Aankoop notebook

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rimsic

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
15 jan 2005
Hey,

Ik heb voor mijn nieuwe opleiding een laptop nodig, ik moet hem denk ik wel dagelijks gebruiken en dus ook mee nemen in de trein en op de fiets. Ik wou eerst voor een Macbook gaan. Maar aangezien ik toch veel windows moet gaan gebruiken, denk ik dat het verstandiger is om een gewone windows laptop te kopen.

Nu ben ik niet echt thuis in de notebooks, maar ik wil er wel één die een goede accu heeft.
Een niet al te groot scherm (max 15,4 inch). Ik moet er vooral op programmeren en verslagen maken, dus een game notebook hoeft het niet te worden.

Ik had zelf al een mooie Toshiba gezien, dat blijken ook wel goede notebooks te zijn. Maar wat zijn jullie ervaringen met bepaalde merken.

Alvast bedankt.

Of het waar is: Toshiba heeft idd. een uitstekende reputatie. (Ik denk van wel, maar goed wie ben ik ;) )
Acer (als voorbeeld) heeft daarentegen een wat minder goede reputatie. Ik heb zo links en rechts verhaaltjes van users gelezen die een defect meldden, waarop Acer dan doodleuk aanvoerde, dat het de schuld van de gebruiker was en DUS niet onder garantie viel.

Ik denk dat je je met Dell ook geen buil valt. Een van de grote voordelen van Dell, is dat je je laptop een heel eind kunt configureren naar datgene wat jij belangrijk vindt, ic. een zware videokaart hoeft in jouw geval niet, terwijl wellicht een goed invoerapparaat (toetsenbord met prettig in de "vingers" liggende toetsen) voor jou weer hartstikke belangrijk zou kunnen zijn.

Klik eens wat bij elkaar bij Dell en vergelijk dat eindresultaat dan eens met een paar andere merken. Daar ga jij vast uitkomen.

Laatst bewerkt:
ok :thumb: top.
Ik ga komend weekend even wat notebooks vergelijken. En dan laat ik het nog wel even zien.

Ok, ik heb even rond gekeken en heb er wel een aantal favorieten uit geplukt:

Bij de toshiba's zit nog wel wat verschil, core duo en core2duo. En het geheugen is groter.
En bij de Dell kan je aardig je eigen laptop samen stellen. De bovenstaande dell heeft een WLED scherm 13,3" (even opgezocht: een scherm met kleine led lampjes voor helder en zuinig gebruik), een bluetooth kaart komt er dan nog bij. Ik ben alleen zelf nog niet echt een dell gebruiker, maar het blijken goede computers te zijn.

En bij de Dell kan je nog kiezen tussen verschillende accu's:
- 4 lithium
- 6 lithium hoofdbatterij (56 W/h)
- 9 lithium hoofdbatterij (85 W/h) (35 euro meer)

Maar ik las ergens dat de 9 cel batterij uitsteekt? Iemand toevallig ervaring mee? Ik kan het namelijk nergens vinden of het echt zo is.

Edit: Gevonden, op youtube staat een filmpje waar het te zien is (klik). Hij heeft zelfs een afstandsbediening zodat je makkelijk presentaties kan houden. Ik denk dat de Dell het word... toch. De leveringskosten zijn gewoon 90 euro, dat is echt absurd duur. Voor dat geld kan ik wel 2x heen en weer naar amsterdam met de trein.

Edit 2:
Denk dat ik tussen deze twee ga kiezen: Klik voor vergelijking van Bol.com.

Toshiba: 320gb / 2gb (4gb) / 15.4"
Sony: 120gb / 1gb (2gb) / 13.3"

Dat zijn de grootste verschillen, de opslag heb ik niet echt nodig dus dat mag eigenlijk wel minder :) En ik heb hier een 19" tft, dus als ik groot wil werken kan ik dat gebruiken.

MOEILIJK!!!!!!!!!!!! :D

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan