Aanmelden AFmelden

Status
Niet open voor verdere reacties.

xp boy

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2002
Berichten
379
Sinds vanmiddag heb ik op mijn andere pc iets raars
telkens als ik me aanmeld op een account meld ie gelijk weer af ik krijg net 1 seconde mn bureaublad te zien en meld dan gelijk weer vanzelf af
dit gebeurt bij alle accounts weet iemand hoe dit komt:confused:

m.v.g.
 
ik zag elders op de site ook zo'n geval
via cd rom dat heb ik gedaan maar hij vraagt steeds de wachtwoord van de administrator maar die weet ik niet
hoe kan ik er tog nog in komen?
 
Als hij om een wachtwoord vraagt niets invullen.

Heb je ook de aanwijzingen gevolg van de link die ik gaf?

Dit probleem is nl. waarschijnlijk het gevolg van de trojan blazefind
 
als ik gewoon op enter druk geeft ie aan dat het een verkeerde wachtwoord is...:confused:
als ik via die link doe kom ik niet verder want ik ben mijn opstartdiskettes kwijt en ik kom geen 1 account meer in :(
 
Kun je ook niet in veilige modus (prompt met cd/netwerk ondersteuning opstarten?
Dan zou je het nl. ook kunnen. Het gaat puur om het kopieren van userinit.exe.

Zo niet heb je hier misschien wat aan.

Heeft bij deze thread geholpen.
 
Ik heb sinds kort ook hetzelfde probleem.
Nu heb ik op een aantal verschillende forums naar oplossingen gekeken zoals deze.
Via de windows Xp CD naar de recovery console gaat niet want ik weet het administrator password niet.
Maar ik kom via een oude opstartdiskette wel in MS-DOS maar als ik daar
c:
cd windows
cd system32
copy userinit.exe wsaupdater.exe
intik kan ik nog steeds niet opstarten.

NU heb ik met dir/w in system32 gekeken en zie daar wel een userinit.exe,maar een wsaupdat.exe dus heb ik copy userinit.exe wsaupdat.exe gedaan,dan word gevraagt of je het wil overschrijven ja/nee/alle en dan doe ik alle,maar de computer start nog steeds niet op en in systeem32 blijven beide bestanden staan.
 
Welkom op Helpmij Bandhoe

Geplaatst door BANDHOE
Ik heb sinds kort ook hetzelfde probleem.
Nu heb ik op een aantal verschillende forums naar oplossingen gekeken zoals deze.
Via de windows Xp CD naar de recovery console gaat niet want ik weet het administrator password niet.
Maar ik kom via een oude opstartdiskette wel in MS-DOS maar als ik daar
c:
cd windows
cd system32
copy userinit.exe wsaupdater.exe
intik kan ik nog steeds niet opstarten.

NU heb ik met dir/w in system32 gekeken en zie daar wel een userinit.exe,maar een wsaupdat.exe dus heb ik copy userinit.exe wsaupdat.exe gedaan,dan word gevraagt of je het wil overschrijven ja/nee/alle en dan doe ik alle,maar de computer start nog steeds niet op en in systeem32 blijven beide bestanden staan.

Je komt hier 1 keer met wsaupdat.exe en 2 keer met wsaupdat.exe.

Van belang is of in system32 nu wsaupdater.exe staat of wsaupdat.exe
 
Ga dan nog eens naar ssytem32 en type in:

copy userinit.exe wsaupdater.exe

Heb je waarschijnlijk een typefout gemaakt en wsaudat.exe ingetypt.

Als je dat hebt gedaan start ie waarschijnlijk wel goed op.

Voer dan nadat ie gestart is onderstaande handelingen nog even uit.

Ga naar Start/Uitvoeren, type Regedit en klik op OK

Ga naar de volgende sleutel en selecteer die: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon\

Klik in het rechtervenster op de waarde C:\WINDOWS\System32\wsaupdater.exe

Wijzig de waarde in: C:\WINDOWS\System32\userinit.exe

Daarmee zou het probleem nu verholpen moeten zijn.
 
Helaas voor mij heeft het niet geholpen.
als ik C:\windows\system32>copy userinit.exe wsaupdater.exe doe komt er te staan
wilt u wsaupdater.exe overschrijven(ja/nee/alle) dan doe ik J en dan ctrl-alt-del om mijn computer op te starten maar als ik op een account klik wordt ik weer meteen afgemeld.
 
Als copy userinit.exe wsaupdater.exe niet werkt zijn er dan nog alternatieve oplossingen mogelijk?
 
Normaal is het via eerder genoemde opgelost.
Ik heb nog een mogelijke oplossing gezien, en wel volgende:

Met opstarten de hele tijd enter indrukken
Meestal komt dit duur een foutmelding en die zorgt ervoor dat je afmeld.
als je de hele tijd op enter klikt klik je automatish op ok en dan gaat ie verder met opstarten.

Als dat niet werkt zou je windows opnieuw kunnen installeren.
 
bij mij werk het wel mijn laptop werkte ook niet meer ik heb gewoon via mijn netwerk
de userinit van mijn desktop met ook xp er op naar de laptop gekopieerd

bedankt wim
 
Lucky Fred nog bedankt voor je hulp,
copy userinit.exe wsaupdater.exe heeft wel geholpen.
Ik kwam namelijk toch in het recovery console en heb het daar gedaaan en toen starte mijn computer wel normaal op en inderdaad in de registery wordt de waarde van userinit in wsaupdater veranderd.
Raar dat het in MS-DOS niet werkte.
 
Hoi Bandhoe,

Mooi te zien dat het je toch nog gelukt is.:thumb:
 
Geplaatst door BANDHOE
Lucky Fred nog bedankt voor je hulp,
copy userinit.exe wsaupdater.exe heeft wel geholpen.
Ik kwam namelijk toch in het recovery console en heb het daar gedaaan en toen starte mijn computer wel normaal op en inderdaad in de registery wordt de waarde van userinit in wsaupdater veranderd.
Raar dat het in MS-DOS niet werkte.


Dat is niet raar. MS dos kan maar 8.3 bestandsnamen aan en dus is wsaupdater.exe te lang voor DOS.
 
Hey,

Bovenstaand robleem heb ik sinds gisteren ook, ik kom nergens meer in. Het is aanmelden en direct weer afmelden.

Vraag: ik probeer via DOS op te starten (opstartdiskette, gemaakt op de laptop) maar..... de comp herkent de C schijf niet! D: en E: herkent hij wel, maar niet in de juiste volgorde. Hij denkt dat C: D: is, en D: is volgens de comp. E:

Nu kom ik dus niet verder (de WinCDrom heb ik niet thuis liggen, dus vandaar de opstartdiskette)

Wie kan me helpen?

Alvast een HELE grote Dank!
 
Dat hij de C: niet herkent zal zijn omdat deze waarschijnlijk NTFS is, dan wordt deze niet herkent met een opstartdiskette.

Bovendien is wsaupdater.exe te lang om in DOS te gebruiken.
Je zult toch gebruik moeten maken van de CD-rom of indien het nog kan in veilige modus met alleen prompt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan