• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

aanpassen en wijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

edoalberts

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2007
Berichten
27
Hallo,
in excel 2007 heb ik een ledenlijst gemaakt met wat formules.

Ik loop ik tegen een probleempje aan.
Ik heb het bestand even bijgevoegd.
Alles werkt tot ik stikkers wil gaan maken.
Ik dacht ik doe blad 3 net zo als de formules in blad 2, maar dat werkt niet.

In blad 2 staan de namen en adressen achter elkaar in cellen.
wanneer ik een adres / regel in blad 1 verwijder dan verwijdert hij dat ook in blad 2. helemaal goed.

Nu zou ik dat met de stikkers ook willen maar dat werkt kennelijk niet op dezelfde manier, waarschijnlijk omdat de cellen onder elkaar staan?
Ik ben aan het prutsen geweest met "Rij" veranderen in cel e.d. maar dat werkt niet.

wanneer ik een cel de formule geef "= (verwijzing cel blad2)" dan gaat het fout.
Via de formule =INDIRECT......... kom ik er niet uit.
Hopelijk kan iemand mij hiermee helpen.
 

Bijlagen

  • test.xlsx
    9,9 KB · Weergaven: 27
Als je etiketten wilt maken, zou ik gewoon samenvoegen met Word. Dat is volgens mij het makkelijkst.

Kees
 
Ja maar dat werkt dus niet, want als je dan een regel verwijderd uit tabblad 1 dan krijg je #VERWIJ als resultaat.
 
Je kunt toch het tabblad Ledenlijst gebruiken als gegevensbron in Word en eventueel filteren, ook in Word, welke etiketten je wilt afdrukken?

Kees
 
Zoals in tabblad 3
Zelf als je functie =(verwijzing cel) gebruikt werkt het niet want als je dan doorhaalt slaat hij cellen over.
 
Die foutmelding (uit je post 3) kun je wegkrijgen met de functie als.fout()
Als het niet mogelijk is om de gegevens uit het tabblad Ledenlijst via samenvoegen naar Word, te gebruiken, weet ik het niet zo gauw.

Kees
 
edoalberts,

kijk eens of je het zo bedoel.
 

Bijlagen

  • Test(EA_1).xlsx
    10,6 KB · Weergaven: 13
Laatst bewerkt:
Nee helaas dat is hem niet.

even voor de duidelijkheid.....hoop ik.

Tabblad 1 is mijn Invoer" blad.
Tabbald 2 is een samenvoeging e.d. van tabblad 1 om de adressen netjes achter elkaar te zetten.
Tabblad 3 wil ik dus graag zo dat je 3 stikkers naast elkaar krijgt en door haalt naar benenden zodat hij vult.

Nu werkt dat maar half want hij gaat verwijzingen over slaan.

bijv. 3 stikkers van met verwijzing 11, 12, 13 dan zou de volgende regel 14,15,16 moeten zijn.
maar daar maakt hij dan bijv 15,16,17 van.
Ik kom er niet achter waarom hij dan 14 overslaat.

Ik heb even de test uitgebreid. wanneer je kijkt zie je dat hij de bovenste 3 goed doet en dan A4 overslaat.
2de stikker links zou een verwijzing moeten zijn naar A4 en niet A5.
 

Bijlagen

  • test (2).xlsx
    12,3 KB · Weergaven: 22
Laatst bewerkt:
Jammer dat hij niet doet wat je wil.

Als er lege regels tussen de vakjes zijn, zal je de formules moeten aanpassen.

Misschien beter om de suggestie van keesbl gebruiken, dus via Word?

Suc6 verder met de vraag.
 
Hmmm, ik heb het tijdelijk opgelost door de cellen door te halen zonder lege rij en achteraf overal een rij in te voegen.
Zou mooi zijn als er iemand een mooie definitieve oplossing heeft.
Sta open voor suggesties.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan