Aankoopadvies gevraagd voor laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

wimbre

Gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2001
Hallo,

Ik wil graag jullie advies voor de aanschaf van een laptop voor mijn dochter.

Zij heeft nu een HP laptop maar sinds enige tijd valt hij steeds sneller uit (accu leeg).
Omdat zij hem ook in de collegezaal gebruikt is dat natuurlijk een drama.

Ik heb zelf goede ervaring met HP en slechte ervaring met een acer (als is dat laatste van 5 jaar terug).

Mijn dochter gebruikt hem ook voor youtube/afleveringen van de t.v. op internet te bekijken e.d. dus er moet ook met muktimedia goed overweg kunnen.

Kunnen jullie mij daarin adviseren in de keuze van merk, beeldscherm grootte (wat is voor een laptop gebruikelijk)?

Ik denk zelf aan een prijs tussen de € 500 en € 800.

Alvast bedankt!

vr. gr.
Wim

@wimbre :

wat gebruikelijk is bij laptops qua beeldschermgrootte is een heel lastige vraag. Het antwoord hangt namelijk sterk af van de mobiliteit van het bazinnetje van zo'n ding. Stel dat het bazinnetje ver moet reizen van A naar B waarbij de laptop over redelijk lange afstanden gedragen moet worden, dan gaat elke grammetje tellen en zou een 15+ inch het handigste zijn.

Als er niet over gruwelijke lange afstanden met het apparaat gezeuld hoeft te worden, dan biedt de schermdiagonaal van een +17 inch scherm natuurlijk veel kijkplezier voordeel.

Die vraag moet je dus als eerste beantwoorden.

V.w.b. de door jou genoemde multimedia doeleinden hoef je geen 'monster' van een machine te hebben. Zowel youtube filmpjes, alsmede uitzending gemist programma's kijk ik op mijn superbescheiden netbookje, waarin een relatieve prul van een processor en een relatieve prul van een grafische chip zitten, vloeiend!

Belangrijk om te weten voor een uiteindelijk advies is waar het laptopje nog meer voor gebruikt gaat worden; zijn dat met name redelijk bescheiden Office applicaties, of moeten er ook zwaardere grafische programma's worden gedraaid zoals bijv. Autocad. en / of worden er veel foto's bewerkt?
Als je het antwoord op deze vragen post, dan kan ik / kunnen we een op maat gesneden advies geven.

Laatst bewerkt:
Ze reist geen grote afstanden met die laptop dus dat is geen probleem.

Naast office applicaties (tekstverwerking, powerpoint e.d.) zal ze geen andere zware software gaan gebruiken.

Ongeveer midden in het budget zittend zouden deze twee machientjes een goede keuze kunnen zijn : Klik

Ik geef (met opzet) geen merkadvies, want op kleine onderdeeltjes verschillen ze wat. Zo heeft de ene een USB-poortje meer, de andere weer een nét even betere videokaart.
Als je vragen hebt, dan roep maar, dan wil ik best zeggen welke van de 2 mijn voorkeur zou hebben.
Daarnaast zou ik meelezers willen vragen om qua bedrag een nog betere vinden, waarbij dan (wat mij betreft) merken als Compaq, HP, Acer, Packard&Bell niet meegenomen behoeven te worden.

De Samsung heb ik als goedkoopste op het w w w gevonden voor : € 667.-- en de Asus voor € 649,-- (dit in tegenstelling tot de bedragen in de vergelijkingslink) en daarmee zit je precies in het midden van de door jou genoemde budgetrange.

Allergoedkoopste is natuuurlijk een nieuwe accu aanschaffen voor de bestaande laptop.......................

Laatst bewerkt:
Mod edit

@Asususer:Graag jou voorstel om een Asus te nemen dat te beargumenteren.Alleen maar Asus roepen en een link geven naar een pagina met asus laptopjes is niet de wenselijke hulp.Daarbij zal jou argument alleen gebasseerd zijn op jou eigen ervaring en voorkeur,(waar ik wel in wil toegeven dat Asus wel tot de betere merken behoord)maar kom met reviews e.d.
Maar verder kom je niet aan het beantwoorden van de vragen van de Ts.Derhalve is jou reactie dus nietszeggend.

Laatst bewerkt:
Maar... als deze Hp, behalve het accuprobleem, nu volledig voldoet... waarom dan niet simpel die batterij vervangen?

In Nederland zijn die dingen prijzig, maar via eBay bestel je ze gemakkelijk in de UK, voor (minder dan) de helft van de Nederlandse prijs....
Recentelijk besteld: accu voor Dell Latitude € 39,69 incl. verzendkosten i.p.v. € 99 in Nederland, accu voor Sony Vaio € 38,77 i.p.v. € 99
Levering meestal binnen één week....

Nu hebben sommige HP's (HP 550 Compaq 6720) wel zeer "exotische" accu's welke in Engeland € 143 kosten, maar de meeste zitten op of onder de € 50 (HP Pavilion)

Maar voor een nieuwe, solide, laptop zijn Toshiba, Sony, Asus en Medion wel de aanraders......

Laatst bewerkt:
Dank voor jullie reacties.

De reden dat ik geen accu wil vervangen is het feit dat de huidige laptop nu zo'n 4 jaar oud is.

Ik kan nu wel een accu vervangen en mischien € 100 kwijt zijn maar straks is het weer iets anders en dan kan de beurs weer open.

De eerlijkheid gebied mij te zeggen dat het (na 4 jaar) ook een beloning is voor het harde werken van haar.

Ik ga eens kijken voor zo'n asus.

Nogmaals dank!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan