Nee dit is niet wat ik bedoel. Ik heb een blog op blogspot.com. Ik kan dus helemaal geen titels of keywords of beschrijvingen invullen.
Was even kwijt dat 't om 'n blog ging
-Telt een link op mijn blog die "mooie bloemen" heet en ook naar iets met mooie bloemen leid sterker dan gewoon de tekst "mooie bloemen" op mijn pagina?
Dat wordt wel algemeen aangenomen. Dat wil zeggen: als 't om 'n link gaat naar iets dat ook met 'mooie bloemen' te maken heeft. Of met tuinieren, in ieder geval iets dat met je blog te maken heeft. Als je 'n link ruilt op basis van wederkerigheid met 'n site die helemaal niets met mooie bloemen te maken heeft, dus 't gaat alleen om linkruil, dan hoor je rel="nofollow" aan de link toe te voegen, anders kan het zelfs averechts werken. Zelfde geldt voor betaalde links.
Het schijnt ook van belang te zijn dat uit je linktekst, of uit de tekst daar in de buurt, duidelijk wordt dat het om 'mooie bloemen' gaat.
't Is allemaal wat weinig concreet, maar dat heeft met die geheimhouding te maken.
-Heeft het zin een label "mooie bloemen" toe te voegen aan de desbetreffende post over mooie bloemen?
Ik ga iets opbiechten. Ik werk al bijna vanaf het eerste begin met computers, maar ik heb geen enkele ervaring met blogs, behalve lezen. (Ook geen mobieltje, geen hyves, kortom: 'n onvoorstelbaar fossiel

)
Als 'n label ongeveer hetzelfde is als 'n kopje boven 'n artikel, of als 'n alt-tekst bij 'n afbeelding, dan is het zeker zinvol. Daar wordt namelijk iets meer gewicht aan gehecht dan aan gewone tekst.
-Mits het woord "mooie bloemen" 10x voorkomt ipv 1x in de tekst telt dat dan ook zwaarder?
Tot op zekere hoogte. Google geeft als vuistregel dat je je site (dus ook je blog) moet maken alsof er geen zoekmachines zijn. Voor mensen dus. Google - en andere zoekmachines - gebruiken automatische algoritmes om te bepalen of je spamt of dat 't normale tekst is. In ieder geval Google laat (veel?) sites ook nog door mensen bekijken.
Als je iets schrijft als 'Mooie bloemen houden van mooie bloemen naast een vaas met mooie bloemen in de tuin met mooie bloemen', dan vraag je om problemen, tenzij je dichter bent.
Maar bij normaal gebruik is het aantal keren dat 'n woord voorkomt op je pagina zeker van belang. Of 'n combinatie van woorden, zoals 'mooie bloemen'.
En een heel andere vraag maar leest google streepjes mee of maakt dat niets uit? als ik een hit op "bloemen" wil hebben maar op mijn pagina staat "-bloemen" leest google dan gewoon bloemen of wordt het nu genegeerd door dat streepje?
Ik weet dat alleen van Google. 'mooie-bloemen' zijn twee woorden en is dus hetzelfde als 'mooie bloemen'
mooie_bloemen is één woord.
Veel programma's gebruiken _ in variabelen en zo, vandaar.