Aanmeld problemen bij Access 2007

Status
Niet open voor verdere reacties.

Goudwoutappel

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2010
Aanmeld problemen bij Access 2007 na nieuwe installatie

Hallo,

Ik gebruik al enige tijd een database aangemaakt in Access 2003 deze is beveiligd met een wachtwoord.
In 2003 werkt alles prima. en in versie 2007 werkte dit ook prima zonder problemen.

Enige dagen geleden kreeg ik in versie 2007 bij het willen openen van de database een scherm "Aanmelden" waarin mijn naam en wachtwoord werd gevraagd.
Dit heb ik nooit gehad,
In mijn armoede heb ik heel office 2007 van mijn computer verwijderd, en weer opnieuw geinstalleerd met de hoop dat het probleem weg was, nee dus.
Als ik in Access 2007 een nieuwe database wil ontwerpen krijg ik dezelfde vraag naar mijn naam en wachtwoord.
Het probleem zit dus volgens mij niet in de database die ik gebruik maar ergens in Access 2007.

Opvallend is dat telkens bij opstarten van Acess 2007 de melding komt "Office enterprise 2007 wordt nu geconfigureerd" Dit duurt even en vervolgens start access en komt met het aanmeld scherm.

Ik heb dit forum doorgespit en gezien dat dezevraag wel vaker is gesteld onderandere door "Woodymax" alleen zijn er nog geen oplossingen aangedragen.
Wie kan mij (ons) helpen.

Met vriendelijke groet
Wout

Laatst bewerkt:
De melding "Office enterprise 2007 wordt nu geconfigureerd" krijg je onder andere wanneer je zowel Office 2003 als 2007 hebt geinstalleerd. Het is een gevecht om dezelfde resources. Als je 2003 verwijderd dan zou je die melding niet meer mogen krijgen.

Dit zou je probleem echter niet oplossen. Ik denk dat het te maken heeft met het security level van waaruit je je applicatie opstart.

Wat ik zou doen is het wachtwoord verwijderen in de Access 2003 applicatie, de applicatie openen in 2007 en converteren naar 2007. Vervolgens het password weer toevoegen. Het is niet gegarandeerd dat je probleem is opgelost maar je kan het proberen.

HTH:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan