aanpassen rollover image

Status
Niet open voor verdere reacties.

imke69

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2005
Hoi,

Hoe kan ik een rollover image aanpassen? Ik verwijder ze nu en begin overnieuw, maar dat kan vast makkelijker.

Je kunt de afzonderlijke afbeeldingen bewerken via het Paneel Files, tabblad Site.
Door te dubbelklikken op één van de twee afbeeldingen waar de rollover uit bestaat, wordt die geopend in je beeldbewerkingsprogramma - zie bijlage.
Daarvoor moet dat programma wel aan Dreamweaver gekoppeld zijn.
Dat doe je via Edit > Preferences > File Types/Editors.

Guus.

Laatst bewerkt:
ik heb onder het tabbald site geen files staan.
wel get en put en manage.
tabblad site tussen commands en window? toch?

Geplaatst door imke69
tabblad site tussen commands en window? toch?
Inderdaad.:)
Klik op Site Files, zorg dat rechts Local View is gekozen en open de map waar de plaatjes voor de rollover in zitten - zie bijlage.

Guus.

Laatst bewerkt:
maar ik wil niet het plaatje zelf aanpassen, maar de rollover.
dus plaatje 1 is rood, plaatje 2 is groen. en nu wil ik plaatje 2 vervangen voor een blauw plaatje.

maar ik kan die rollover niet oproepen.

Geplaatst door imke69
maar ik wil niet het plaatje zelf aanpassen, maar de rollover.
dus plaatje 1 is rood, plaatje 2 is groen. en nu wil ik plaatje 2 vervangen voor een blauw plaatje.
maar ik kan die rollover niet oproepen.
Het venster om een rollover te maken krijg je alleen als je een nieuwe rollover maakt.
Als je een plaatje met de naam groen.jpg door een plaatje met de naam blauw.jpg wilt vervangen, moet je de huidige rollover verwijderen en een nieuwe maken.
Als je in een bestaande rollover het tweede plaatje dat groen is door een blauw wilt vervangen, open je dat groene plaatje in je beeldbewerkingsprogramma op de manier die ik in mijn eerste antwoord noemde.
Vervolgens maak je het blauw en sla je het onder dezelfde naam weer op.

Guus.

Laatst bewerkt:
Of de naam van het plaatje even met de hand veranderen in de code. Gaat een stuk sneller dan rollover weghalen en een nieuwe maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan