Aanpassen bestaande template

Status
Niet open voor verdere reacties.

roadworker

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2009
Berichten
488
Hallo,

Ik heb een sjabloon gevonden dat heel dicht aanleunt bij mijn wensen.....
Ik zou echter nog graag een paar dingen aanpassen,maar kom er niet uit......:eek:
Ik kan wel extra velden toevoegen aan de tabellen,maar zou een manier willen vinden om alle gekoppelde formulieren,query's en rapporten deze nieuwe velden te laten zien zonder deze opnieuw te moeten "bouwen"
BV:
Als een item als "checked out" ingevoerd wordt.zou ik graag naast de naam aan wie het uitgecheckt werd ook de naam van de ploegbaas kunnen selecteren (wordt ook uit contacts opgehaald) en in alle formulieren,rapporten en query's laten verschijnen.
Een "borrower" kan meerdere items op zijn naam hebben staan,maar als ie ziek wordt,of vakantie heeft,zouden alle items vanaf die datum op een andere "contact" gezet moeten kunnen worden zonder dat alles 1st ingecheckt moet worden.
Ook zou het makkelijker zijn dat alle items van een "borrower in 1 keer terug ingecheckt worden ipv item per item ......bv bij het verlaten van het bedrijf.
Ik kan een extra veld "locatie " toevoegen in de asset list tabel voor spullen die niet vervoerd kunnen worden door de "borrower",maar wel door onze eigen diensten,hoe moet ik de locaties met evt achtergebleven spullen koppelen aan de "borrower"?

Is dit allemaal doenbaar?

De template is HIER te vinden.....
 
Als je een nieuw veld wilt laten zien, ontkom je niet aan "bouwen".

Maar: los van het probleem van het aanpassen, is het nog maar de vraag of je werkprocessen wel deugen. Of je datamodel.
Ik zou zelf niet de items op een andere naam willen zetten zonder die eerst 'netjes' te hebben ingechecked.
Dat soort dingen.
 
Ik zou zelf niet de items op een andere naam willen zetten zonder die eerst 'netjes' te hebben ingechecked.

Bedankt voor je reactie.......de reden waarom ik alle items bij een bepaald persoon gewoon wil kunnen overzetten op een andere naam zonder deze in te moeten checken (ofwel allemaal tegelijk inchecken...mag ook ) en terug uit te moeten checken aan een andere persoon,is dat al die items in 9 van de 10 gevallen zich in een voertuig (werkbus) bevinden.
Elke dag zijn er minstens 5 voertuigen die veranderen van chauffeur.....ziekte,verlof,overslapen.
Als ik elke dag alle items van een voertuig moet inchecken en terug uit moet checken omdat de chauffeur (de borrower) veranderd is,is dat een hoop extra werk.
Als ik die items koppel aan het voertuig ipv aan de gebruiker,zit ik met hetzelfde probleem....elke dag moeten er voertuigen op onderhoud,herstelling of naar de technische keuring....dit houdt in dat dus ook weer alle activa op een zo makkelijk en snel mogelijke manier moet kunnen overgezet worden naar een ander voertuig dat die dag meegenomen wordt ter vervanging.
 
Ik vind het inchecken in jouw geval ook niet nodig; het is ook een zinloze handeling, omdat er in beginsel niks terugkomt. Dus omzetten naar een andere persoon is een logische actie. Hoe je dat kunt inrichten, hangt toch van je db af. Dus daar is weinig van te zeggen op dit moment.
 
Ik sta nog nergens met mijn database.........ik ben wat aan het experimenteren met die template uit mijn 1ste post,maar heb nog niks daadwerkelijk toegevoegd....:eek:
Die is al voor 90-95% gebruiksklaar voor mijn doel,weet alleen niet hoe ik 'm kan aanpassen met de info die ik er nog graag bij zou hebben......
 
Kijk in ieder geval naar de velden die je nodig hebt en die niet in de tabellen zitten, want die zul je moeten toevoegen. Idem dito voor velden die je niet nodig hebt: gooi die weg.
Formulieren worden altijd gemaakt op basis van de velden die in de tabellen zitten op het moment dat je de formulieren aanmaakt; er is verder geen connectie met de onderliggende tabel, dus elke wijziging in de tabel moet je ook (met de hand) in het formulier doorvoeren.
Als je goede relaties hebt tussen persoon en spullen, dan kun je met een bijwerkquery simpel goederen omzetten naar een andere persoon.
 
Moet ik al de andere objecten zoals queries en rapporten ook manueel updaten als ik velden toevoeg?Of verwijder?
Zoals die database nu ingedeeld is,is alles mooi op elkaar afgestemd,gaan die "supporting objects" nog goed werken,of moet dat ook allemaal aangepast worden?
Ben bang dat dit boven m'n petje gaat,heb namelijk niet de nodige kennis om die dingen te corrigeren.......misschien beter zelf afblijven en iemand inhuren....

In elk geval,bedankt voor je uitleg!
 
Alles wat je later toevoegt, zul je ook in je queries, formulieren en rapporten moeten toevoegen. Er is één uitzondering: als in de query het * gebruikt is, zijn alle velden per definitie aan de query toegevoegd, dus ook de nieuwe. Maar dat heeft verder geen invloed op formulieren en rapporten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan