Redmachine
Gebruiker
- Lid geworden
- 16 mrt 2016
Beste lezer,
ik heb al diverse berichten gelezen op het forum over macro's en het aanmaken van tabbladen. Echter zit hier niet mijn variant tussen en het combineren van bepaalde codes is ook geen success.
Het gaat om het volgende:
Nu kom ik met mijn macro tot punt 3. Echter punt 4 lukt mij niet. Ik heb geen idee hoe ik dit voor elkaar kan krijgen. Kan iemand mij helpen? Zie als voorbeeld het bijgevoegde Excel bestand.
Bekijk bijlage Voorbeeld.xlsm
Alvast heel erg bedankt!
Met vriendelijke groet,
Redmachine
ik heb al diverse berichten gelezen op het forum over macro's en het aanmaken van tabbladen. Echter zit hier niet mijn variant tussen en het combineren van bepaalde codes is ook geen success.
Het gaat om het volgende:
- ik heb een blad1 waarin in kolom A codes komen (bijvoorbeeld TS01, TS02, etc).
- Door middel van een macro wil ik dat tabladen worden aangemaakt die de naam krijgt van deze code (dus TSO1 wordt een tabblad en TS02 wordt een tabblad, etc.)
- De nieuwe tabbladen moeten een kopie zijn van een voorbeeld blad (tab: voorbeeld).
- Als ik de macro uitvoer wil ik dat Excel voor de nieuwe codes een nieuwe blad aanmaakt. Dus stel ik heb 6 codes (TS01 t/m TS06) en TS07 is toegevoegd dan moet hij TS07 aanmaken. Deze actie moet hij uitvoeren als ik op de macro knop druk. Als er geen wijzigingen zijn in de codes en ik druk op de macro dan hoeft er niets te gebeuren.
Nu kom ik met mijn macro tot punt 3. Echter punt 4 lukt mij niet. Ik heb geen idee hoe ik dit voor elkaar kan krijgen. Kan iemand mij helpen? Zie als voorbeeld het bijgevoegde Excel bestand.
Bekijk bijlage Voorbeeld.xlsm
Alvast heel erg bedankt!
Met vriendelijke groet,
Redmachine