• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Aanpassen opmaak frequenties in excelwerkblad.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dave Bakker

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2009
Beste forumleden,

Op mijn werkblad wil ik een overzicht van frequenties waarin een punt verwerkt zit.
Deze frequenties bestaan uit 7 getallen (xxx.yyyy) x=MHz waarde , y= kHz waarde.

Echter als ik deze frequenties in mijn werkblad stop veranderd de celeigenschappen telkens en komt er automatisch
een punt extra in het getal omdat excell denkt dat het hier een getal boven de 100.000 betreft.
Nu heb ik met de celeigenschappen lopen stoeien alleen hiermee krijg ik het niet voor elkaar om achter de punt 4 getallen te schrijven.

4620625 MHz (in opmaak tekst is er geen punt aanwezig)
4.620.625 MHz (met opmaak getal ontstaat een extra punt in de frequentie)

Gewenste notatie is 462.0625 Mhz.

Wie kan mij helpen met een tip om de gewenste notatie van frequentie juist op mijn werkblad te krijgen.

Bijvoorbaat mijn dank voor je reactie/tip/hulp.

Dave.

Dave Bakker,

Ik ben er vanuit gegaan dat het getal in A1 staat.
In B1 heb ik de volgende formule gezet;
Code:
=LINKS(A1;3)& "."& RECHTS(A1;4)
Deze geeft als uitkomst 462.0625

Misschien kun je er wat mee.

Laatst bewerkt:
ExcelAmateur,

Allereerst dank voor je reactie.
Een nuttige, want met een workaround heb ik met jouw tip voorelkaar gekregen wat ik zocht.
Met je voorbeeld krijg ik extra kolommen welke eigenlijk niet wenselijk zijn.
Desondanks, heb ik eerst je formule gebruikt om alle frequenties aan te passen m.b.v. een extra kolom.
Vervolgens het resultaat als tekst opgeslagen en deze naar de betreffende cellen teruggekopieert met het gewenste resultaat.
Hierna de extra (hulp)kolom verwijderd.

Nogmaals mijn dank voor je tip/hulp.
Ik kan gelukkig weer verder met mijn frequentie-overzicht.

Fijn weekend !

Leuk om te lezen dat je tevreden ben.
Ook jij een fijn weekend.

zie bijlage, je frekwentie is een getal, maar via de opmaak krijg je het gewenste resultaat.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan