aanmelden/ afmelden veranderd

• Onderwerp starter Onderwerp starter dvr
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

dvr

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2001
Voorheen kwam ik automatisch na opstarten op mijn bureaublad, maar n.a.w. door 'n update ( ik heb d'r een hele boel tegelijk opgehaald) krijg ik nu eerst een schermpje met mijn naam en wachtwoord.
Bij alt>ctrl>del krijg ik nu ook eerst een keuzescherm met 6 mogelijkheden.
Het afmeldingscherm is veranderd.
Allemaal extra klikken; ben d'r niet blij mee en wil weer graag terug naar de oude situatie, maar ...je voelt 'm natuurlijk al aankomen: Ik weet niet hoe.
Weet iemand wel waar ik dit kan wijzigen?
b.v.d.

P.S. ik ben de enige die op deze computer werkt.

Je hebt nu waarschijnlijk de .net update binnen gehad, daardoor krijg je het aanmeldingscherm weer terug.

Doe het volgende;
Ga naar start>uitvoeren> type letterlijk het volgende in control userpasswords2 klik op OK>haal hier het vinkje weg en geef daarna aan met welk account je automatisch wil inloggen.

Poeh, dat was niet zo'n goed idee.
Enerzijds hoefde ik inderdaad niet meer aan te melden, maar al mijn instellingen waren veranderd.
En nog erger; programma's waren verdwenen; twee rijen icoontjes op het bureaublad weg, dus ik heb maar weer het vinkje teruggezet.
Op dat scherm staan 2 gebruikers; ik en de administrator.
Kan ik die laatste weghalen, zonder dat ik allerlei programma's etc. kwijt raak?

Nee, geen gebruikers weghalen!
Als je dat vinkje weghaalt, dan wordt er gevraagd wie de standaard gebruikers is die voortaan moet aanmelden.
Type daar je eigen inlognaam en password .
NIET die van administrator, want dan krijg je het buroblad van administrator.
Die ziet er anders uit dan de jouwe.

Laatst bewerkt:
Ja, dat was "het grapje"
Dat had Crash wel geschreven, maar daar had ik dus overheen gelezen. :o
Bedankt voor de oplossing.
P.S. komt momenteel weer 'n update binnen.
Zal me benieuwen.

Goed, voer voor vogels.
Omdat ik 'n nieuwe grotere HD heb aangeschaft, vond ik het meteen tijd voor 'n frisse opknapbeurt, dus alles opnieuw geïnstalleerd.
Eerst XP (da's logisch hè) , daarna wat proggies (Zone-Alarm en zo) en vervolgens SP2 (vanaf 'n cd) en daarna het Net op voor updates.
Ook na de XP update's startte de computer steeds volledig op.
Daarna de rest van mijn proggies geïnstalleerd en tijdens één van de herstarts blijft de computer nu hangen op 'n inlogscherm (voor de administrateur) en na aanklikken volgt dan volledige start.
Goed, dus "Control user etc" .
Vinkje weggehaald , maar daarna vroeg er niemand aan mij met welk account XP nu moet opstarten.
Gevolg, opstarten blijft dus nog steeds hangen bij aanlogscherm voor de administrateur.
Wie het weet mag het (heel graag) zeggen.
Het werkt dus allemaal wel, maar aangezien ik graag 'n bakkie zet tijdens het opstarten, wil ik daarna meteen aan de slag en niet eerst weer allerlei dingen moeten aanklikken en vooral niet hoeven te wachten.

Heb je na het vinkje weghalen wel eerst op "Toepassen" geklikt, dan krijg je pas het venstertje om aan te geven wie er altijd moet inloggen.

Geplaatst door crash
Heb je na het vinkje weghalen wel eerst op "Toepassen" geklikt, dan krijg je pas het venstertje om aan te geven wie er altijd moet inloggen.

Bingo.
Je moet er maar opkomen:confused:
Hartelijk dank voor de oplossing!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan