Aanmelden bij windows 98

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeroen0078

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2006
Hey,

Normaal als je windows 98 opstart krijg je een aanmeldingscherm waar je je gebruiker en je paswoord moet intypen maar dat scherm komt er niet, hij start gewoon windows zonder dat ik kan inloggen onder mijn gebruiker. Als ik dan ga kijken onder start dan kan je wel windows uitloggen en dan krijg ik dat aanmeldingscherm wel waarin ik mijn gebruiker intyp en mijn paswoord maar ik zou willen dat hij van het moment dat hij opstart dat ik dat aanmeldingscherm direct heb en dat hij niet zomaar windows opstart zonder het scherm verschijnt waarin je moet inloggen.

Alvast bedankt

Je kunt in Windows 98 inloggen in de netwerkomgeving en in de niet netwerkomgeving. Bij netwerkomgegeving kun je niet met een blanco password een 'autologon' situatie creëren/oplopen. Bij lokaal aanmelden wel. Als daar een keer een user is opgegeven met een blanco password, start windows gewoon door.

Als je die netwerk-aanmelding zoekt/nodig hebt of bedoelt, moet je onder de eigenschappen van Netwerk (rechtermuisknop op netwerk-icoontje) de primaire aanmelding omzetten. Die staat dan verkeerd.

Als dat niet je probleem is, kun je de password files weggooien. Zoek op C: naar *.pwl en knikker alles weg. Opnieuw aanmelden en inloggen onder je eigen account. Hij wil dan dat je het password bevestigd, omdat het voor Windows nu een 'eerste keer aanmelden' met dat wachtwoord is.

Wat óók nog kan, is dat je TweakUI hebt draaien en dat de autologon daar verkeerd staat. (In dat geval: in het configuratiescherm kijken en TweakUI aanklikken. Door de tabbladen stappen tot je die optie tegen komt en het vinkje weghalen.)

bedankt voor je reactie,

het is niet in netwerkomgeving dat ik wil inloggen
ik heb alle *.pwl verwijdert maar nog start windows vanzelf op. Als ik dan windows afmeld en onder mijn gebruiker aanmeld dan vraagt hij inderdaad om het paswoord te bevestigen

TweakUI waar kan ik dat vinden in configuratiescherm want dat zie ik niet staan

alvast bedankt

Als je de computer aanzet, en je bent in één klap binnen in Windows, wat is dan de ingelogde gebruiker? Als je dat kunt zijn (staat over het algemeen gewoon onder Start, en dan boven het Afsluiten knopje in de startbalk. Soms word de gebruiker heel misleidend Computer of Systeem genoemd, daardoor lijkt het alsof er geen gebruiker wordt bedoeld. Maar als jij inlogd onder je eigen naam PietjePuk, dan staat er vervolgens PietjePuk afmelden. Als op dat afmelden klikt en vervolgens weer inlogd als dezelfde default gebruiker, kun je ook een wachtwoord opgeven. Als het goed is kan hij dan daarna niet meer inloggen als die standaard gebruiker. (Want mét wachtwoord kan dat alleen met een hulpprogramma zoals TweakUI of een loginscript, en zónder wachtwoord gaat het bij deze windowsversie min of meer standaard.)

TweakUI heb je denk ik niet. Maar zoek eens op TweakUI op C:. De file TweakUI.cpl die je vindt (áls je hem vindt) kun je gewoon aanklikken in je zoekresultaten. Er opent zich dan een rechthoekig venster met veel invul- en instel-opties. Daar zit auto-login ook tussen. Dit alles onder de voorwaarde dat het programma op de computer aanwezig is.

Hij staat aangemeld als windows. Dus ik kan dan windows afmelden en dan mijn gebruiker 'jeroen' invullen en dan mijn paswoord en dan meldt hij mij aan met mijn gebruikersprofiel. Maar dat aanmeldingscherm krijg ik dus niet bij het opstarten hij zit in één keer in windows

TweakUI heb ik niet op mijn pc staan

groeten,

jeroen

Dan is Windows de gebruikersnaam denk ik. Log eens uit, en meld je direct daarna aan als gebruiker 'Windows' en geef daarbij een wachtwoord op. Pakt ie dat?

Als hij zomaar windows opstart dan staat er onder start:
alfmelden in windows...

Als ik dan afmeldt en ik typ als gebruikernaam windows en een paswoord dan zegt hij dat ik met deze gebruiker nog niet aangemeld heb en maakt hij die nieuwe gebruiker aan en vraag hij mij het paswoord te bevestigen.

Als ik dan bij start kijk dan staat er:
windows afmelden... en niet afmelden in windows...

groeten,

jeroen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan