Aankoopadvies complete bescherming

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik wil even reageren op een opmerking van Dhr Wilders:
U geeft de voorkeur aan (niet aangetoonde) lage systeembelasting en stelt daarmee adequate systeembeveiliging van minder belang.
Hiermee impliceert u dat beide eigenschappen elkaar uitsluiten, hetgeen pertinent onjuist is.

Het is mogelijk om een goede bescherming en lage systeembelasting te hebben.

Groeten,
Hendrik

Ik wil even reageren op een opmerking van Dhr Wilders:

Hiermee impliceert u dat beide eigenschappen elkaar uitsluiten, hetgeen pertinent onjuist is.

Lezen is ook een kunst. Ik impliceer noch stel op enig moment dat beide eigenschappen elkaar uitsluiten. Ik geef slechts aan dat op grond van uw bijdragen in deze thread, u systeembelasting een grotere prioriteit geeft dan adequate systeembeveiliging. Da's een wezenlijk verschil.

Het is mogelijk om een goede bescherming en lage systeembelasting te hebben.

Welzeker. En dat is eveneens mogelijk middels "layered defense" in plaats van een "all-in-one" software benadering. Da's geen punt van discussie.

In algemene zin: diegenen die in deze thread veronderstellen dat mijn oorspronkelijke bijdrage niet onderbouwd is, leze deze nogmaals door, alsmede de daaropvolgende solide bijdrage van de Heer Snor. Het is in de praktijk een fluitje van een cent malware te developen dan wel bestaande malware dermate aan te passen, dat deze aanwezig is op systemen ruim voor software security companies een signature in hun database hebben opgenomen; zelf heuristiek kan redelijk eenvoudig gepasseerd worden. Resultaat (als al eerder gesteld) de systeemeigenaar zit met een volledig onbeschermd systeem.

Het is vanzelfsprekend aan eenieder om zijn/haar eigen keuze te maken; dat heet persoonlijke vrijheid. De vraag die resteert is: wordt er een zo solide mogelijke keuze gemaakt, of een potentieele gatenkaas.

In algemene zin: diegenen die in deze thread veronderstellen dat mijn oorspronkelijke bijdrage niet onderbouwd is, leze deze nogmaals door, alsmede de daaropvolgende solide bijdrage van de Heer Snor. Het is in de praktijk een fluitje van een cent malware te developen dan wel bestaande malware dermate aan te passen, dat deze aanwezig is op systemen ruim voor software security companies een signature in hun database hebben opgenomen; zelf heuristiek kan redelijk eenvoudig gepasseerd worden. Resultaat (als al eerder gesteld) de systeemeigenaar zit met een volledig onbeschermd systeem.

Het is vanzelfsprekend aan eenieder om zijn/haar eigen keuze te maken; dat heet persoonlijke vrijheid. De vraag die resteert is: wordt er een zo solide mogelijke keuze gemaakt, of een potentieele gatenkaas.

Ik vind jouw oorspronkelijke bijdage inderdaad slecht onderbouwd. Het lijkt mij meer een mening. Ook na nogmaals lezen. Daar ben ik niet te beroerd voor. Desondanks heb ik niets anders gelezen. Ik heb ook de eenregelige bijdage van de heer Snor gelezen. Die is het in ieder geval met jou eens. Maar ook weinig onderbouwing. Lijkt me ook wat moeilijk in één regel.

Hoi !

Dit is toch echt meer dan 1 regel: (quote)

Hoi !

Ik begrijp niet goed wat er belastend is aan je systeem als je NOD32 virusscanner, de WindowsVista firewall + hardware-firewall gebruikt !

Bovendien: met een modern systeem, dual-core processor, minimaal 2 Gig geheugen merk je er helemaal niets van !!

Daarnaast AdAware en CCleaner, wat is daar duur aan ?

Alles gratis, behalve de virusscanner !

Greetz,

Harry.

Ik vind jouw oorspronkelijke bijdage inderdaad slecht onderbouwd. Het lijkt mij meer een mening. Ook na nogmaals lezen. Daar ben ik niet te beroerd voor. Desondanks heb ik niets anders gelezen.

Neu, het is voor de goede verstaander veel meer dan een "mening". Het is voor ons team bijzonder eenvoudig om een undetectable variant te maken die uw security suite direct om zeep helpt. En als dat voor ons opgaat: enig idee hoe de echte black hats daar mee om gaan, als ze dat willlen? Wij zullen daaraan ons niet bezondigen. Weet u zeker dat zulks ook opgaat voor de maffia crew in Rusland en China? Een rethorische vraag - het antwoord is gewoonweg" "nee, dat weet ik niet". Wellicht tijd om eens achterover te leunen en een en ander op de feiten te beoordelen?

Ik heb ook de eenregelige bijdage van de heer Snor gelezen. Die is het in ieder geval met jou eens. Maar ook weinig onderbouwing. Lijkt me ook wat moeilijk in één regel.

Dhr. Snor heeft zijn - afdoende! - antwoord als gegeven. Het valt mij op dat in deze thread bijzonder veel personen hun commentaar posten zonder enige onderbouwing. Heer Snor is wat dat betreft de uitzondering op de regel. Veel geblaat - weinig wol. Alhoewel ik erken dat zulks het kenmerk is van public forums, maakt het deze constatering niet minder waar. Waarvan deze thread een publiekelijk voorbeeld is. Eeen treurigige constatering in mijn bescheiden optiek.

Laatst bewerkt:
Ik ben bij deze niet meer geabboneerd op dit topic. Omdat het meer lijkt te gaan over persoonlijke onenigheden, dan op een constructieve discussie.

Overigens heb ik inmiddels het volgende bericht van surfspot.nl ontvangen:
Beste Hendrik, Er is op dit moment nog niet duidelijk of en wanneer Eset Smart Security2008 zal kunnen worden aangeboden.Houd voor meer informatie hierover de website en de nieuwsbrief in degaten. Met vriendelijke groet, Zita SURFSPOT.NL - Klantenservice Spotgoedkope software

Met vriendelijke groet,

Hendrik de Graaf

...Omdat het meer lijkt te gaan over persoonlijke onenigheden, dan op een constructieve discussie.

Naar mijn bescheiden mening is er geen sprake van persoonlijke onenigheden - ten hoogste om verschil van inzicht en kennis. Mij dunkt dat daar geen bezwaar tegen kan bestaan.

Hoi !

Dit is toch echt meer dan 1 regel: (quote)

Hoi !

Ik begrijp niet goed wat er belastend is aan je systeem als je NOD32 virusscanner, de WindowsVista firewall + hardware-firewall gebruikt !

Bovendien: met een modern systeem, dual-core processor, minimaal 2 Gig geheugen merk je er helemaal niets van !!

Daarnaast AdAware en CCleaner, wat is daar duur aan ?

Alles gratis, behalve de virusscanner !

Greetz,

Harry.

Ik ging van het woord "daaropvolgend" uit. Dus het eerste postje na Paul Wilders. En dat is echt maar 1 regeltje.
:)

Neu, het is voor de goede verstaander veel meer dan een "mening". Het is voor ons team bijzonder eenvoudig om een undetectable variant te maken die uw security suite direct om zeep helpt. En als dat voor ons opgaat: enig idee hoe de echte black hats daar mee om gaan, als ze dat willlen? Wij zullen daaraan ons niet bezondigen. Weet u zeker dat zulks ook opgaat voor de maffia crew in Rusland en China? Een rethorische vraag - het antwoord is gewoonweg" "nee, dat weet ik niet". Wellicht tijd om eens achterover te leunen en een en ander op de feiten te beoordelen?

Dhr. Snor heeft zijn - afdoende! - antwoord als gegeven. Het valt mij op dat in deze thread bijzonder veel personen hun commentaar posten zonder enige onderbouwing. Heer Snor is wat dat betreft de uitzondering op de regel. Veel geblaat - weinig wol. Alhoewel ik erken dat zulks het kenmerk is van public forums, maakt het deze constatering niet minder waar. Waarvan deze thread een publiekelijk voorbeeld is. Eeen treurigige constatering in mijn bescheiden optiek.

Volgens mij is de heer Snor geen type van veel geblaat en weinig wol. Zoals je wel schrijft.
Ik hou ook meer van inhoud dan geblaat. Daarom ook mijn vraag naar (meer) onderbouwing. Je had in mijn ogen wel een punt, maar de onderbouwing vind ik slecht. De grote professionele jongens die een alles in één oplossing aanbieden zullen toch wel niet zo op hun achterhoofd zijn gevallen dat het simpel uit te schakelen valt. Ze beschermen namelijk de gehele computer.
Zodra daar een gat in geslagen wordt is het natuurlijk voorbij. Bij een alles in veel oplossing is het dat ook. Dat vind ik meer een kwestie van boerenverstand dan van te veel kennis.:thumb:

Ik ben bij deze niet meer geabboneerd op dit topic. Omdat het meer lijkt te gaan over persoonlijke onenigheden, dan op een constructieve discussie.

Overigens heb ik inmiddels het volgende bericht van surfspot.nl ontvangen:

Ik hoop nog steeds op een meer constructieve discussie. Ik geef het nog niet op.

Over dat Surfspot waar ik vroeger nog kon bestellen. Nu helaas niet meer. Via Slim als medewerker kan ik dat nog wel. Maar die bieden geen Nod 32 aan. Ik zou er anders wel een licentie van willen kopen. Ik kan er namelijk maar 1 via mijn werkgever kopen. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan