aanmeldingsformulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

Toni Mellow

Gebruiker
Lid geworden
19 jul 2008
Hallo,

kan iemand mij misschien vertellen waar ik een aanmeldingsformulier kan downloaden voor op mijn website?

Alvast bedankt!

Groetjes Ton

Heb je wat meer informatie?
Wil je dat de aanmeldgegevens naar jou per e-mail verstuurd worden?
Of bedoel je een ledensysteem?

dit script wat jij aanwijst is niets meer dan een formuliertje dat je zo in elkaar kunt zetten.
als je slim bent zoek je op google : php forms.

dit omdat het klantvriendelijk moet zijn. en die op de website maakt gebruik van outlook wat de meeste mensen dus nauwelijks gebruiken. als je php gebruikt voor de verzending kan je die via de website verzenden. hierbij geld wel dat je een klein beetje kennis nodig zult hebben van html en php. heeeeeel klein beetje :D

verder zit in dat scriptje ook geen validatie. ik weet dan niet of jou website zakelijk is of meer voor jezelf maar ik zou als het rondom klanten gaat bepaalde validatie toevoegen zodat je geen open velden krijgt op informatie die je nodig zult hebben. ook hier weer. hoe meer toeters en bellen des te meer je moet kennen van php.

als je geen kennis van html of php hebt valt er misschien nog wel wat te regelen ;)

Laatst bewerkt:
haha verstand van html is er wel, maar php... Maar ik zeg zelf, nooit te oud om te leren;)

ik heb hier even snel een scriptje in elkaar geschreven. enige nadeel wat ik tegengekomen ben bij het testen is dat hotmail hem bij ongewenst neerzet. maar hier moet je zelf maar even mee knoeien. je moet er natuurlijk wel nog wat van leren.

Code:
<html>
<head>
</head>
<body>

<table width="100%" border="0"> 

<tr> 
   <td width="20%">Naam:</td> 
   <td width="80%"><input type="text" name="naam" size="30" value="<?php if (isset($_POST['naam'])) { print $_POST['naam']; } ?>"></td> 
</tr> 

<tr> 
   <td width="20%">E-mailadres:</td> 
   <td width="80%"><input type="text" name="email" size="30" value="<?php if (isset($_POST['email'])) { print $_POST['email']; } ?>"></td> 
</tr> 

<tr> 
   <td width="20%">Telefoonnummer:</td> 
   <td width="80%"><input type="text" name="telefoonnummer" size="30" value="<?php if (isset($_POST['telefoonnummer'])) { print $_POST['telefoonnummer']; } ?>"></td> 
</tr> 

<form action="<? $_SERVER['PHP_SELF']; ?>" method="POST">
<input type="submit" value="Verstuur Mail" name="submit" />
</form>

<?php

if(isset($_POST['submit'])) {
	$mail_to = "stealtje90@hotmail.com";
	$subject = "[onderwerp hier]";
	$headers = "From: ".$naam." <".$email_from.">\r\n";
	$message = "Naam: " .$naam. "\n  E-mailadres: " .$email. "\n Telefoonnummer: " .$telefoonnummer. "\n";
	$mail 	 = mail($mail_to, $subject, $message, $headers);
	if($mail) {
		echo "<div style='color: green;'>Uw email is verstuurd!</div>";
	}else{
		echo "<div style='color: red;'> Uw mail is niet verstuurd!</div>";
	}
}
?>

</body>
</html>

ik zal het even uitleggen.

je hebt een formulier. hier word informatie gevraagt. deze wil die versturen. als er op submit word geduwd word het php geactiveerd en voert die deze code uit

Code:
	$mail_to = "stealtje90@hotmail.com";
	$message = "Naam: " .$naam. "\n  E-mailadres: " .$email. "\n Telefoonnummer: " .$telefoonnummer. "\n";
	if($mail) {
	}else{
	}
}

enige wat hier staat is: als er op submit geduwd word. roep info naam email en telefoonnummer op. zijn deze opgevraagt doe $mail. dit is de mail functie. als mail verzonden is krijg je : Üw mail is verstuurd van

Code:

ik heb er voor de leukigheid een kleur aan gegeven. als die niet verzonden word krijg je

uw mail is niet verstuurd in het rood van de code

Code:

en dat is het zo een beetje

nja ik ben nog ff na aan eht kijken. het schijnt dat die ene lege mail verstuurd. maar je kan in principe gewoon de code overnemen en zelf aanpassen. ik zal mijn code aanpassen zodat die het wel doet en dan laat ik het je weten :p

srry dat het even duurde.

ik heb het scriptje aangepast nu verzend die het formulier met informatie wel.

veel succes! :thumb:

Code:
<html>
<head>
</head>
<body>
<form name="aanmelding" action="<?php echo $_server['PHP_SELF'] ?>" method="post">
<table width="100%" border="0"> 

<tr> 
   <td width="20%">Naam:*</td> 
   <td width="80%"><input type="text" name="naam" size="30" value="<?php echo $naam; ?>"></td> 
</tr> 

<tr> 
   <td width="20%">E-mailadres:*</td> 
   <td width="80%"><input type="text" name="email" size="30" value="<?php echo $email ?>"></td> 
</tr> 

<tr> 
   <td width="20%">Telefoonnummer:*</td> 
   <td width="80%"><input type="text" name="telefoonnummer" size="30" value="<?php echo $telefoonnummer  ?>"></td> 
</tr> 

<form action="<? $_SERVER['PHP_SELF']; ?>" method="POST">
<input type="submit" value="Verstuur Mail" name="submit" />
</form>

<?php

$mail_to = "Jouemailhier@weettniet.nl";
	if($mail) {
	}else{
	}
}
?>

</body>
</html>

je kunt hem aanpassen naar eigen smaak.
als je het niet snapt kun je mij een email sturen en dan zal ik het je uitleggen:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan