Aankruisvakje werkt niet in word 2007, formulier gemaakt in word 2010

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fietjefie

Gebruiker
Lid geworden
22 apr 2013
Berichten
21
Ik heb een formulier gemaakt met daarin invulvelden, meerkeuzelijsten en aankruisvakjes. Ik heb een beveiliging ingesteld (waarbij er een aantal secties niet beveiligd zijn). Op mijn word, word 2010, werkt alles prima. Ik heb het formulier doorgestuurd naar collega's en bij de collega's die word 2007 hebben werkt alles, met uitzondering van de aankruisvakjes. Die kunnen ze dus niet aanvinken. Als zij het ingevulde formulier naar mij terugzenden, kan ik het ook niet meer aanvinken. Iemand enig idee waar er mogelijks een fout is ingeslopen?
 
Die mogelijkheid krijg ik niet: enkel als word 97.
Ik heb het wel als een sjabloon opgeslaan en doorgestuurd. Nu zag ik dat je het ook kan opslaan als sjabloon met ingeschakelde macro's. Zou ik dit moeten doen?

Update: net dat geprobeerd en doorgestuurd naar iemand met word 2007 en ze krijgt melding dat de selectie vergrendeld is.
 
Laatst bewerkt:
met welk aankruis vakje doe je het, ik neem aan dat je het via de tab ontwikkelaars doet en dan besturingselement en dan selectievakje..
je zou het ook eens kunnen proberen door rechtonder in dat besturingselementen vakje op oudere hulpprogrammas te klikken en dan selectievakje.. dat is ook nog een optie..
 
Ik heb het idd gedaan zoals je beschrijft. Ik probeer de andere optie eens. Thnx.
 
Dit werkt blijkbaar :D. Thnx!
Maar het probleem is niet volledig van de baan. Dit werkt alleen als het doc beveiligd is (denk ik). Maar bep delen van het doc mogen niet beveiligd zijn en moeten volledig vrij bewerkbaar zijn, vandaar dus ook bep secties niet beveiligd.
 
Wel ik heb 8 secties in mijn doc. Sectie 1 tem 4 zijn beveiligd: geen probleem voor de aankruisvakjes. Sectie 5 is niet beveiligd. Hier kan (denk ik - nog niet uitgetest) de aankruisvakjes niet aangekruisd worden indien niet beveiligd. Maar ik zal het eerst eens uittesten om zeker te zijn.
 
Omdat delen van dat document vrij bewerkbaar moeten blijven. Ik werk bijv met een flowchart maar de flowchart kan veranderd moeten worden in functie van zaken die ik niet kan voorspellen. Dus dan moeten ze een deel van het flowchart kunnen verwijderen en andere dingen eraan toevoegen.
 
Selectievakjes werken alleen als de sectie beveiligd is. Je zult de sectie dus toch moeten beveiligen. Waarschijnlijk zit er niks anders op dan voor die ene regel met het selectievakje een aparte (doorlopende) sectie te maken, maar dat is voor Word uiteraard geen enkel probleem. Het selectievakje kan dan alleen niet naast de flowchart staan.
 
Dacht ik ondertss ook aan. Zal ik zo doen. Thnx.

Ondertussen op een ander probleem gestoten. Post ik wel in een nieuwe vraag.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan