Aanmelden met meerdere gebruikersaccouts met Windows XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

liftie

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2006
Ik heb een probleem met het aanmelden met meerdere gebuikersaccouts bij Windows XP!

Ik heb een pc met 2 gebruikersaccouts, maar als de ene is aangemeld dan kan de andere zich niet aanmelden.

Beide accounts hebben allebij hetzelfde wachtwoord, kan dit misschien de rede zijn of is er een andere verklaring voor??
Ik werk trouwens met de Home edition en SP 2 en aanmelden doe ik via het welkomsscherm!

Ik hoop spoedig een oplossing voor dit probleem te hebben!!

Groeten, Liftie!

Een wachtwoord is zo veranderd. Dat moet zeker.
Maar hoe wil je nu verder werken dan?
Je kunt er toch maar in 1 tegelijk werken.

Als het goed is staat er in het startmenu de optie afmelden.
Als je dit doet krijg je de mogelijkheid om naar een andere gebruiker te switchen.

Heb je dat geprobeerd?

Elisa zei:
Een wachtwoord is zo veranderd. Dat moet zeker.
Maar hoe wil je nu verder werken dan?
Je kunt er toch maar in 1 tegelijk werken.

Maar als mijn zus *zij is de andere gebruiker* aangemeld is en ik wil ook even met de computer, dan moet zij zich afmelden! En dat was nou juist niet de bedoeling!

hehe zei:
Als het goed is staat er in het startmenu de optie afmelden.
Als je dit doet krijg je de mogelijkheid om naar een andere gebruiker te switchen.

Heb je dat geprobeerd?

Ja dat klopt en dat heb ik ook allang al ge probeerd! Maar als je dan op de andere naam klikt en het wachtwoord invoerd, dan wordt het beeld even zwart, net alsof hij naar het accout wil gaan, maar dan kom je weer terug bij het welkomsscherm!

En eerder lukte het nog wel! Maar heb onlangs de pc geformatteerd! En sindsdien lukt het niet meer!

Dit al geprobeerd?:

Start/uitvoeren-->> intikken: services.msc ENTER

Rechtsklik in de lijst op: Compatibiliteit voor snelle gebruikerswisseling.

Kies voor eigenschappen. Kies bij opstarttype voor 'automatisch' en bij Status van de service voor: 'starten'. De computer wel opnieuw opstarten.

Kies hierna (nadat ook je zus is aangemeld) voor de volgende toetsencombinatie: Windows-toets + i:)

Maar als mijn zus *zij is de andere gebruiker* aangemeld is en ik wil ook even met de computer, dan moet zij zich afmelden! En dat was nou juist niet de bedoeling!

Ik zag jullie in gedachten al met twee beeldschermen :D
Dan kan het zoals ikself al schreef.

ikself zei:
Dit al geprobeerd?:

Start/uitvoeren-->> intikken: services.msc ENTER

Rechtsklik in de lijst op: Compatibiliteit voor snelle gebruikerswisseling.

Kies voor eigenschappen. Kies bij opstarttype voor 'automatisch' en bij Status van de service voor: 'starten'. De computer wel opnieuw opstarten.

Kies hierna (nadat ook je zus is aangemeld) voor de volgende toetsencombinatie: Windows-toets + i:)

Dat tot het opnieuw opstarten is gelukt! Maar dan meld ik mijn zus aan daarna wil ik mezelf aanmelden en dat kan dan niet!

Heb trouwens ook wachtwoord veranderd, maar ook dat helpt niet!

Laatst bewerkt:
En dit:

Zorg dat je als beheerder bent ingelogd en dubbelklik in het configuratiescherm op Gebruikersaccounts. Onder 'Kies een taak' klik je op 'De manier waarop gebruikers zich aan- en afmelden wijzigen'. Zet een vinkje voor Snelle Gebruikerswissel.:)

Laatst bewerkt:
ikself zei:
En dit:

Zorg dat je als beheerder bent ingelogd en dubbelklik in het configuratiescherm op Gebruikersaccounts. Onder 'Kies een taak' klik je op 'De manier waarop gebruikers zich aan- en afmelden wijzigen'. Zet een vinkje voor Snelle Gebruikerswissel.:)

Nee! :( ook niet!
Die stond al aangevinkt!

Maar het probleem is ook dat als ik aangemeld ben, dat mijn zus zich niet aan kan melden, of andersom!

Als ie uitstond had je denk ik wel een foutmelding gezien toen je de 'fast-userswitching' hebt aangezet, maar voor de zekerheid: controleer via services.msc nog even of de Terminal Services wel aanstaat. De fast-userswitching is hier nl. afhankelijk van.:)

Die foutmelding kreeg ik dus ook niet!

En ook dat andere heeft niet geholpen!!
Het werkt nog steeds niet!

Je kunt niet tegelijk aangemeld zijn. Het is de 1 of de ander

Maar voordat ik mijn pc geformatteerd had kon ik wel aanmelden als mijn zus was aangemeld!

Heb je wel bij configuratie en dan gebruikersaccounts gekeken of de accounts er alle2 nog instaan en welke rechten ze hebben ?

hehe zei:
Heb je wel bij configuratie en dan gebruikersaccounts gekeken of de accounts er alle2 nog instaan en welke rechten ze hebben ?

Ja hoor ze zijn er allebij nog wel! Alleen kan zij zich niet inloggen als ik afgemeld ben via Start > Afmelden > Andere gebruiker. Dat kan alleen als ik me volledig afmeld (Start > Afmelden > Afmelden).

Je moet userinstelling persoonlijk maken anders kan je niet een andere aacoount maken. Ik heb het idee dat hier iets niet goed zit.

Kijk eens bij gebruikers naar "de manier waarop gebruikers zich af en aanmelden"
Staat er een vinkje bij "snel naar andere gebruiker overschakelen"?

Lees dit ook eens goed door en voer het desnoods nog eens uit...
Kijken of het probleem dan is opgelost.

http://www.microsoft.com/Belux/nl/windowsxp/tips/share.asp

Dat eerste had ik eerder al geprobeerd, maar mocht ook niet baten!

En ook die site heb ik niets aan gehad om dit probleem op te lossen!!

Je kunt niet tegelijk aangemeld zijn. Het is de 1 of de ander
Ik ben blij dat jij het ook zegt :)
Als A aangemeld is kun je hooguit naar B switchen (terwijl de downloads of wat dan ook, gewoon doorlopen bij A)
Ik snap deze hele thread al niet :confused:

Elisa zei:
Als A aangemeld is kun je hooguit naar B switchen (terwijl de downloads of wat dan ook, gewoon doorlopen bij A)

Maar dat bedoel ik ook!! En dat lukt dus niet!!!!

Hehe, dat is me dan nu duidelijk!!!! :)
Nou dat moet dus gewoon kunnen.
Ergens moet er nog iets niet goed ingesteld staan.

Ik weet dat je die service moet inschakelen.
Dat de manier van aanloggen (welkomstscherm of schermpje) weer een link legt naar hetgeen jullie willen.

Ik moet nog wat doen dus hier wat leesvoer mocht je dit nog niet gehad hebben.
Microsoft:
Microsoft2
Microsoft 3
Dit benadert het probleem denk ik een beetje:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan