Aankoop van een all-round notebook

• Onderwerp starter Onderwerp starter iZeus
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

iZeus

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2012
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een nieuwe all-round notebook, aangezien mijn HP het na 4 jaar trouwe dienst heeft begeven.

Waar gebruik je de laptop voor? (gamen, tekstverwerking, veel op reis, enz.)
Ik zal de laptop gebruiken om kantoorprogramma's als Word en Powerpoint te gebruiken. Ook zal ik af en toe wat in elkaar flansen met Paint.net (simpele variant van Photoshop). Dit doe ik hooguit 2-3 uur per week. Daarnaast zal ik soms een spelletje spelen: Age of Empires/SimCity 4. Verder surf ik veel op internet en kijk ik filmpjes op YouTube.

De laptop moet ik hooguit drie à vier keer per maand meenemen, voor de rest van de tijd blijft hij thuis. Gewicht en schermgrootte zijn dus geen issues.

Ik heb weinig opslagruimte nodig. Op de HP had ik namelijk 60GB schijfruimte gebruikt.

De notebook moet beschikken over een optische drive (maakt niet uit of het blu-ray is of niet).

Wat is je budget?
Maximaal €800, geen cent meer.

Zelf had ik de volgende laptops op het oog:
nummer1
nummer2

Welke laptop past het meest bij mij? Als je een beter alternatief hebt, zie ik hem graag!

Alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
De toshiba is grafischer een stuk krachtiger. Scherm is wat kleiner paar USB poorten minder e.d. Als je een extern scherm hebt is de toshiba in algemeen gebruik wat sneller. Zonder extern scherm past er meer op de ASUS, maar de videokaart daarvan is wel onder de maat.

ik zou voor de eerste gaan omdat je veel op reis bent. die is namelijk 15 inch en dat is makkelijker mee te nemen.

De Toshiba is €50 in prijs gestegen, dus dat wordt hem ook niet.

Misschien kan ik beter voor een 17" (met 2 plekken voor een opslagschijf) gaan van €700 en dan zelf proberen een SSD erin te stoppen. Ik heb echter geen ervaring met hardware, dus ik vraag me af of me dat wel gaat lukken. Hoe moeilijk is het om zo'n ding te plaatsen?

Bij mijn laptop is dat alleen een klepje eraf halen en dan de schijf erin doen maar ik denk niet dat je een laptop met plaats voor 2 hardde schijven zult vinden onder de 700 euro,
of je moet je dvd lezer/brander ervoor inleveren en er een caddy in stoppen,

kan volgens mij bij BTO al voor je gedaan worden.
Deze zou ik dan kiezen met standaard een 120GB SSD en dan bij "extra interne disk" kun je voor €104,- 500GB HDD of voor €129,- 1000GB HDD krijgen ;)

Laatst bewerkt:
waar zie jij dat de toshiba 50 euro is gestegen?
een laptop zal niet zo snel een prijs verhoging krijgen tenzij ze erg gewild zijn een niet goed lever baar zijn
en dat is in dit geval echt niet zo...

Bij mijn laptop is dat alleen een klepje eraf halen en dan de schijf erin doen maar ik denk niet dat je een laptop met plaats voor 2 hardde schijven zult vinden onder de 700 euro,
of je moet je dvd lezer/brander ervoor inleveren en er een caddy in stoppen,

kan volgens mij bij BTO al voor je gedaan worden.
Deze zou ik dan kiezen met standaard een 120GB SSD en dan bij "extra interne disk" kun je voor €104,- 500GB HDD of voor €129,- 1000GB HDD krijgen ;)

Dat systeem blijkt gewoon zooi te zijn vanwege throttling
Klik

De XPS 17 beschikt wel over twee plekken voor een harde schijf is dat misschien wat?

waar zie jij dat de toshiba 50 euro is gestegen?
een laptop zal niet zo snel een prijs verhoging krijgen tenzij ze erg gewild zijn een niet goed lever baar zijn
en dat is in dit geval echt niet zo...

Toen ik dit topic aanmaakte was de Toshiba €730 en inmiddels €770. Ik snap je verontwaardiging eerlijk gezegd niet zo, want het is simpelweg af te lezen uit de grafiek. Ik vind €770 te veel voor een 768p scherm.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan