bullzeye26
Gebruiker
- Lid geworden
- 12 nov 2008
Ik ben druk bezig met een website voor een kennis van mij die een Dierenpension wil beginnen.
Hij had mij ook gevraagd om een contactformulier te maken en zo mogelijk een aanmeldformulier.
Om dit te leren begrijpen, heb ik een basiscursusje PHP gedaan op www.web-garden.be. Maar met deze kennis kreeg ik het niet voor elkaar.
Om toch een contactformulier online te krijgen, heb ik een script van de volgende pagina gebruikt: http://cadekeijzer.k33s.nl/computer/php-contactformulier-script.php
Voor het aangeboden contactfomulier werkt dit prima!
Nu zou ik graag deze script ook willen gebruiken voor mijn eigen aanmeldformulier. Dit gaat echter nog niet zo gemakkelijk.
Hoe moet ik deze script aanpassen om het toch werkend te krijgen?
Alvast heel erg bedankt!
Rémon
Mijn aanmeldformulier:
Hij had mij ook gevraagd om een contactformulier te maken en zo mogelijk een aanmeldformulier.
Om dit te leren begrijpen, heb ik een basiscursusje PHP gedaan op www.web-garden.be. Maar met deze kennis kreeg ik het niet voor elkaar.
Om toch een contactformulier online te krijgen, heb ik een script van de volgende pagina gebruikt: http://cadekeijzer.k33s.nl/computer/php-contactformulier-script.php
Voor het aangeboden contactfomulier werkt dit prima!
Nu zou ik graag deze script ook willen gebruiken voor mijn eigen aanmeldformulier. Dit gaat echter nog niet zo gemakkelijk.
Hoe moet ik deze script aanpassen om het toch werkend te krijgen?
Alvast heel erg bedankt!
Rémon
Mijn aanmeldformulier:
HTML:
<div id="aanmeldformulier">
<h1>Aanmeldformulier:</h1>
<form action="post.php" method="post">
<input type="hidden" name="recipient" value="remonjanssen@gmail.com">
<h2>adresgegevens:</h2>
<table>
<tr>
<td><p>Uw naam:</p></td><td><input type="text" name="Uw naam" size="30"></td>
</tr>
<tr>
<td><p>Uw adres:</p></td><td><input type="text" name="Uw adres" size="30"></td>
</tr>
<tr>
<td><p>Uw postcode:</p></td><td><input type="text" name="Uw postcode" size="30"></td>
</tr>
<tr>
<td><p>Uw woonplaats:</p></td><td><input type="text" name="Uw woonplaats" size="30"></td>
</tr>
<tr>
<td><p>Uw telefoonnummer:</p></td><td><input type="text" name="Uw telefoonnummer" size="30"></td>
</tr>
<tr>
<td><p>Uw mobiele nummer:</p></td><td><input type="text" name="Uw mobiele nummer" size="30"></td>
</tr>
<tr>
<td><p>Uw emailadres:</p></td><td><input type="text" name="Uw emailadres" size="30"></td>
</tr>
<br>
</table>
<hr width="450">
<h2>Soort huisdier:</h2>
<table>
<tr>
<td><input type="checkbox" name="hond"></td><td><p>Hond</p><td><br/>
</tr>
<tr>
<td><input type="checkbox" name="kat" ></td><td><p>Kat</p></td><br/>
</tr>
<tr>
<td><p>Overig namelijk:</p></td> <td><input type="text" name="overig soort"></td>
</tr>
</table>
<hr width="450">
<h2>Ras:</h2>
<table>
<tr>
<td><p>Ras:</p></td> <td><input type="text" name="Ras"></td>
</tr>
</table>
<hr width="450">
<h2>Mannelijk/vrouwelijk:</h2>
<table>
<tr>
<td><input type="radio" name="geslacht1" value="mannelijk" ></td><td><p>mannelijk</p></td><br/>
</tr>
<tr>
<td><input type="radio" name="geslacht1" value="vrouwelijk"></td><td><p>vrouwelijk</p></td><br/>
</tr>
</table>
<hr width="450">
<h2>Gecastreerd/gesteriliseerd:</h2>
<table>
<tr>
<td><input type="radio" name="geholpen1" value="ja" ></td><td><p>ja</p></td><br/>
</tr>
<tr>
<td><input type="radio" name="geholpen1" value="nee" ></td><td><p>nee</p></td>
</tr>
</table>
<hr width="450">
<h2>Gebruikt uw huisdier medicijnen?</h2>
<table>
<tr>
<td><input type="radio" name="medicijnen1" value="ja" ></td><td><p>ja</p></td><br/>
</tr>
<tr>
<td><input type="radio" name="medicijnen1"value="nee"></td><td><p>nee</p></td>
</tr>
</table>
<hr width="450">
<h2>Gegevens dierenarts:</h2>
<table>
<tr>
<td><p>naam :</p></td><td> <input type="text" name="naam dierenarts" size="30"></td><br/>
</tr>
<tr>
<td><p>telefoonnummer :</p></td><td><input type="text"name="telefoonnummer dierenarts" size="30"></td>
</table>
<hr width="450">
<h2>Datum van brengen:</h2>
<table>
<tr>
<td><input type="text"name="datum van brengen" size="30"></td>
</tr>
</table>
<hr width="450">
<h2>Datum van halen:</h2>
<table>
<tr>
<td><input type="text"name="datum van halen" size="30"></td>
</tr>
</table>
<hr width="450">
<h2>opmerkingen/vragen:</h2>
<table>
<tr>
<td><textarea name="commentaar" cols="40" rows="3" wrap="virtual">Uw opmerkingen/vragen:</textarea></td>
</tr>
</table>
<p>Ik heb de <a href="voorwaarden.html">algemene voorwaarden</a> gelezen en ik ga akkoord:</p><input type="checkbox" name="akkoord algemene voorwaarden" checked></br>
<hr width="450">
<input type="submit" value="Formulier versturen">
<input type="reset" value="Formulier wissen">
</form>
</div>
Laatst bewerkt: