• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Aanpassen data voor volgend jaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

HenkMartinus

Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2007
Berichten
36
Hallo allemaal,
Ik heb een excel werkblad gemaakt waarin op elke zondag van het jaar (52/53x) de datum staat. Iedere keer als het jaar voorbij is moet ik de data voor de zondagen in het nieuwe jaar weer aanpassen. Opzich niet zo,n groot werk, maar..Is dit met b.v. een macro niet te automatiseren. Ik heb echter geen idee hoe dit aangepakt moet worden en misschien is er wel iets voor? Zou iemand me daarmee willen helpen?
Gr. Henk ten Haaken
 
Buiten vba om is het ook mogelijk om eenmalig verwijzingen in de datum cellen te zetten.
Dan hoeft alleen de eerste datum aangepast te worden.
Dus cel 1 = datum eerste zondag van het jaar, cel twee = datum cel + 7, cel 3 = cel 2 + 7

Als de cellen op een rij staan met steeds één er tussen zou dat er zo uitzien.
Code:
a1 = datum eerste zondag.
c1 = a1 + 7
e1 = c1 + 7

etc.

mvg leo
 
Buiten vba om is het ook mogelijk om eenmalig verwijzingen in de datum cellen te zetten.
Dan hoeft alleen de eerste datum aangepast te worden.
Dus cel 1 = datum eerste zondag van het jaar, cel twee = datum cel + 7, cel 3 = cel 2 + 7

Als de cellen op een rij staan met steeds één er tussen zou dat er zo uitzien.
Code:
a1 = datum eerste zondag.
c1 = a1 + 7
e1 = c1 + 7

etc.

mvg leo
 
Hier kan ik wel wat mee, alleen bij febru met 28 dagen zoals dit jaar gaat het niet goed
 
Bijgaand aangepast bestand voor 2009
 

Bijlagen

  • Aangepast Adm_2009_Aut.xls
    34,5 KB · Weergaven: 83
Inderdaad op deze wijze gaat het goed, Bij dezen hartelijk dank voor de hulp.
Gr. HenkMartinus
 
Je hoeft alleen het jaartal te wijzigen en krijgt automatisch de eerste zondag van januari.
 

Bijlagen

  • Aangepast 2009.xls
    35,5 KB · Weergaven: 82
@Rob

Lijkt mij uitstekend bruikbaar en beter dan mijn aangepaste versie. Maar dat mag TS uiteraard zelf beoordelen.
 
Beste HenkMartinus ;)

Kan je dan de vraag op opgelost zetten, onderaan rechts.

Groetjes Danny. :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan