Aanmelden Windows XP Pro

Status
Niet open voor verdere reacties.

3246cm

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 okt 2012
Ik heb van een vriend een pc gekregen, windows xp pro was eraf maar hij had alles nog erbij. Nu heb ik windows xp pro weer geinstalleerd en een hot fix erop gezet voor wifi (wpa2). Ook heb ik update agent gedownload en erop gezet, nadat ik de updates wilde installeren en dus opnieuw opstarten zegt windows dat het wachtwoord niet goed is (ik typ zeker weten hetzelfde wachtwoord als waar ik eerder ook mee heb ingelogd). Als ik op ctrl+alt en 2 keer del druk krijg ik dat aanmeldschermpje, daar krijg ik de melding; het systeem kan u niet aanmelden. Controleer of uw gebruikersnaam en het domein juist zijn en typ uw wachtwoord vervolgens opnieuw. Kan iemand mij helpen??? Ik weet zeker dat het wachtwoord klopt... BVD!

Laatst bewerkt:
Al eens geprobeerd het paswoord in AZERTY/QWERTY in te geven?
Heb dit zelf al vaak meegemaakt..

heb het getest bij gebruikersnaam maar daar geeft hij het goede wachtwoord als ik het typ dus met de toetsenbordindeling is niks veranderd

Ok, start opnieuw op, toets weer Control+Alt, 2x Del, & typ als gebruikersnaam Administrator, mep Enter.

Als dat lukt kan je in Configuratiescherm het waachtwoord van je normale gebruiker veranderen/verwijderen.

Ik had nog geen andere account gemaakt dus logde sowieso al in als administrator... zowel zonder wachtwoord als met kom ik niet in. Ik heb een paar uur geleden nog ingelogd met dezelfde gegevens... ik weet het echt niet meer zoek me rot op google haha

Het lukt me ook niet om in veilige modus op te starten... normaal gaat dit toch met F8? Bij mij staat er als de pc opstart; press F8 for bbs popup

Ok, oooh, aha: Je drukt te vroeg op F8, wacht tot het POST of Logo-scherm verdwijnt. Dan F8 meppen (moet je een beetje slag van krijgen). Dat BBS staat nl. voor Bulletin Board Service volgens mij, & dat is aanmelden op een externe (netwerk-)server.

P.S: Administrator is niet een gewone Administrator, maar de ingebouwde Administrator, dus niet de Administrator die je aanmaakt tijdens de installatie van Windows!.. :rolleyes:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan