Aankoop USB 2.0 PCI Card

• Onderwerp starter Onderwerp starter LeonM
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

LeonM

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2006
Hallo,

ik heb een Aldi PIII 900Mhz computer, in prima staat, Win XP Pro. Deze computer beschikt echter alleen over 4 USB 1.1 aansluitingen. Onlangs heb ik de Iomega 320Gb hardeschijf gekocht, die prima werkt op 1.1. Toch zou ik graag willen uitbreiden met een USB2.0 PCI kaart, waar dus de externe harde schijf op wordt aangesloten en een all-in-one printer/scanner.

Welke USB PCI card is mij aan te raden? Ik heb een ASUSTek moederboard, met een bios daterende uit mei 2001. Ik heb de Trust 5 Port USB2 PCI Card HU-3150 gevonden, met een VIA-chipset. Is een kaart met een NEC chipset misschien beter? Oftewel: welke van de vele kaarten moet ik voor gaan?? :shocked:

Hoi,

Die zijn er in soorten en maten .....
Heb er laatst één van Sweex geplaatst (13 euri) vier extra 2.0 poorten.
Maakt niet zoveel uit volgens mij. Maar je kunt natuurlijk ook 20 tot 25 euri uitgeven als je dat wilt ....

Het grootste probleem met het installeren van nieuwe USB PCI cards is de incompatibiliteit met het desbetreffende moederboard. Ik heb dus ook een old-timer mobo, in een ouwe aldi-comp. De Trust kost een eurootje of 18. Heb je misschien een idee of het uitmaakt wat voor een chipset op de USB card zit?

Hoi,

Ik snap niet goed welke 'zekerheden' je nu eigenlijk wilt.
Je hebt kennelijk een pci-slot vrij in die pc én je werkt met WinXP wat op die pc draait .... dus koop die kaart en duvel 'm d'r in.
Als je hem bij een 'geschikte' zaak koopt, en het zou niet werken (wat me sterk lijkt), dan kan je hem atijd terugbrengen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan