Aanmeldingsprobleem bij netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Japsur

Gebruiker
Lid geworden
9 apr 2004
Berichten
650
Hallo mensen,

Ik heb thuis 3 pc's, 2 met XP en 1 met '98. Nu ben ik al een tijdje bezig met een netwerkje tussen deze 3 pc's te bouwen. En volgens mij heb ik het wel klaar omdat ik soms wel in het netwerk kan komen en dus op andere pc's kan kijken. Maar nu heb ik steeds vaker als ik zoek naar pc's of werkgroepen (wizard XP) deze foutmelding (zie bijlage). Weet iemand hier een oplossing voor? Ik snap niet waar deze vandaan komt. Iedereen heeft dezelfde werkgroep toegewezen gekregen en hebben verder allemaal andere namen.
Weet iemand een oplossing?
 
Laatst bewerkt:
pfff, ik ken dat. XP en 98 gaan niet echt mooi samen. Maar het zal wel mogelijk zijn ja...

XP zit vol met mooie wizardjes...

Nu moet je wel opletten, stel dat alle internet verkeer door een van die 2 pc's gaat en dan naar WAN (het echte internet, tegenover het LAN), dat kan er vanalles mis gaan als die pc afstaat. Ip's zulle dan niet meer connecteren etc...

Pfff, mss dat je wel op een of andere site de perfecte uitleg vind over hoe die 2 OSse moet linken, maar ik heb het ooit is gedaan door gewoon in visual basic een heel primitieve bestands overdrager te maken. Dat werkte perfect. Het enige dat je moest doen is het Ip van de andere kennen. ( dat was wel 95 ma swat)
 
Japsur,
Vertel eens hoe je verbinding maakt tussen die pc's.
Doe je dat met netwerkkaarten en een hub of gebruik je een switch.
En XP met 98 gaat heel goed hoor.
Maak je met alle drie de computers gebruik van het internet.
Vertel eens welke internet aanbieder jij hebt en welke verbinding daar bij hoort.
 
Bedankt voor de antwoorden, myn replays:
Op alle 3 de pc's zit ADSL, van xs4all 1024 x 768. Ik werk met netwerkkaarten, hierop is mijn adsl aangesloten. Dit gaat allemaal naar 1 kastje. (ik kan nu nie goed zien of het een hub of een switch is, maar het is een benq, linkact 10/100) En deze maakt weer contact met m'n speedtouch (adsl)
Maar ik heb dus een LAN-verbinding.

Het werkte eerst ook wel goed, maar nu niet meer. :confused: Terwijl er geen wijzingen op de computers zijn doorgevoerd. Dus '98 en XP gaan wel mooi samen.
 
Toevallig norton internet security er op gezet.
Zo ja zet deze eens uit en kijk dan eens of het wel wil werken.
Staat dit er niet op zet dan de firewal eens uit.
Als je die niet hebt zet dan de firewal in xp eens uit.

Heb je al eens gekeken welke ip adressen jij krijgt.
Ze moeten alle drie redelijk dicht bij elkaar liggen.
 
Geen Norton internet security.
Het werkte eerst ook wel met gewoon de firewall aan, heb op 2 pc's firewalls staan, beide deden het ook met gewoon firewalls aan.
De ip-adressen van de XP computers weet ik, deze liggen alle 2 dichtbij elkaar 151 en 150, maar die van 98 weet ik nog niet, moet ik ff opspeuren op de pc, alleen nog een manier zien te vinden, maar goed.

Ik vind het persoonlijk maar een b-tje raar dat het nu nie werkt.
 
Tja daar zijn het computers voor.
Die doen precies wat de baas ze zegt en wij maar roepen ja de computer heeft het gedaan.

maar in windows 98 dacht ik als volgt.
start uitvoeren type command en geef een enter
nu kom je in dos.
daar type je winipcfg en dan zou je je ip adres zien, maar helemaal zeker weet ik duit niet meer, te lang geleden dat ik nog met 98 werkte.
Anders gewoon even de help gebruiken.
Heb je al eens gekeken of je kunt pingen.

dus in de dos box type je dan bv. 192.168.50 en dan is 50 de andere computer.
 
Nou, ik heb gepingd met het volgende resultaat:

windows 98 ziet beide XP pc's niet. Ik krijg het volgende tezien:
Timeout bij opdracht
Packetes verzonden 4, ontvangen 0, kwijt 4 Retourtijd in ms = 0

Ga ik achter de XP pc's zitten (beide zelfde resultaat):
XP ziet XP niet. Zelfde foutmelding, maar XP ziet wel 98.

Bij 98 kan ik wel in het netwerk komen, maar daar zie ik geen XP pc's verschijnen.

Oh ja, wel logisch, zichzelf pingen wil wel! (dus de pc waar je achter zit)

Wat nu?

Oh, voor mensen die meelezen, in dos typ je voor pingen: ping ip-adres;)
 
Heb je al zoals puppie eerder aangaf de interne xp firewalls ook uit staan?
 
Ik heb alles maar weer eens opnieuw ingesteld. Ik kwam een heel eind. Kon op 2 pc 1 pc nie vinden. Heb toen daar op die pc maar eens de firewall uitgezet. Heb ff geluisterd naar jullie :D . Toen had ik toegang tot die pc. Maar ik wil graag de firewall ook gewoon aan laten staan, ivm. het internet en zo en toch toegang hebben tot die pc. Weten jullie hier iets op? (is daar een instelling voor of zo?)

Japsur
 
Sorry jongens, ik was te snel. Heb een oplossing gevonden. Er is een instelling bij mc afee firewall voor shares. Dus het probleem is nu eigenlijk gewoon opgelost. Maar i.i.g. bedankt voor de moeite en als ik jullie miskien in de toekomst kan helpen, ik hoor het wel.
 
In de speedtouch zit ook een firewal volgens mij.
Dus dan heb je de interne firewal helemaal niet nodig.
Deze zou ik zo wie zo niet gebruiken omdat deze niet geheel zou moeten werken zoals je van een firewal verwachten mag.
Ik zou b.v. zonalarm er op zetten, de gratis versie. Hier kun je dan wel instellingen maken zodat je netwerk wel gewoon berijkbaar is.
 
Ik heb nu een firewall van Mc Afee, en deze kan ik ook op alles gewoon afstellen, heb nu tot alles toegang eigenlijk (qua netwerk) en ook via internet. Heb ik allemaal nu apart ingesteld en beveligd.
 
Suc6 dan verder.:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan