Rot venster niet weg te krijgen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Senso
  • Startdatum Startdatum

Senso

Inventaris
Lid geworden
13 jun 2016
Besturingssysteem
W10 Pro en W11 Pro
Office versie
Office 2007 H&S en Office 2021 Prof Plus
Zeshonderd keer moet ik op Hide/verbergen klikken om dit rot venster te verbergen. Ben al een uur bezig. Hoe kan ik dit venster permanent naar boven krijgen en bij openen van een pagina niet weer te zien. Screenshot volgt. Plotseling zware onweer!

Rot venster.jpg

Wie begrijpt dit en waar kan ik dat instellen. https://www.mediawiki.org/wiki/Skin:Vector/2022/nl#Opties_om_het_menu_te_pinnen

• <span>vector</span><span>-</span><span>appearance</span><span>-</span><span>pinned</span> - Controleert de positie van met menu voor de weergave
    • 1 (standaardwaarde) - De opties voor de weergave zijn gepind in de zijbalk
    • 0 - De opties voor de weergave staan ingeklapt in het pictogram in de kop

Gaat het om een MediaWiki pagina die jij zelf beheert? Anders valt er weinig in te stellen.

Nee, gewoon de opening van de Hoofdpagina Wikipedia op W11.
Op W10 opent die perfect telkens zonder dat weergavemenu. Op beide pc's gebruik ik Firefox. Is toch belachelijk dat het in W11 zo opent.

Ik heb in verschillende browsers de wikipedia hoofdpagina opgeroepen en krijg dit pop-up-scherm bij elke browser, maar als ik dan op verbergen klik komt het niet meer terug.
Zal dus vermoedelijk een setting in de browser zijn?

Klik op verbergen en het is weg.
Tenzij je dat verbergen niet ziet, dan even je scherm wat kleiner maken. Dat doen je zo:
CTRL+srolwieltje muis

Bijlagen

• Screenshot 2025-07-03 at 09-45-15 Wikipedia de vrije encyclopedie.png
    Screenshot 2025-07-03 at 09-45-15 Wikipedia de vrije encyclopedie.png
    35,1 KB · Weergaven: 2
Instellingen blijven alleen behouden als je cookies toestaat. Kan het zijn dat die niet worden bewaard? Of werk je altijd in incognito?

Ik werk nooit incognito. Verbergen is geen punt maar bij opnieuw openen telkens wegklikken begint te vervelen.
Bij het openen van Wikipedia wordt geen toestemming gevraagd om cookies te plaatsen. Op beide pc's worden cookies bij sluiten browser verwijderd.
Dus dat zou hetzelfde moeten zijn. Kan het ook met uBlock te maken hebben dat je daar een filter moet gebruiken?

Laatst bewerkt:
Kan het ook met uBlock te maken hebben dat je daar een filter moet gebruiken?
probeer het uit, zou ik zeggen.
Overigens open ik nu weer Wiki en het is nog steeds weg, nadat ik het de eerste keer heb laten verbergen.
Laat je al je cookies verwijderen nadat je de browser hebt gedicht? Dat zou het verklaren. Ik namelijk niet.

Zoals boven al vermeld heb ik met drie browsers dit geprobeerd (Firefox, Brave en Edge) en die gaven de pop-up één keer, en nadat ik op "verbergen" had geklikt niet meer.
Brave en Firefox is met Ublock en Edge zonder Ublock. En Ublock is in de standaard vorm, dus zonder extra filters
Dus Ublock heeft kennelijk heir geen invloed op.

Oké, bedankt. Op de W10-pc worden cookies altijd bij afsluiten door FF verwijderd. Nooit anders geweest en daar komt het weergavemenu nooit in beeld maar staat direct bovenin. Dat is dus heel vreemd. Maar goed, we zullen het denk ik nooit weten hoe dit zit. Op Wikipedia krijg ik geen antwoord.

Ligt eraan wie je benadert op Wikipedia.

Ik raad zelf aan om bij dergelijke browserproblemen een tijdelijk en fris browserprofiel (geen Windows-profiel, kan ook, maar is iets te rigoureus) aan te maken, en te kijken of het dan nog optreedt. Ikzelf heb er altijd zo'n profiel klaarstaan. Het is eigenlijk de geresette versie die je ernaast kan draaien, zonder alle extenties en de andere meuk.

Terug
Bovenaan Onderaan