Aanpassen database - Toevoegen status

Status
Niet open voor verdere reacties.

MarkRoossien

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 okt 2012
Beste dames en heren,

Ik wil graag een aantal modificaties maken op het standaard Issues web database die te vinden is bij de Office.com templates.

Hoewel ik in mijn studietijd (toch al weer 3 jaar geleden) hier en daar eens een database in elkaar heb geprutst gaat dit mijn kennis te boven en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met het doorvoeren van de volgende aanpassingen.

• De template maakt gebruikt van 4 categorieën (1 - new, 2 - active, 3 - resolved, 4 - closed). Graag wil ik hier 8 categorieën van maken. Dit lukt me echter niet omdat ik dan een foutmelding krijg, (The server requires that all rows and columns of the value list have a value.) terwijl Col1 voor mij onzichtbaar is.
  • Als de status wordt gekozen op 3 - resolved, dan moet de resolution ingevuld worden. Dit kan er uit.
  • Er staat een opened date en een due date. Graag wil ik een next update date toevoegen.
  • Een rapport waar de meest recente (of de langst geleden), next update date bovenaan staat.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen en/of richtingen kunnen geven hoe deze database aan te passen zodat hij voor mij bruikbaar wordt.

Groeten,
Mark

Ik heb de db niet hier, dus ik kan er nu niet naar kijken. Het eerste probleem komt waarschijnlijk doordat de sjabloon gebruik maakt van een aparte tabel voor de categorieën. Als je aan die tabel je extra records toevoegt, zou de keuzelijst moeten blijven werken. Hoe je nu hebt geprobeerd om extra waarden toe te voegen, snap ik eigenlijk niet.
Hetzelfde voor je volgende probleem: gooi het record 3 -Resolved er uit.
Het formulier wat je wilt aanpassen is vast op een tabel gebaseerd. In die tabel moet je het extra veld [Next update] toevoegen. Als dat is gedaan, kun je het nieuwe veld toevoegen aan je formulier. Is dat gebaseerd op een query, dan moet het nieuwe veld ook worden toegevoegd aan die query.
Het rapport is een kwestie van de optie <Groeperen en Sorteren> aanzetten, en het veld [Next update] als eerste veld neerzetten, en aflopend sorteren.

Ik kan er zelf vanavond pas naar kijken (2003 op het werk); tips kan natuurlijk altijd wel :)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan