maakt kan je in de toekomst heel je harde schijf naar je instellingen/bestanden/os herstellen van toen je de kopie had gemaakt)

vele beter dan al die onnodige crap op je computer te instaleren!

Leuk, maar heb je dan daadwerkelijk een image ?

Laatst bewerkt:
Ik laat nog weten of het gelukt is als ik het systeem binnen heb

Het systeem zal hoogstwaarschijnlijk pas eind deze week geleverd kunnen worden, dit omdat de computerkast pas woensdag binnenkomt.
Is er misschien ook een programma dat als ik een back-up op een externe schijf heb gezet en een maand later een nieuwe back-up maak dan niet alles nog een keer naar de externe schijf kopieerd maar dat ziet dat als een bestand of iets anders al op de externe schijf staat dit dan overslaat of alleen de veranderingen hiervan opslaat?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan