aanlog probleem?

Status
Niet open voor verdere reacties.

dr.zeus

Gebruiker
Lid geworden
25 aug 2004
hoi zal ff vertellen wie ik ben, ben marcel woon in zeeland maar werk momenteel in irak sfir-4
en ja ik heb n serieus probleem.

het gaat om mijn laptop waar dus gevoelige info opsta en die ik dus niet kwijt wil.

als ik me laptop opstart krijg ik me gewone menuutjes te zien en start hij gewoon door, daarna moet ik mezelf aanmelden met mijn naam en wachtwoord.
nog steeds alles perfect
daarna start hij op je weet wel dat logo met lopende bvalkje zie je dan.

daarna zie ik een kader met daarin u word aangemeld en u pers instellingen worden geladen.
ook nog oke allemaal.
dan zie ik mijn buroblad achtergrond heel fftjes en dan gebeurd het...
ik word weer afgemeld.

en staat er het kadertje met mijn naam en wachtwoord in te voeren.

heb de rest van het forum al een beetje door gelezen en zie dat er meer mensen hetzelfde probleem al is hebben gehad.

en nee wat hun hebben geprobeerd heb ik ook gedaan maar niks werkt...

je zou zeggen dat je met de win xp startup cd verder moet komen...
maar die wilt hij op de een of andere manier niet lezen, je hoort m draaien en zijn gewoonlijke pc geluidjes maken, maar verder doet tie het niet..

dus mijn vraag is...suggesties iemAnd nog?
onze gebruikelijke pc mensen hebben hiero op de base ookal gekeken maar nope geen oplossing..
vandaar dat ik me went tot jullie...

mvg marcel uit irak

wat heb je dan allemaal geprobeerd?
kun je niet een korte omschrijving maken hiervan?
ik kan moeilijk al die topics af fietsen om er achter te komen wat je nu net nog niet geprobeerd hebt :rolleyes:

oke zal is ff nagaan...heb er ongeveer een dik uur over dit weblog doorheen zitten lezen dus ja..

ik kopie paste t wel ff moment

1.als admin kan ik ook niet in. Ik kan wel ALT+CTRL+DEL drukken en de gebruikersnaam typen, maar ik kan alleen mijn naam als gebruiker gebruiken.

2.in de safe mode kom je er ook niet in als admin?NEE!

3.en heb je last known good configuration geprobeerd?ja blijft tie steeds bij het opstart (logo +balkje) hangen

4.Ik heb me nu al tig-keer aan proberen te melden, met alle mogelijke modussen. Het lukt niet.

5.lukt ook niet als ik de winkey+r indruk bij me achtergrond heel snel...negatief over

6.Kun je net lang genoeg op je bureaublad blijven om het volgende te proberen? (weet nl. niet of het in dit geval ook lukt)

Start, uitvoeren, dan shutdown -a typen (let op de spatie tussen shutdown en -a)

Als dat lukt, dan kunnen we verder zoeken.
dit lukt ook niet!

7.Je hoeft je bios niet aan te passen. (Zie ik nergens).
Het beste, denk ik, is Win XP repareren.
- Schakel pc aan
- steek CD-ROM van XP in
- start opnieuw op
- ...opstarten met ondersteuning van cd-rom
- Je bent nu in het scherm 'Welkom to setup'
- druk 'Enter'
- druk F8 om te bevestigen
- duidt je partitie aan (onderaan)
- druk 'R' om te herstellen

dit werkt ook niet omdat hij de cd-rom van xp niet wilt aannemen , draait wel etc maar gebeurt niets!

dit zijn van die dingen die ik allemaal heb geprobeerd...
dus suggesties???

marcel

Heb je wel in het Bios de bootvolgorde veranderd zodat hij EERST van cd gaat lezen? Dan pas opnieuw opstarten.

Nu zal de pc willen starten van de cdrom (als alles goed werkt. Dit is wel de manier)

al gedaan..
eerst aangezet dat eerst de cdrom pakt dan de floppy dan harde schijf.

geprobeerd zonder de floppy aan te schakelen

gen resultaat..

maar de enige oplossing is dus nu om vanaf de cd-rom op te startten?
is er geen mogelijkheid...
heb ondertussen mensen op uit gestuurd om rond te vragen op kamp of iemand ander nog n xp cd heeft...misschien is die van mij ondertussen corrupt je weet maar nooit.

greetz marcel

oke lees net ergens dat als je via de cd-rom gaat rebooten dat je mijn documenten map niet verloren gaat?

dit geld ook als ik m op n andere partitie heb staan
heb alle belangrijke doc's op mijn d-schijf staan en rest op c schijf..

volgens mij hoef ik me dan daar geen zorgen over te maken als t op d-schijf staat...

is dit correct?

Als je een bootdiskette hebt en in Dos kunt komen zou ik voor de zekerheid toch de documenten op een floppy kopieren. Je weet nooit 100% of alles goed gaat.

Dit zou ik doen ivm de belangrijkheid van de documenten.

Je kunt proberen windows op een andere partitie te installeren, maar als je even niet goed oplet gaat hij over de andere heen (meestal blijft de map documenten intact, maar ik zou hier niet op vertrouwen)

oke dit allemal goed en wel, maar mijn probleem bestaat nog steeds...
weet iemand nog iets om t probleem te verhelpen...

greetz marcel

Heb je al een andere xp cd?? Want je moet voor dat herstel toch echt op de cd zijn.

Of proberen op te starten met een opstartdiskette, dan de cd drive benaderen door bv d: (enter) te tikken. Dan kun je via dos ook de cd opstarten.

Als D de cdrom letter is dan het volgende tikken:

D:\ enter
cd i386
winnt

Dan start de cd ook op.

Maar wat heb je in tussentijd gedaan?? Heb je al je documenten veilig gesteld?? Heb je al een andere cd bemachtigd?? Je laat ook niet veel weten hoe het er nu voor staat;)

rustig meisje rustigggg...
heb ondertussen een cd-rom van xp kunnen bemachtigen!!!
op zo'n groot kamp en bijna iedereen heeft xp maar niemand heeft een instal cd..
kan toch niet denk je toch.

enne ps ik ben ook niet de hele dag op kantoor, zat vandaag vast in een lopende file van al-sistani aanhangers dus ff geen hoofd na de laptop toe dan!!!'zweet'

maar die cd wordt dus nu her-installeerd en al mijnn bestanden staan gelukkig op mijn d-schijf dusss...volgens mij gaat het helemaal goed komen..
en ja je ff voor te zijn als t gefikst is zet ik wel weer n reply met hoe en wat en kan de topic gesloten worden...

let op ALS het geffixt is...het blijft natuurlijk een apparaat met een eigen wil!!!

greetz mars

Ik hoop dat het toch op deze manier gaat lukken. Je zult misschien dan een dualboot (dubbele windows installatie) hebben, maar dat is geen ramp. Je kunt dan in ieder geval verderwerken:)

Ik stelde deze vragen hierboven alleen omdat je meldde dat je probleem nog niet was opgelost. Zonder te weten wat je nu wel en niet had gedaan konden wij natuurlijk ook niet verder, vandaar die reactie herboven:)

Succes. Ik denk dat het nu wel goedkomt.

Er is in dit topic een oplossing gegeven voor het probleem betreffende aanmelding in Windows XP.

Groeten,

Fred

nou mensen ben ik weer.
het is gelukt hoor, met die andere cd van xp hebben we doen opnieuw erop gezet, waarschijnlijk was die andere niet goed meer ofzo..
en gelijk tweak xp erbij gezet enzo, en hij loopt weer als n trein...

dus bedankt in ieder geval voor alles.
deze topic kan gesloten worden..

greetz marcel

Mooi zo:thumb: Ik neem aan dat je al je documenten ook nog hebt want daar heb ik je niet over gehoord.

Eind goed, al goed:)

ja me documenten..het belangrijkste van alles zeg maar waren gered...
pfeuh gelukkig wel, anders een 3 maanden aan research en info kwijt...

bedankt uit

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan