Aankoop van nieuwe laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Raikkonen94

Gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2011
Hallo,

Ik ga binnenkort studeren en ik dacht dat een nieuwe laptop daarbij wel handig zou kunnen zijn. Mede door de vakanties deze periode heb ik echter niet meer een heel ruim budget. Ik heb €500 te besteden aan een nieuwe laptop. Zoals ik al zei zal ik de laptop vooral gebruiken voor mijn studie (Bedrijfseconomie), waardoor ik een scherm van 15.6 inch prefereer. Ook zal ik er betrekkelijk weinig (zware) games op spelen. En de games die ik zou willen draaien kan ik nu ook al spelen op mijn (grafisch mindere) pc, dus dat is geen probleem. Ik heb echter niet zo heel veel verstand van processoren ed. Kan ik bijvoorbeeld beter een Intel i5 processsor nemen of een AMD A6? En in hoeverre speelt het intern geheugen een rol? Ik had in ieder geval wel een paar laptops op het oog, bijvoorbeeld de HP Pavilion g6-1320. Ook zat ik een beetje op Dell-site te kijken, maar het moge duidelijk zijn dat ik er nog niet uit ben.

Mede daarom zou een beetje hulp bij mijn keuze zou niet verkeerd zijn!

Ik ben het helemaal eens met vanschagen. Bij mijn oude nieuwe HP laptop kreeg ik strepen en witte schermen, en die was pas 1 maand oud:evil: (zie mijn oude topic)! Je kunt geen middel tot zware games op een laptop doen van €500,-. Dan moet je jouw budget iets verhogen. Dit is het beste wat je kunt krijgen: Klikkerdeklik!

Suc6:D!

Hmm oke dan, nooit geweten dat HP zo slecht lag. Nogmaals, games spelen nauwelijks een rol bij de keuze voor de laptop. Enig idee of Dell goed/slecht is qua kwaliteit en service?

Mwah. Dell is niet zo'n slecht merk, maar Asus is heel betrouwbaar en één van de beste merken.

Nou momenteel speel ik vooral oudere games, bijvoorbeeld Heroes of Might and Magic III. Uit 1999/2000 komt deze game geloof ik. Ook speel ik Pro Cycling Manager 2011 en Football Manager 2012 af en toe.. Voor de rest ben ik veel meer een consolegamer.

:shocked:. Dan kom je er wel met een laptop van €500,-:p.

Kan ik bijvoorbeeld beter een Intel i5 processsor nemen of een AMD A6?

Ik zou voor een Intel Core i5 gaan, want die AMD's zijn quadcore's en die worden heel snel heet. Daardoor krijg je een laptop die best wel veel herrie maakt. Hier een paar opties:

Klikkerdeklik! Ik heb zelf de iets duurdere versie van deze.

Klikkie! Iets boven jouw budget, maar wel een veel sterkere processor (AMD A8 quadcore)

Plopperdeplopperdeplop! Nog iets hoger dan jouw budget, maar wel veel krachtiger (ik heb hem zelf ook:p). Een goede laptop voor de toekomst:thumb:, want deze heeft een aluminium scratch resistant behuizing:D:D.

Suc6:D!

Laatst bewerkt:
Thx Bassie9, staan een paar hele mooie bij. €600 is toch iets te hoog voor mij denk ik, maar ik zit nu toch heel sterk te denken aan die Toshiba die je me laat zien. Ik lees alleen wel op verscheidene sites dat de Intel i5 stukken sneller is dan de AMD A8 in non-gaming applicaties? En is het dan ook niet zo dat die Toshiba met die AMD A8 sneller warm wordt en meer geluid maakt? En ik hoor eigenlijk nooit veel van Toshiba, heeft iemand ervaringen ermee?
Nogmaals bedankt ;)

Edit: Ik vond er ook nog eentje: http://www.redcoon.nl/B336907-Toshiba-Satellite-L750-1L8_Laptops?refId=tweak
Hoe is die?

Laatst bewerkt:

Nou, die Toshiba heeft een Intel Core i5 2430M en de Asus heeft een Intel Core i5 2450M. Dus de Asus heeft weer een iets snellere/nieuwere processor, maar dat scheelt niet veel. Alleen de Toshiba heeft weer een grotere HDD.

Intel i5 stukken sneller is dan de AMD A8

Dat is niet waar, want de AMD A8 3520M is sneller dan de Intel Core i5 2430M/2450M. Ik vind dat je voor die AMD A8-3520M Toshiba moet gaan, want als ik CPU's vergelijk, zie ik dat de AMD A8-3520M toch sneller is en kan worden vergeleken met een i5/i7 (dus zeg maar een i6:p).

Ik vind dat je voor die AMD A8-3520M Toshiba moet gaan, want als ik CPU's vergelijk, zie ik dat de AMD A8-3520M toch sneller is en kan worden vergeleken met een i5/i7 (dus zeg maar een i6:p).

Zijn er ook ergens benchmarks die dat aantonen of is het gewoon je eigen ervaring?:P Mja ik neig wel sterk naar de AMD A-8 Toshiba, enige nadeel is dat ie geen USB 3.0 ondersteunt.. Maar als de AMD A-8 3520m sneller is dan de Intel i5 2430m, kies ik voor die eerste ;)

CPU_Benchmark.jpg

De AMD A6 en AMD A8 staan boven de Intel Core i5 2430M.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan