• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Aanpassen gegevens in matrix

Status
Niet open voor verdere reacties.

Blokdijk

Gebruiker
Lid geworden
28 sep 2011
Berichten
74
Goede morgen allemaal,

ik heb een nog al uitgebreide matris met daar in gegevens ..
stel dat ik nou (aan de hand van zoek waardes in e2 en e3 de daar geregistreerde waardew wil laten zien in E4
en de nieuw te plaatsen waarde wil invoeren in e5 .. dan middels een druk op de knop .. de betreffende waarde wil aanpassen ..

hoe doe ik dit ?
en kan het ook voor een serie waardes .. (als ik dus bijvoorbeeld alles wat in de x colom met 01 begint en naar de waarde in de y colom NL-20 gaat alles laat aanpassen ... )

dank voor jullie input. Bekijk bijlage voorbeel matrix 01.xlsx
 
Met VBA:

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
    If Application.StatusBar = " " Then Exit Sub
    Application.StatusBar = " "
    If InStr("$E$2$E$3", Target.Address) And Cells(2, 5) <> "" And Cells(3, 5) <> "" Then Cells(3, 7) = Cells(Columns(3).Find(Cells(3, 5)).Row, Rows(7).Find(Cells(2, 5)).Column)
    If Target.Address = "$E$5" And Target <> "" Then Cells(Columns(3).Find(Cells(3, 5)).Row, Rows(7).Find(Cells(2, 5)).Column) = Target.Value
    Application.StatusBar = ""
End Sub
 
SNB, Dank je voor je sub .. heb het geprobeerd in te bouwen .. en de waarde die er staat .. die komt dus perfect te voorschijn .. hoe / wanneer past de sub de waarde aan naar de waarde die je invoert in E5 ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan