Aanmaak van QR-code in Word ter betaling met verzendlijst in Excel

HulpCharlie

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2018
Aan allen

Ik tracht een QR-code te maken in Word via een Excel verzendlijst om een betaling uit te voeren.
Dit via opbouw van tekst (EPC-formaat) in een Excel-bestand met volgende lay-out:

BCD
002
1
SCT
ARSPBE22XXX
BegunstigdeA
BE08123456789012
EUR45.50
SCOR
100202610297

Alle velden zijn gescheiden met linefeed.

In het Word document geef ik met <Ctrl> F9 volgende code in om QR-code aan te maken:

DISPLAYBARCODE "{ MERGEFIELD QR_DATA } " QR \q 3 \s 80

De QR-code die aangemaakt is, werkt niet.

Wanneer ik de QR-code in Word maak via de Invoegtoepassing “QR4Office” met dezelfde gegevens werkt dit wel.

In bijlage Excel bestand QR verzend.xlsx met in kolom G (QR_DATA) de opbouw van de tekst.

Alvast bedankt

Charlie

Bijlagen

Ik weet niet of ik het allemaal goed heb begrepen, maar je hebt Word helemaal niet nodig.
Dat kan rechtstreeks in Excel.

Bijlagen

Peter

Uiteindelijk wil ik facturen, via verzendlijsten in Excel, in Word aanmaken met daarop de QR-code.

Charlie

Hoe ziet dat Word document eruit?
Het is n.l. ook mogelijk om het geheel in excel te maken en te verzenden.

Beste

In het Word document staat er naast een deel gewone tekst zoals: Aanspreektitel, Uitleg over geleverde werk, ...
ook enkele gekoppelde velden beschreven in Excel-bestand: Naam, voornaam, adres, ...

In dit Word-document plaats ik tussen { } volgende code: DISPLAYBARCODE "{ MERGEFIELD QR_DATA } " QR \q 3 \s 130

QR_DATA is de kolom G in het Excel-bestand.

Ik bedoelde eigenlijk om dat Word-bestand te uploaden, maar dan zonder gevoelige info of deze eventueel vervangen met nepgegevens.

Laatst bewerkt:
In het Word document geef ik met <Ctrl> F9 volgende code in om QR-code aan te maken:

DISPLAYBARCODE "{ MERGEFIELD QR_DATA } " QR \q 3 \s 80

De QR-code die aangemaakt is, werkt niet.
Wát staat er dan wel in? Even scannen met je telefoon, en kijk eens naar de verschillen.

Peter

Ik zal het Word document opladen.
Maar dit zal pas tijdens het weekend kunnen. Ik zal dan een aangepaste versie maken.

In elk geval al hartelijke dank voor de snelle reactie en oplossingen.

Tot weldra

Je kan ook gewoon kijken wat er in de QR-code verpakt zit, door het te scannen... :)

Terug
Bovenaan Onderaan