Aanmelden als gebruiker op inlogscherm geblokeerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vupido

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2012
Beste forummers,

Na opstarten van Windows7 verschijnt een blauw scherm met icoontjes van de verschillende gebruikers, die op mijn computer mogen werken.

De hoofdgebruiker heeft een wachtwoord gekregen van mij de andere gebruikers niet.

Nu kan ik niet meer inloggen als Administrator. Ik ben het wachtwoord niet vergeten, maar het werkt niet meer. ( deze **** dus: http://youtu.be/3ckJ_lbijmo )

Via de website https://www.schoonepc.nl/windows7.html heb ik begrepen dat dit probleem op te lossen met de originele opstartschijf van de PC en dan in het register duiken.

Kan het ook simpeler ? Ik gebruik nu tijdelijk de computer onder een van de andere icoontjes, maar ben dan wel al mijn bookmarks en bewaarde wachtwoorden van diverse sites kwijt.

Alvast bedankt voor een bijdrage aan de oplossing en ik ben ook erg benieuwd naar de oorzaak van deze blokkade - betekent het dat mijn PC gehackt is bijvoorbeeld ? -.

Tot forums,

:love:

Vupido

Laatst bewerkt:
Catch 22

Hoi Mik Zjegger,
Bedankt voor de link naar Hirensboot cd of usb versie. Ik heb de pagina bezocht en het programma in .zip formaat gedownload.
Helaas stopte het verhaal toen. Ik moet winzip eerst uitpakken om het te kunnen gebruiken en dat kan ik alleen als hoofdadministrator.
En daarvoor heb ik mijn wachtwoord nodig.

Tot forums,

Vupido

Laatst bewerkt:
Download het bestand op een andere pc en brandt het daar op cd (meegeleverd img burn) of gebruik de usb versie.
Laat je virusscanner eens in de veilige modus draaien om te kijken of je niet geïnfecteerd bent
Heb je een vermoeden dat dit het geval kan zijn dan verplaats ik je vraag naar de virus/spyware sectie.

Opstarten in veilige modus met F8 werkte niet

@ TheKnight
Het laten opstarten van de computer in veilige modus door F8 enkele malen in te drukken tijdens het opstarten werkte niet.
Ik zal de computer dan maar drastisch uitzetten, dan start hij automatisch in veilige modus bij de volgende opstartpoging. Of dit goed
is voor mijn PC weet ik niet en ook niet waardoor F8 indrukken niet werkte.

Ik krijg bij veel zaken nu de volgende mededeling:
You must have Administrator privileges to run Defraggler.
En Defraggler kan je kan vervangen door willekeurige andere programma's.

Ik heb daarom ook geen virusscan kunnen runnen om eens te kijken of de PC besmet is.
Ik hoop dat de computer het niet helemaal begeeft - ook onder aanmelding als andere gebruiker zonder wachtwoord -, want dat zou niet fijn zijn.
De originele schijven voor een nieuw begin, heb ik meestal niet op korte termijn paraat. Die zwerven ergens in mijn woning rond...

Tot forums,
Vupido

Hallo forummers,

Dat wordt een CD branden of uploaden op een USB-stick van hirensboot.cd. Ben ik nog niet aan toegekomen.

Tot forums,
Vupido

Beste forummers,

HET BLIJFT GEWOON VREEMD DAT HET WACHTWOORD OM IN TE LOGGEN ALS ADMINISTRATOR NIET MEER WERKT. IK KRIJG WEL DE GEHEUGENSTEUN AANGELEVERD, DIE
IK HAD BEDACHT BIJ HET INGEVEN VAN HET WACHTWOORD EN DEZE GEHEUGENSTEUN KLOPT HELEMAAL MET HET WACHTWOORD DAT IK PROBEER TE GEBRUIKEN.

Als ik het correcte wachtwoord intyp volgt de mededeling:

De service User Profile Service verhindert het aanmelden.
Gebruikersprofiel kan niet worden geladen.

Wanneer ik een willekeurig wachtwoord intyp volgt de medeling:
De gebruikersnaam of het wachtwoord is ongeldig.

Tot forums,
Vupido

Update:
Beste forummers,

Voor Windows Vista wordt daarvoor de onderstaande oplossing aangedragen:
http://support.microsoft.com/kb/947215/nl
Kan iemand mij zeggen of dit ook zo werkt bij Windows 7 premium ?

Tot forums,
Vupido

Update:
Beste forummers,
Registerwijziging aangebracht na opstarten in veilige modus.

Bedankt voor het meedenken!

Tot forums,
Vupido

Laatst bewerkt door een moderator:
ja dat komt indderdaad omdat de user profile service u niet laat aanmelden,
meestal betekent dit dat uw account "Gelockt" is en met hiren boot cd kunt u met Offline password changer uw account ook unlocken.

@Mik ZJegger

Bedankt.

Het probleem is sinds vandaag weer terug, maar nog wat erger. :confused:

Ik heb nog niet dezelfde oplossing nog eens geprobeerd.

Tot forums,
Vupido

Laatst bewerkt:
Registersleutel kan niet verwijderd worden in veilige modus

Hallo forummers,

Ik heb gezien dat er een registersleutel bij is gekomen. Er zijn nu drie registerlseutels met dezelfde waarde, waarvan 1 zonder extensie, 1 met extensie .oud en 1 met extensie .bak.
Maar ik kan de registersleutels nu niet hernoemen.
Tot forums,
Vupido

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan