aankoop vraag

• Onderwerp starter Onderwerp starter gdus
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

gdus

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2009
beste mensen
ik ben op zoek naar een pc voor mijn zoon.
hij heeft deze nodig voor school om zijn rooster op internet te bekijken, huiswerk maken (office), en hij speelt graag online games. vooral het laatste vereist natuurlijk nogal wat van een videokaart ook heeft hij wat spelletjes zoals lord of the rings, rome total war. nu heb ik een nieuwe pc gezien voor €270,- met de volgende specificaties
Inhoud PC:
-CPU: AMD Athlon X4 Quad Core CPU 640 3.0ghz (64bit en 32bit)
-Optical: LG Dual Layer RAM DVD/CD brander 22x GH22NS.
-Grafisch: 256Mb Nvidia Nforce 6150 (onboard)
PCI-E slot vrij voor eventueel een extra grafische kaart.
-Voeding: Krachtige, Stille 12Cm 430W voeding.
-HDD: WD 500Gb 16Mb 7200Rpm harddisk
-Geheugen: Micron Elixir 2Gb DDR3 1600mhz gekoeld (Dual Channel).
-Mobo: ECS Nvidia Nforce 430A Chipset
-6x USB 2.0 (2x USB2.0 front met audio (hoofdtelefoon & microfoon) front.
-Lan 10/100 netwerk (wake on lan).
-5.1 Digital Sound HD audio.
-4x Sata300 (raid).
er zit nog geen besturing op windows oid die moet ik dan nog apart aanschaffen.
kan iemand mij de voor en nadelen van dit systeem vertellen ik zou het zelf niet weten
alvast hartelijk bedankt voor het meedenken
mvg gdus

nadelen zijn
zwakke processor weinig ram geheugen ook voor spellen (4gb is de norm)
geen dedicated videokaart

voordeel hij is goedkoop
en er kan een nieuwe videokaart in

ben alleen bang dat die voeding niet sterk genoeg is voor een videokaart upgrade
welk merk is de voeding?

hmm okey
en mag ik vragen wat je budget is:?
een goed werkende budget pc is al snel 500 euro (inclusief dedicated videokaart)

het liefst niet te duur ik heb er 2 nodig dus .....300-350 max

dit is wel een heel laag budget voor een computer die spellen moet gaan spelen
ik ben bang dat het dan idd bij zon kant en klare pc blijft en dat je deze dan zelf upgrade met een nieuwe videokaart

de pc die u op het oog heeft is opzig wel goed genoeg voor die spellen alleen de onboard videokaart kan problemen op leveren
klik
met deze videokaart erbij zult u geen problemen ondervinden met de spellen
verder raad ik aan om een geheugen uitbreiding te doen naar 4GB zeker als u windows 7 of vista van plan bent te gaan gebruiken

EDIT: maar dan blijft het probleem met de voeding als dit geen A-merk voeding is kan dit problemen veroorzaken

Laatst bewerkt:
en afgezien van de spelletjes die er eventueel op gespeeld gaan worden hoe zijn dan de prestaties van deze pc
dan moet de pc alleen maar voor school gebruikt worden.
weet u toevallig ook of windows 7 net zoveel geheugen gebruikt als vista of kan deze met minder af

Het geheugen is ruim voldoende hoor, en onboard videokaart voor deze spellen is ook goed.

Wat misschien wel mee te nemen is in gedachten bij de aanschaf, is of er later wel een andere videokaart in kan. Geheugen zal vaak geen probleem zijn om deze om te wisselen voor een hoger aantal.

- onboard video geheugen heeft vaak niet echt de voorkeur omdat deze het geheugen gebruikt van het interne geheugen.

Dus kort gezegd zou ik het doen.

en afgezien van de spelletjes die er eventueel op gespeeld gaan worden hoe zijn dan de prestaties van deze pc
weet u toevallig ook of windows 7 net zoveel geheugen gebruikt als vista of kan deze met minder af

Ik vond persoonlijk windows 7 sneller dan vista.

windows 7 verbruikt minder, een goed werkende windows 7 heeft 2GB nodig
wil je deze ook nog voor spellen gebruiken dan heb je al gauw 4gb nodig

kijk maar naar andere kant en klare pc's die hebben allemaal standaard 4GB in de pc zitten

dus kort samengevat zou dit geen miskoop zijn. maar om de prestatie te verbeteren het geheugen naar 4gb voor de spellen, en eventueel een andere grafische kaart om ook de nieuwe spellen te kunnen (blijven) spelen

bij deze wil ik allen hartelijk danken voor uw reacties
en als moeders het ook goed vind ga ik deze pc toch maar aanschaffen aangezien ik net zag dat er een extra PCI slot op zit voor een andere grafische kaart. dus er zijn mogelijkheden tot uitbreiding
mvg gdus

firest0rm;3583758 wil je deze ook nog voor spellen gebruiken dan heb je al gauw 4gb nodig [/QUOTE zei:
Er zijn nog maar weinig games die volledige 4gb gebruiken.En met "al gauw"geef je aan dat dit dan ook nog eens meer moet zijn als 4gb.
Daarbij ...als budget niet te hoog is kan men ook niet verwachten dat de nieuwste games speelbaar kunnen zijn.Oftewel men zakt terug naar een eerdere generatie games waarbij 4 gb al helemaal niet nodig is....;)

(zomaar ff een opmerking tussendoor)

als de computer de nieuwste spellen goed wil gaan draaien dan heb je zeker 4gb nodig supreme commander of metro2033
klik
en met al gauw bedoelde ik dat het spel vlot zonder lag en goede kwaliteit kan spelen
en dat je niet "minder" gaat gebruiken
dus meer kan het hoeft alleen niet!

Laatst bewerkt:
Met dat budget weet je van tevoren al dat de allernieuwste games er nie inzitten nie;)

dat klopt maar upgraden kan wel
en dat is de TS volgens mij wel van plan

Laatst bewerkt:
ja waarom niet?
met dat budget kan je niet anders
tenzij jij nog een goed systeempje hebt van 350/300 euro hebt liggen

Komt de voeding ook weer om de hoek kijken en bord kan alleen relatief lichte processoren aan als ik me niet vergis.En dan nog een graka....

vandaar even mijn mmmwwwhaaaa

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan