Aanmeldinglijst wissen maar dan de tweede manier!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Terrarabo

Inventaris
Lid geworden
5 okt 2001
Hallo,

Om de aanmeldinglijst van MSN Messenger te wissen doe ik dit;

Om de aanmeldingslijst te wissen:

Wis de map "credentials" uit de map:

C:\Documents and Settings\[username]\Application Data\Microsoft\

Heropstarten en de aanmeldingslijst in msn is leeg!

Opmerking!!

Zorg dat de optie "alle verborgen bestanden en mappen weergeven" in verkenner geselecteerd is, anders vind je de map niet.

Maar er was toch nog een manier of vergis ik me nou?
Werkt dit ook voor Windows Messenger?

Na even zoeken kwam ik dit tegen:

Er zijn 2 manieren om deze lijst te legen/bewerken. Manier 1 legt uit hoe je de adressen kan kiezen die je wilt verwijderen. Manier 2 legt een werkwijze uit waarmee je snel alle adressen uit de lijst kan verwijderen.

Manier 1
Je kan zelf kiezen welke adressen je wil verwijderen. Nu wil het toeval dat er een functie aanwezig is in Windows XP om deze lijst te legen/bewerken. Om toegang te krijgen tot deze functie moet je bij Start->Uitvoeren(Run) de tekst control userpasswords2 ingeven(let op de 2 achteraan!).

Klik op het tabblad Geavanceerd. Klik nu op de knop Wachtwoordbeheer.
Vanuit dit venster kan je naar hartelust accounts verwijderen/toevoegen.

Manier 2
De data wordt dus opgeslagen in een bestand, meer bepaald credentials in een systeemmap op je harde schijf.
Standaard wordt dit opgeslagen in C:\Documents and Settings\jouw windows login\Application Data\Microsoft\Credentials\cijfercode\

Die windows login in die cijfercode kunnen verschillen va systeem tot systeem. Ook is het belangrijk dat je de optie Verborgen bestanden en mappen weergeven in het menu Extra->Beeld aangevinkt is omdat de map Application Data een verborgen map is.

Goed, je hebt de map en het bestand gevonden. De truuk die we nu gaan toepassen kan misschien raar klinken, maar werkt wel. Verwijder het bestand Credentials dat je zonet gevonden hebt in die map. Als je niet zeker bent, kan je altijd een back-up maken, maar je zal zien dat deze oplossing werkt.

Nudat je het bestand verwijderd hebt, moet je je PC herstarten. Open nu je MSN Messenger weer, als dit nog niet gebeurd is, en je zal zien dat alle bestaande loginnamen verdwenen zijn.

BRON: http://www.multidesk.be/faqs/000073/

Thanks...maar het schijnt allebei dus niet te werken!!
Zal nog eens verder zoeken.

Bij mij werkt die met de map credentials verwijderen wel maar die andere niet.

Ja, ik snap het ook niet.
Het is niet voor mijzelf gelukkig.
Ik ben nog driftig aan het zoeken.

Ik heb ook nog even gezocht en dit kwam ik tegen over die manier via wachtwoordbeheer:

Ga naar je configuratiescherm en klik op ""gebruikersacounts"

dan onder de witte letters "of kies een acount als u een account wilt wijzigen" je eigen account naam aan.

dan zie je links een paar links en vanboven zie je "netwerkwachtwoorden beheren" daar klik je op en vanaf daar kan je de zooi wissen.

LET OP!!! deze functie is door een fout van Microsoft niet te gebruiken door mensen met Windows XP Home edition, met XP Prof. is deze functie WEL mogelijk.

maar je kan het natuurlijk altijd proberen !

6.2 zal er toch ook wel onder vallen???
Ik laat het proberen.
Je hoort nog van me....

Deze manier werkt dus wel;

Start --> Uitvoeren --> regedit
Zoek HKEY_LOCAL_MACHINE --> SYSTEM --> CurrentControlSet --> Control -->
Lsa. Daar staat een regel met disabledomaincreds. Rechtsklikken --> wijzigen
en de waarde van 0 in 1 veranderen. PC opnieuw opstarten.

Ook weer opgelost en weer wat geleerd :)

OH JA!!!!!!!!!!!
Het enige nadeel is wel, dat je daarna steeds weer opnieuw je email en
wachtwoord in moet tikken. Dat kan je niet meer opslaan dus.

Niet zo mooi dus:rolleyes:

Laatst bewerkt:
Ook niet als je de 1 weer terug zet in een 0?
En dan de computer opnieuw opstarten

Laatst bewerkt:
Weet ik niet eerlijk gezegd. Zoals ik al zei is het niet mijn PC en kreeg ik deze info via de mail. Ik heb niet eens dat LSA??
Jij wel??

Ja dat heb ik er wel in staan (bij windows xp pro), maar misschien kan je het een keer vragen.

Ga ik doen.....
Ik heb dus wel de LSA maar niet dat "disabledomain creds"
Zie bijlage!!

Laatst bewerkt:
Ik denk dat ik de rede weet. Volgens mij heb je niet op de mag LSA geklikt want die staat niet geopent (zie bijlage). Even op de map klikken zodat die opent. Daarna hoor ik het wel

Bijlagen

• regedit.jpg
    regedit.jpg
    42,8 KB · Weergaven: 16
Je hebt gelijk...sorry:o
Ik zit weer lekker op te letten...pffffffff:rolleyes:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan