aankoop nieuwe printer,raad gevraagd

Status
Niet open voor verdere reacties.

claudine algoet

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 feb 2001
Wie kan me zeggen welke printer er goed is van kwaliteit, waarvan de inkt niet te duur is in aankoop ?

Kijk eens welke printer je wilt, ik raad je een HP of Canon aan en ga voordat je tot aankoop over gaat eens rondneuzen op internet naar de prijzen van de divers cartridges. Er is zoveel aanbod dat echt een passend advies moeilijk is.Hangt natuurlijk ook af wat je budget is voor een printer...
Ik ben zelf erg tevreden met de cartridges van Inkclub.....eigen merk!

Laatst bewerkt:
Ik gebruik ook inkt van inktclub en ben er heel tevreden mee maar het aanbod van printers en dergelijke is zodanig groot.........................
Budjet rond de 100-150 euro

Gangbare merken zijn Canon en HP; snuffel eens rondgebruik zelf al jaren Canon printers tot grote tevredenheid, het scheelt ook wat je wilt met de printer: alleen maar documenten afdrukken of ook foto's afdrukken e.d.
Voor 100-150 euries kun je een aardig printertje kopen, ik zou gewoon eens op het net gaan surfen.

Ik ga je geen merknaamadvies geven, want er zijn m.i. meer gangbare merken dan de 2 genoemde. Ik meen zelfs dat het martkaandeel in volgorde van grootste in deze volgorde is : HP, Epson, Canon, Lexmark. Daarna komt nog een hele batterij aan wat kleinere producenten.

Maar nogmaals, merkadvies ga ik niet geven. Belangrijker is denk ik de vraag wat je met je printer wil gaan doen. Als je naast vele tekstpagina's zo nu en dan een kleurenprintje maakt, is het zelfs te overwegen om een laserjet te kopen, met daarnaast een kleureninktjet. Vele mensen die redelijke hoeveelheden zwart wit printen hebben reeds de overstap naar een laserjet gemaakt. De kosten per pagina zwart / wit zijn enkele malen lager dan die van een inktjet.

Op het w-w-w kun je met een eenvoudige zoekopdracht als printertest al heel erg veel testjes lezen. Doe dat maar eens, in Google gewoon het woord printertest invoeren en dan Enteren.

Suc6!

Laatst bewerkt:
Daarnaast :
pas op met door vrienden / kennissen en andere mensen gegeven adviezen over een merknaam + type printer.

Laatst was er hier of op een andere site een alleraardigst topic over een bepaalde printer (merk + type) Een bezitter was vol lof over het ding terwijl een ander 'm de prullenbak in recenseerde.
Wat bleek -en da's mogelijk een beetje de moraal van DIT verhaal- : degene die supertevreden was maakte 1x in de 3 a 4 weken een enkel printje terwijl degene die ontevreden was nagenoeg dagelijks vele pagina's printte.
Je kunt je voorstellen dat bij die laatste de printer eerder "oud en ziek" was dan bij die eerste.

Gebruikerservaringen met printers hebben m.i. dan ook alleen maar nut als je weet hoeveel de gebruiker gemiddeld print.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan