Aanmelden verhindert

Status
Niet open voor verdere reacties.

adnieuwenhuizen

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 sep 2003
Als ik op mijn gebruikersnaam click om me bij windows-vista aan te melden krijg ik de volgende mededelingen:
De service User Profile-service verhindert het aanmelden.
Gebruikersprofiel kan niet worden geladen.

De andere gebruikers kunnen zonder problemen aanmelden.
Hoe kan ik dit zorgen dat ook ik mezelf weer kan aanmelden?

Zou (bijv.) kunnen zijn:
a. Rechtenprobleem op je profielmap (geen lees- en schrijfrechten voor jouw account op je eigen profielmap).
b. Datacorruptie (scan eens de harddisk met reparatie van bestandsfouten).
c. Foutieve aanduiding van je profielmap. Zie in Regedit de subsleutels onder HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\ProfileList

Succes,

Tijs.

Heb je onlangs iets gedaan met gebruikersnamen. Wellicht kun je nog terug met systeemherstel, dat is de makkelijke weg.

En hier wat ander leesvoer.

http://support.microsoft.com/kb/947215/nl

Bedankt:
Systeemherstel helaas geen oplossing. Maar je verwijzing naar leesvoer microsoft heeft me de oplossing gebracht.
Blijft een raadsel hoe het probleem is ontstaan want ik heb echt niets gewijzigd en me op de normale wijze afgemeld na vorig gebruik. Maar goed het werkt weer.

Beste Tijs bedankt maar je antwoord was voor mij te ingewikkeld.

Aha Ad is nu blij dat is mooi werk, maar wat Tijs schreef is ook goed en dat staat ook beschreven in mijn link verderop ergens. In ieder geval bedankt voor de terugkoppeling hier hebben anderen ook wat aan. :thumb:

Dag Ad

Uw gebruikersprofiel was beschadigt? Toevallig gebruik gemaakt van registercleaners of optamilisatie software. Optamilisatie software is software dat beweert dat het je computer kan sneller maken.

Dag Ad

Uw gebruikersprofiel was beschadigt? Toevallig gebruik gemaakt van registercleaners of optamilisatie software. Optamilisatie software is software dat beweert dat het je computer kan sneller maken.

Na de vorige aanmelding heb ik alleen mijn email gelezen en me daarna weer afgemeld. Toen ik me na een uur weer wilde aanmelden had ik het probleem.
Maar zoals gezegd het is opgelost

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan