Aanmelden met vingerafdruk lukt niet meer na upgrade naar Windows 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcelwiss

Gebruiker
Lid geworden
4 aug 2015
Hallo,

Ik heb een Acer laptop. Onder windows 7 kwam je na het opstarten in het aanmeldscherm en zag je links bovenin zo'n icoontje waarin een groen cirkeltje verscheen als je je vinger over het scannertje haalde.
Vandaag de upgrade naar Windows 10 gedaan. Ik zie ook dat icoontje, komt een groen cirkeltje als ik mijn vinger over scannertje haal, maar aanmelden doet-ie niet.

Ook het openen va bestanden op dezelfde manier lukt niet meer.

Via Acer System settings moet je voor registratie van die vingerafdrukken naar Acer Bio Protection. Daar moet je op zo'n zelfde manier aanmelden en gek genoeg werkt die vingerafdruk daar wel.

't Is allemaal geen ramp, je kunt natuurlijk ook gewoon de wachtwoorden ingeven maar ik vind het gewoon irritant dat het niet werkt.

Iemand ook een soortgelijke ervaring en/of oplossing?

b.v.d.
m.vr.gr.
Marcel

Welkom bij de Helpmij!

Nee, op mijn BTO draait vingerprintsoftware van EgisTec (BioExcess) en dat werkt na de migratie prima.

Ben ik echt de enige met dit probleem?
Misschien nog iets duidelijker:
als de computer opstart komt ik in een scherm met links bovenin dat vingerafdruk-icoontje.
Verder staat er niets in dat scherm. Ik kan dan mijn vingerafdruk geven, dan verschijnt het groene cirkeltje en gaat-ie door naar het volgende scherm. Maar hetzelfde resultaat bereik ik ook als ik gewoon ergens in het scherm een muisklik geef ipv de vingerafdruk.
Het scherm dat dan volgt heeft linksbovenin wer dat vingerafdruk-icoontje, maar ook een vakje waarin ik mijn wachtwoord kan ingeven.
Als ik in dat scherm de vingerafdruk in geef, dan verschijnt het groene cirkeltje dat deze herkend is, maar vervolgens komt de melding dat het wachtwoord onbekend is.
Het lukt dus alleen maar verder te gaan door mijn wachtwoord in te geven en niet dmv vingerafdruk.

b.v.d.
m.vr.gr.
Marcel

Hallo Marcel,

Ik heb een Acer die vanaf windows 7 de upgrade heeft doorlopen en heb exact hetzelfde probleem. je verwoordt het overigens erg treffend. Het is geen halszaak, maar het stoort me tegelijk mateloos dat iets wat ik altijd als prettig en efficiënt heb ervaren nu ineens niet meer werkt. Ik wil het dus ook graag herstellen.
Mocht je de oplossing al hebben gevonden dan zou ik het heel prettig vinden als je dat hier wilt delen. Ik zal uiteraard hetzelfde doen.

Vriendelijke groet,

Paul

Beste Paul,

Helaas, nog geen reacties, blijkbaar zijn wij de enige 2 met dit probleem.

Maar zodra ik een oplossing heb laat ik het weten.

gr.
Marcel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan