Opgelost E-mails bewaren in Gmail

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

CorVerm

Redacteur
Lid geworden
11 mrt 2005
Beste mensen,
Als ik een map aanmaak in Gmail om berichten in te bewaren dan wordt in die map (volgens mij) een kopie van het bericht geplaatst. Want als ik de mail verwijder uit postvak-in dan is de mail ook verdwenen uit de aangemaakte map.
In Outlook wordt de te bewaren mail daadwerkelijk in de aangemaakte map bewaard. Kan zoiets ook in Gmail?

Wat ik uit internet begrijp is het geen kopie maar niet meer dan een label/verwijzing. Dat schiet niet echt op.

All messages in your Gmail account are stored in a single place, "All Mail". When you delete a message from your Inbox, you're deleting the original message, and it's gone from all labels, including the ones you've created. Therefore, the message is also gone from the label (folder) where you moved it.

Er wordt geadviseerd e-mails niet te deleten maar altijd te archiveren.

Threads begrijpen: Gmail organiseert e-mails in threads. Wanneer je een bericht uit een thread verwijdert, wordt vaak de hele thread uit je inbox verwijderd, zelfs als deze berichten bevat die je hebt verzonden.

Archiveren in plaats van verwijderen: In plaats van e-mails te verwijderen, kun je ze archiveren. Archiveren verwijdert de e-mail uit je inbox, maar blijft deze toegankelijk in het gedeelte 'Alle berichten'. Zo raak je de e-mail niet kwijt en blijft deze doorzoekbaar.

Controleer de prullenbak: Als je per ongeluk een e-mail verwijdert, controleer dan de prullenbak. E-mails blijven 30 dagen in de prullenbak staan voordat ze definitief worden verwijderd.Gebruik labels: Je kunt labels toepassen op e-mails die je wilt bijhouden, zodat je je inbox beter kunt ordenen zonder de toegang tot belangrijke berichten te verliezen.

Instellingen aanpassen: Zorg ervoor dat je Gmail-instellingen naar wens zijn geconfigureerd. Je kunt de instellingen controleren om te zien of er opties zijn met betrekking tot de conversatieweergave of het verwijderingsgedrag.

Kortom, als u een kopie wilt bewaren van de e-mails die u hebt verzonden terwijl u uw inbox beheert, overweeg dan om ze te archiveren in plaats van te verwijderen. Zo behoudt u toegang tot alle correspondentie zonder belangrijke informatie te verliezen.

Laatst bewerkt:
Ik heb een map aangemaakt in Gmail met de naam bewaren.
Daar sleep ik alle berichten die ik wil bewaren, naar toe.

Dus die berichten blijven daarin staan, tenzij je ze verwijderd.
Dus sleep je berichten naar de aangemaakte bewaarmap en kijk wat er gebeurd.

Hoi Angela,
Heb ik gedaan, maar als ik de mail uit postvak in verwijder dan is die ook uit de map Bewaren weg.

Had vrougah een Gmail account in Thunderbird aangemaakt en die heeft vele opties om emails te bewaren.
Zo wil het niet?

@ Lange Pier,
Dat ik niet eerder op het idee was gekomen om in Outlook (MS 365) een Gmail-account aan te maken. Dat heb ik n u gedaan (naar aanleiding van jouw suggestie) en dat werkt fantastisch.
Dankjewel.

Terug
Bovenaan Onderaan