aanmeldings probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.
Is er ook een manier om windows op te starten en hierbij de gebruikerspictogrammen over te slaan. Bij eerdere window versie kon je opstarten met dos-prompt en hierbij win intikken.

hp

Je hoeft je bios niet aan te passen. (Zie ik nergens).
Het beste, denk ik, is Win XP repareren.
- Schakel pc aan
- steek CD-ROM van XP in
- start opnieuw op
- ...opstarten met ondersteuning van cd-rom
- Je bent nu in het scherm 'Welkom to setup'
- druk 'Enter'
- druk F8 om te bevestigen
- duidt je partitie aan (onderaan)
- druk 'R' om te herstellen

Hetzelfde probleem

Vandaag na het cleanen van mij laptop op spyware (ad ware van lavasoft gebruikt) krijg ik direct bij het aanmeld scherm van XP dat hij - mij na het tikken van het passwoord - weer aan het afmelden is.....

Kan iemand mij helpen??

Bedankt Jozo dat je me op het spoor zette van deze fout.

Om je computer weer te kunnen opstarten heb je ofwel de XP CD nodig of een setje opstartfloppies.

Procedure: De herstelconsole installeren en gebruiken in Windows XP

In de Recovery Console type je:
ren %systemroot%\system32\userinit.exe wsaupdater.exe

Daarna kun je weer opnieuw opstarten, het register aanpassen en en het bestand weer zijn originele naam teruggeven.

Groetjes,

Pieter

Meer details

Hi Pieter,

Alvast bedankt voor de moeite die je neemt. Maar ik ben geen technische man, wil je me met meer details op weg helpen?

Hoe moet ik dus een en ander aanpakken?

Bedankt:o

Geplaatst door Jozo
Misschien kan je beter een mailtje naar pieter sturen.

Dat lijkt me geen briljant idee. :rolleyes:
(Pieter krijgt al mailtjes genoeg en probeert juist wat te minderen)

U installeert de herstelconsole als volgt:
Plaats de cd-rom van Windows XP in het cd-rom-station en start op in veilige modus. Klik daar Start > Uitvoeren
Typ in het vak Openen d :\i386\winnt32.exe /cmdcons waarbij d de stationsaanduiding van het cd-rom-station is.
Er wordt een Windows Setup-dialoogvenster weergegeven waarin de optie voor de herstelconsole wordt beschreven. U wordt gevraagd de installatie van de herstelconsole te bevestigen. Klik op Ja om de installatieprocedure te starten.
Start de computer opnieuw op. Wanneer u de computer de volgende keer opstart, wordt de vermelding 'Microsoft Windows XP Herstelconsole' weergegeven in het opstartmenu

Start opnieuw op en kies de Herstel console in het menu.
In de Recovery Console type je:
ren %systemroot%\system32\userinit.exe wsaupdater.exe

Daarna kun je weer opnieuw opstarten. Plaats dan een HijackThis log zoals hier uitgelegd:
http://home.planet.nl/~kleyn080/hijackthisuitleg.html

Groetjes,

Pieter

Laatst bewerkt:
Bedankt

Pieter,

Het werkt allemaal weer naar behoren...erg bedankt voor het delen van je kennis. Volgens mij is het een "bug" van Ad Aware in gebruik met XP home edition.

Het probleem is volgens mij onstaan nadat ik de scan van ad aware had gerund en aangaf dat bepaalde objects verwijderd kunnen worden NA een reboot van mijn laptop...dat werkt dus niet goed.

Nogmaals bedankt.

:D

Om precies te zijn heeft het niks met XP Home te maken. Het is wel een bug in AdAware die ze nu omzeild hebben door wsaupdater niet meer te verwijderen.

Simpel gezegd was het probleem dat windows in het register naar de userinit zoekt als het opstart.
De spyware vervangt userinit.exe door wsaupdater.exe
AdAware verwijderd dat bestand en Windows zoekt zich suf bij het opstarten.

HijackThis zet useruinit.exe terug als het wsaupdater.exe uit het register verwijderd, dus is het aan te raden om eerst HijackThis te gebruiken en dan pas AdAware als je een zoekvenster in je taakbalk hebt.

Als het goed is wordt dat probleem in de volgende build van AdAware opgelost. psssst ;)

Groetjes,

Pieter

Ik heb hetzelfde probleem, maar krijg in de herstelconsole de opdrachtregel niet goed.
Ik type in: ren (spatie) %systemroot%\system32\userinit.exe(spatie) wsaupdater.exe

Ik krijg dan de melding dat de opdrachtregel onjuist is.

Ik weet het niet meer, wie wel?

Kijk maar eens op andere topis, het is een registerprobleem. Zover ben ik al, alleen de oplossing werkt bij mij nog niet.

Simpel gezegd was het probleem dat windows in het register naar de userinit zoekt als het opstart.
De spyware vervangt userinit.exe door wsaupdater.exe
AdAware verwijderd dat bestand en Windows zoekt zich suf bij het opstarten.

HijackThis zet useruinit.exe terug als het wsaupdater.exe uit het register verwijderd, dus is het aan te raden om eerst HijackThis te gebruiken en dan pas AdAware als je een zoekvenster in je taakbalk hebt.

Als het goed is wordt dat probleem in de volgende build van AdAware opgelost

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan